Bu araştırmanın amacı eğitim fakültelerinin, öğrencilerinin eleştirel düşünme eğilim
ve düzeylerine nasıl bir etkide bulunduğunu belirlemektir. Araştırma, betimsel
nitelikli tarama modelinde yürütülmüştür. Araştırmanın çalışma grubunu 480 eğitim
fakültesi öğrencisi oluşturmaktadır. Araştırma verileri, literatür taraması ve
Kökdemir tarafından Türkçeye çevrilmiş olan California Eleştirel Düşünme Eğilimi
Ölçeği kullanılmıştır. Ölçeğin iç tutarlılık katsayısı 0,88’dir. Toplanan veriler
üzerinde frekans, yüzde, aritmetik ortalama, t testi, anova ve Scheffe testleri p < 0,05
anlamlılık düzeyinde yapılarak elde edilen sonuçlar yorumlanmıştır. Analiz işlemleri
sonunda, Eğitim Fakültesi öğrencilerinde eleştirel düşünme eğilim ve düzeylerinin
orta olduğu, eğitim fakültesinde alınan eğitimin yeterince katkı sağlamadığı ve
cinsiyet ve bölüm faktörlerinin farklılaştırmadığı belirlenmiştir.
The aim of this study is to find weather faculty of education has san influence on
critical thinking level and dispositions of students. Participants of this descriptive
study were 480 students in a faculty of education. Data of the study were based on
literature review and on scores on California Critical Thinking Disposition
Inventory. The alpha coefficient for internal consistency of the scale is 0.88. Data
analyses involve determination of descriptive statistics, use of t-test, Anova and
Scheffe’s test (p < 0.05). As a result of the analysis, critical thinking level and
dispositions of students is found at medium level. It is also found that courses
offered in educational faculty do not have any contribution on critical thinking, and
gender and departmental differences factors do not have an effect on it as well.
Diğer ID | JA98UE27TE |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Aralık 2009 |
Gönderilme Tarihi | 1 Aralık 2009 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2009 Cilt: 7 Sayı: 4 |