Bu araştırma, bilişsel esneklik kuramına uygun olarak tasarlanan bir hiper metinde, öğrencilerin
bilgi edinme düzeylerini ve bu ortama ilişkin görüşlerini belirlemek amacıyla gerçekleştirilmiştir.
Araştırmaya genel ve meslek lisesi mezunu 13 öğrenci gönüllü olarak katılmış ve mezuniyet durumlarına
göre iki deney grubuna atanmışlardır. İyi yapılandırılmamış bir alan olan ‘Bilgisayar Donanımı’
alanında ‘Donanımsal Sorunlar ve Çözümler’ adlı konunun ‘Ekran Kartları’ ünitesi ele alınarak bir
hiper metin tasarlanmıştır. Öğrenciler hiper metindeki örnek olaylarda belirtilen donanım sorunlarına
çözüm bulmak amacıyla hiper metinde sunulan bağlantıları ve interneti kullanarak araştırma yapmışlar
veya sorun ile ilgili detaylı bilgi almak için örnek olaylara ilişkin sorular yöneltmişlerdir. Ardından anket
ve görüşme yolu ile öğrencilerin bu ortamda öğrenmeye ilişkin görüşleri alınmıştır. Araştırma bulguları;
farklı ön bilgi düzeylerine sahip deney gruplarındaki öğrencilerin, bilişsel esneklik kuramına dayalı hiper
metin ile uzman seviyesinde bilgi edindiklerini göstermektedir. Ancak öğrencilerin, bu ortam ile
öğrenmek yerine öğretmen yönetiminde konuları öğrendikten sonra bu ortamı bir etkinlik olarak
derslerde uygulanmasını tercih ettikleri belirlenmiştir.
The aim of the study is to identify students’ knowledge acquisition level and students’ ideas
about a hypertext appropriately prepared according to cognitive flexibility theory. 13 graduate students
of general and vocational high schools voluntarily participated in the research and they assigned to two
experimental groups according to their graduation. In “Computer Hardware” which defined as illstructured
subject, ‘Graphic Cards’ module in ‘Hardware Problems and Solutions’ topic was handled
and an hypertext was designed. Students tried to find solutions to the hardware problems in different
cases using links in the hypertext and internet or they asked questions based on the similar cases to reach
at a detailed information on the problem. Students’ ideas about learning with this hypertext environment
determined with questionnaire and interview. The findings of the study show that students which are at
different pre-knowledge level achieved getting expert level information with cognitive flexibility
hypertext. However, students prefer learning with teacher; they want learning with hypertext as an
activity of a lesson after the teaching period.
Diğer ID | JA25JC96MT |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Mart 2008 |
Gönderilme Tarihi | 1 Mart 2008 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2008 Cilt: 6 Sayı: 1 |