Bu çalışmanın amacı Türkiye’de üniversitelerin eğitim fakülteleri Türkçe eğitimi
bölümlerinde öğrenim gören son sınıf öğrencilerinin demografik özelliklerini ortaya
koymaktır. Tarama modelinin kullanıldığı araştırma betimsel niteliktedir. Çalışmanın
örneklemi 2007-2008 akademik yılında dokuz devlet üniversitesinin eğitim fakülteleri Türkçe
eğitimi bölümlerindeki toplam 600 son sınıf öğrencisinden oluşmaktadır. Veriler araştırmacı
tarafından geliştirilen araştırma anketiyle toplanmıştır. Öğretmen adaylarının doğum yerleri
ve ailelerinin yaşadıkları kentler incelendiğinde Türkiye’nin farklı coğrafi bölgeleri arasında
dengeli bir dağılım tespit edilmiştir. Öğrencilerin önemli bir bölümünün bölüme ilk üç tercihi
arasından yerleştirilmiş olmaları ve alana ilgi sebebiyle bölümü tercih ettiklerini ifade
etmeleri meslek olarak öğretmenliğin bilinçli bir tercihle seçildiğini göstermektedir. Ancak
öğrencilerin ailelerindeki öğretmen sayısının azlığı öğretmenliğin bir aile mesleği geleneği
oluşturmadığını ortaya koymuştur.
The aim of this study is to state the demographic characteristics of students attending the
senior classes of Turkish teaching departments of faculties of education in universities in
Turkey. This research in which screening model is used is of a descriptive character. The
sampling of the study consists of in total 600 senior class students keeping term in Turkish
teaching departments of faculties of education of nine state universities in the academic year
of 2007-2008. The data was collected through research survey developed by the researcher.
When their birth places and the cities their families are living in were examined, a balanced
distribution has been identified between different geographical regions of Turkey. The fact
that students are accepted to the department among their first three choices and their
statements that they have preferred the department because of their interest to the field show
that profession of teaching is preferred with a conscious choice. However, minority in number
of teachers in families of students displays that profession of teaching does not generate a
family business tradition.
Candidate of Turkish teacher teacher characteristics demography
Diğer ID | JA62PR66VN |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Aralık 2008 |
Gönderilme Tarihi | 1 Aralık 2008 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2008 Cilt: 6 Sayı: 4 |