Bu araştırmanın amacı, ortaöğretim okullarında görev yapan öğretmenlerin algılarına göre
örgütsel sağlık ile örgütsel vatandaşlık davranışları arasındaki ilişkiyi belirlemektir.
Araştırmanın örneklemi amaçlı örnekleme yöntemi ile seçilen ve Ankara’da bulunan 12
ortaöğretim okulunda çalışan toplam 215 öğretmenden oluşmaktadır. Araştırmada, okulların
örgütsel sağlık derecesi, “Örgütsel Sağlık Envanteri”, öğretmenlerin örgütsel vatandaşlık
dereceleri ise “Örgütsel Vatandaşlık Ölçeği” kullanılarak belirlenmiştir. Verilerin analizinde
Pearson Moments korelasyon katsayısı ve Regresyon analizi teknikleri kullanılmıştır.
Araştırma bulgularına göre, örgütsel vatandaşlık ile akademik önem arasında yüksek bir
korelasyon bulunmaktadır. Regresyon analizi sonuçlarına göre ise, örgütsel vatandaşlık
davranışları ile örgütsel sağlığın yönetsel ve teknik düzeyleri arasında anlamlı bir ilişki
bulunmaktadır.
The purpose of this research is to determine the relationship between organizational health
and organizational citizenship behaviors at secondary schools according to teachers’
perceptions. The sample includes 215 teachers who were selected by purposeful sampling
technique from 12 secondary schools in Ankara. Data were gathered thorough Organizational
Health Inventory (OHI-S) to determine the level of schools’ organizational health and
Organizational Citizenship Questionnaire (OCQ) to diagnose the level of organizational
citizenship behaviors of teachers. Pearson Moments Product Correlation Coefficient and
Regression Analyze methods were used to analyze the data. The main findings of the study
indicated that there is high correlation between OCQ and academic emphasis. According to
regression analysis results there is a significant relationship between OCQ and (OHI-S) at
the managerial and technical level.
Organizational health organizational citizenship school management
Diğer ID | JA29VU54FC |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Aralık 2008 |
Gönderilme Tarihi | 1 Aralık 2008 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2008 Cilt: 6 Sayı: 4 |