Bu çalışmada, Muğla Merkez İlçe’de öğrenim gören ilköğretim II. kademe öğrencilerinin Fen
Bilgisi dersine yönelik tutumları belirlenmeye çalışılmıştır. Bu çerçevede, öğrencilerin tutumları ile
onların, sınıf düzeyleri, cinsiyetleri, yaşadıkları yerleşim birimi, babalarının eğitim durumu, annelerinin
eğitim durumu, ailenin sosyo-ekonomik durumu, kendilerine ait bir çalışma odasının varlığı, Fen Bilgisi
dersindeki başarı durumu ve Fen Bilgisi derslerinde laboratuvar kullanma sıklığı arasındaki ilişkinin
varlığı araştırılmıştır. Elde edilen veriler, SPSS 11.0 paket programında analiz edilmiştir. Analiz
sonuçlarına göre, öğrencilerin Fen Bilgisi dersine yönelik tutumları ile onların sınıf düzeyleri,
kendilerine ait bir çalışma odasının varlığı, Fen Bilgisi dersindeki başarı durumu ve Fen Bilgisi dersinde
laboratuvar kullanma sıklığı arasında anlamlı bir ilişki bulunurken; cinsiyetleri, yaşadıkları yerleşim
birimi, babalarının eğitim durumu, annelerinin eğitim durumu ve ailenin sosyo-ekonomik durumu
arasında anlamlı bir fark saptanamamıştır. Araştırmanın sonunda, bulgular doğrultusunda öneriler
sunulmuştur.
Fen bilgisi dersi fen bilgisi dersine yönelik tutumlar fen eğitimi
The aim of this study is to determine the attitudes towards science course of second grade
students in primary school. Through this study, the relationship between the students’ attitudes and their
grade level, gender, settlement, parents' education level, parents' socio-economic status, availability of
personal room, achievement in science course and frequency of using laboratory in science course was
researched. The data were analyzed in SPSS 11.0 computer program. The results revealed that there are
statistical significant differences between the students’ attitudes towards science course and their grade
level, availability of personal room, achievement in science course, frequency of using laboratory in
science course. There could not be found any significant difference between the students’ attitudes and
their gender, settlement, parents' education level, parents' socio-economic level. According to data some
suggestions were made at the end of the study.
Science course attitudes towards science course science education
Diğer ID | JA36YD35ZP |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Aralık 2007 |
Gönderilme Tarihi | 1 Aralık 2007 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2007 Cilt: 5 Sayı: 4 |