İlköğretim 7. sınıf öğrencileri üzerinde yapılan bu deneysel çalışmada, etkinliklerden
oluşan bir dinleme eğitimi modelinin etkililiği araştırılmıştır. Araştırma kapsamında, 10
maddeden oluşan bir Dinleme Testi hazırlanmıştır. Dinleme Testi’ndeki başlıklar,
öğrencilerin hem okulda hem de okul dışındaki hayatta karşılarına çıkabilecek dinleme
durumlarından hareketle belirlenmiştir.Araştırmada deney grubunda 45, kontrol grubunda
ise 32 öğrenci yer almaktadır. Deney grubundaki öğrencilere 4 hafta boyunca uygulamalı
eğitim verilmiştir. Verilen eğitim sonunda, deney grubunda yer alan öğrencilerin dinleme
becerilerinde belirgin derecede bir gelişmenin olduğu gözlenmiştir. Deney grubu lehine olan
fark istatistiki olarak da anlamlı çıkmıştır. Araştırmada ortaya çıkan sonuç, etkinliklerden
oluşan ve dinleme becerisini geliştirmek için verilen eğitimin 7. sınıf öğrencilerinin dinleme
becerilerini geliştirdiğini göstermektedir.
Dinleme dinleme eğitimi ilköğretim ikinci kademe dinleme etkinlikleri
What was examined in this experimental study which was done with 7th grade students
was the efficacy of a model listening education composed of activities. In the scope of the
study, a ten item listening test was prepared. The headings in the test were determined
considering the listening situations which students might encounter both at school and in life
outside the school. There were 45 students in the test group, and 32 students were in the
control group. The students in the test group were provided a two-hour applied training
course for 4 weeks. After the training, a clear improvement was observed in the listening
skills of the students in the test group. The difference which was in favor of the test group
proved to be statistically meaningful as well. The result of the study shows that training on
listening skills improves listening competency of 7th grade students.
Listening listening education second degree of secondary school listening activities
Diğer ID | JA35TA77YV |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Haziran 2008 |
Gönderilme Tarihi | 1 Haziran 2008 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2008 Cilt: 6 Sayı: 2 |