Bu araştırmada, ilköğretim 6.sınıf sosyal bilgiler dersinde “Osmanlı Devleti’nin Kuruluşu” ünitesinin
geleneksel yöntemle (anlatım yöntemi) işlenişiyle, Tarihî yerleri kullanarak yapılan öğretime göre işlenişi
arasında, öğrencilerin akademik başarılarını etkileme ve bilgilerin kalıcılığını sağlama bakımından
anlamlı bir fark olup olmadığını saptanmaya çalışılmıştır. Ön test-son test-kalıcılık testi karşılaştırmalı
deneysel yöntemin uygulandığı araştırma, 2004–2005 eğitim – öğretim yılı bahar döneminde Bursa ili,
İnegöl ilçesinde yürütülmüştür. Tarihî yerlerle öğretim yönteminin uygulandığı deney grubu ile “Osmanlı
Devleti’nin Kuruluşu” ünitesi çerçevesinde Söğüt Ertuğrulgazi Türbesi, Bilecik Şeyh Edebâli Türbesi ve
Bursa’daki cami, türbe, medrese, bedesten gibi Tarihî yerlere alan gezisi düzenlenmiştir. Kontrol
grubunda ise aynı konu sınıf ortamında geleneksel öğretim yöntemiyle işlenmiştir. Genel olarak
araştırma sonucunda, öğrencilerin akademik başarılarını ve öğrenilenlerin kalıcılığını sağlama
açısından, daha çok duyu organına hitap eden, öğrenci merkezli öğretimi temel alan tarihî yerlerle
öğretim yönteminin, geleneksel öğretim yöntemine oranla daha başarılı olduğu anlaşılmıştır.
In this study, the aim is to determine whether there is a significant difference between the traditional
teaching and the new teaching methods in terms of the historical places of “The Foundation of Ottoman
Empire” in the course of the sixth grade in the realm of the students’ academic success and making
learning more meaningful. The study was carried out through pre-test, post-test, permanence-test and
comparative test in the city of Bursa, İnegöl in the spring semester in 2004-2005. The groups were
appointed by the impartial selection method. The field trips with the experimental group through the new
teaching methods in terms of the historical places such as Söğüt Ertuğrul Tomb, Bilecik Şeyh Edebali
Tomb, medresseh, in Bursa. On the other hand, the traditional teaching method was administered to the
control group in the actual classroom atmosphere. According to the results of the research, it has been
proved that the new teaching methods in terms of the historical places, which focus on the learner and
address many aspects of teaching, have indicated much more success than the traditional teaching
methods, which takes the students’ success and the permanence of the learning process into
consideration.
Diğer ID | JA59BU75SD |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Haziran 2009 |
Gönderilme Tarihi | 1 Haziran 2009 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2009 Cilt: 7 Sayı: 2 |