Bu araştırmanın amacı, ilköğretim altıncı sınıf sosyal bilgiler dersi tarih ünitelerinin işlenişinde öğretmenlerin kullandıkları öğretim yöntemlerini belirlemek ve yöntem çeşitliliğine gidilememe sebeplerini tespit etmektir. Araştırma tarama modelindedir. Bu araştırma kapsamında araştırmacı tarafından geliştirilen anket uygulanmıştır. Araştırmada örnekleme random yöntemi ile Çankaya, Keçiören ve Yenimahalle ilçeleri alınmıştır. Ankete 86 öğretmen ve 290 öğrenci katılmıştır. Öğretmenlerin kimlik bilgilerinde frekans ve yüzde, öğretmen ve öğrencilerin görüşleri arasında fark olup olmadığı t-testi ile kontrol edilmiştir. Araştırmada manidarlık düzeyi .05 olarak kabul edilmiştir. Araştırma sonucunda öğretmenlerin en fazla soru-cevap yöntemini kullandıkları ve belli yöntemlerde odaklaştıkları görülmüştür.
The aim of this study is to determine the methods which the teachers employ in conducting the
history units of primary school sixth class social studies course and to detect the reasons of
being unable to conduct varieties in methods. The study is a descriptive one. In the scope of
this survey, the questionnaire developed by the researcher was conducted. Sampling was
performed in Çankaya, Keçiören and Yenimahalle districts, via random sampling. 86 teachers
and 290 students responded the questionnaire. In the demographical information of the
students frequency and percentage were employed and t-test was implemented to see if there
is a difference between the views of the teachers and the students. The .05 level was designed
as the criterion for the significance. In the ligth of the result of the study, it was found out that
teachers of history mostly employed answer and question method and they focused on certain
instruction methods.
Diğer ID | JA26BS85KK |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Aralık 2009 |
Gönderilme Tarihi | 1 Aralık 2009 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2009 Cilt: 7 Sayı: 4 |