Bu makalede, Selim Sabit Efendi'nin Türkiye'de temel eğitimde tarih öğretiminin ne
olduğuna ve nasıl öğretilmesi gerektiği ile ilgili düşünceleri döneminin çağdaş
yapıtlarıyla karşılaştırılmaktadır. Araştırmada temel kaynak olarak Selim Sabit
Efendi’nin Rehnümâ-yı Muallimîn ve Muhtasar Tarih-i Osmanî kullanıldı.
Kütüphanelerimizde ulaşılabilen İngilizce yazılmış eski tarihli temel eğitim
kitaplarından da yararlanıldı. Sonuç olarak, Selim Sabit Efendi'nin tarih eğitimi
bağlamında "inkılapçılığına" ya da "reformculuğuna" şüphe ile yaklaşılmalıdır.
Selim Sabit Efendi, sebebi ne olursa olsun, o yıllarda “Usûl-i Cedîd” hareketinin de
gereklerinden olan tahta, harita, resim gibi çağdaş araç ve gereçleri ve de öğretim
yöntemlerini ilköğretimde tarih eğitimine yansıtamamıştır.
In this article, the ideas of Selim Sabit Efendi about what the history education is
and how it should be done in the basic education in Turkey is compared with the
contemporary works of the period. As basic sources for the study, Selim Sabit
Efendi’s works Rehnümâ-yı Muallimîn (Teacher’s Guidebook) and Muhtasar Tarih-i
Osmanî (The Short History of Ottomans) are used. Also the books related to
elementary education written in 1890’s in Turkish libraries are used. In conclusion,
the revolutionary or reformist personalities of Selim Sabit Efendi, concerning to the
elementary history education should be approached with hesitation. Regardless of
the reasons, in his works, he did not reflect the applications of using blackboard,
maps and illustrative instruments which are seen as the prerequisites for New
Methods (Usûl-i Cedîd) to primary education history teaching at the period.
Selim Sabit Efendi history education school history school history
Diğer ID | JA59ZN58GY |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Haziran 2009 |
Gönderilme Tarihi | 1 Haziran 2009 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2009 Cilt: 7 Sayı: 2 |