BibTex RIS Kaynak Göster

İLKÖĞRETİM II. KADEME ÖĞRENCİLERİNİN FEN BİLGİSİ DERSİNE YÖNELİK TUTUMLARININ BELİRLENMESİ

Yıl 2007, Cilt: 5 Sayı: 4, 637 - 655, 01.12.2007

Öz

Bu çalışmada, Muğla Merkez İlçe’de öğrenim gören ilköğretim II. kademe öğrencilerinin Fen
Bilgisi dersine yönelik tutumları belirlenmeye çalışılmıştır. Bu çerçevede, öğrencilerin tutumları ile
onların, sınıf düzeyleri, cinsiyetleri, yaşadıkları yerleşim birimi, babalarının eğitim durumu, annelerinin
eğitim durumu, ailenin sosyo-ekonomik durumu, kendilerine ait bir çalışma odasının varlığı, Fen Bilgisi
dersindeki başarı durumu ve Fen Bilgisi derslerinde laboratuvar kullanma sıklığı arasındaki ilişkinin
varlığı araştırılmıştır. Elde edilen veriler, SPSS 11.0 paket programında analiz edilmiştir. Analiz
sonuçlarına göre, öğrencilerin Fen Bilgisi dersine yönelik tutumları ile onların sınıf düzeyleri,
kendilerine ait bir çalışma odasının varlığı, Fen Bilgisi dersindeki başarı durumu ve Fen Bilgisi dersinde
laboratuvar kullanma sıklığı arasında anlamlı bir ilişki bulunurken; cinsiyetleri, yaşadıkları yerleşim
birimi, babalarının eğitim durumu, annelerinin eğitim durumu ve ailenin sosyo-ekonomik durumu
arasında anlamlı bir fark saptanamamıştır. Araştırmanın sonunda, bulgular doğrultusunda öneriler
sunulmuştur.

Kaynakça

  • Açıkgöz, K. Ü. (2003). Etkili öğrenme ve öğretme. (4. Basım). İzmir: Eğitim Dünyası Yayınları.
  • Akgün, Ş. (2004). Fen bilgisi öğretimi. Ankara: Nasa Yayınları.
  • Altınok, H. (2004). Öğretmenlerin fen öğretimine yönelik tutumlarına ilişkin öğrenci algıları ve öğrencilerin fen bilgisi dersine yönelik tutum ve güdüleri. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, (26), 1-8.
  • Anonymus (t.y.). Children’s interest and attitudes towards science. 22 Şubat 2005 tarihinde elde edilmiştir: http://www.nestafuturelab.org/research/reviews/ psi01.htm
  • Atasoy, B. (2002). Fen öğrenimi ve öğretimi. Ankara: Gündüz Eğitim ve Yayıncılık.
  • Bilgin, İ. ve Geban, Ö. (2004). İşbirlikli öğrenme yöntemi ve cinsiyetin sınıf öğretmenliği öğretmen adaylarının fen bilgisi dersine karşı tutumlarına, fen bilgisi öğretimi dersindeki başarılarına etkisinin belirlenmesi. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, (26), 9-18.
  • Bilgin, İ., Uzuntiryaki, E. ve Geban, Ö. (2002). Kimya öğretmenlerinin öğretim yaklaşımlarının lise 1 ve 2. sınıf öğrencilerinin kimya dersi başarı ve tutumlarına etkisinin incelenmesi. 08.05.2005 tarihinde elde edilmiştir: http://www.fedu.metu.edu.tr/ufbmek-5/ozetler/d155.pdf
  • Duru, M.K. (2001). İlköğretim fen bilgisi dersinde kavram haritasıyla ve gruplara kavram haritası çizdirilerek öğretimin öğrenci başarısına ve hatırlamaya etkisi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. İstanbul: Marmara Üniversitesi.
  • Erdem, E., Yılmaz, A., Atav, E. ve Gücüm, B. (2004). Öğrencilerin “madde” konusunu anlama düzeyleri, kavram yanılgıları, fen bilgisi dersine karşı tutumları ve mantıksal düşünme düzeylerinin araştırılması. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, (27), 74-82.
  • Gürkan, T. ve Gökçe, E. (2000). İlköğretim öğrencilerinin fen bilgisi dersine yönelik tutumları. IV. Fen Bilimleri Eğitimi Kongresi Bildiri Kitabı, 6-8 Eylül: 188- 192.
  • Hemlick, J. E., Norland, E. V. (1994). I do believe... in Santa? (Cover Story). Adult Learning, 3(5), 22-24.
  • Hendley, D., Stables,S. ve Stables, A. (1996).Pupils' subject preferences at key stage 3 in south Wales. Educational Studies, 2(22), 177-186.
  • Mordi, C. (1991). Factors associated with pupil’s attitudes towards science in Negerian primary schools. Research in Science and Techologial Education, 1(9), 39-41.
  • Murphy, C. ve Beggs J. (2003). Primary pupils’ and teachers’ use of computers at home and school. British Journal of Educational Technology, 1(34), 79-83.
  • Osborne, J. (2003). Attitudes towards science: A review of the literature and its implications. International Journal of Science Education, 25(9), 1049–1079.
  • Türkmen, L. (2004). Sınıf öğretmenliği 1. sınıf öğrencilerinin fen bilimlerine ve fen bilgisi öğretimine yönelik tutumları. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, (23), 218-228.
  • White, R. T. (1993). Learning science. Oxford: Blackwell Publishers.

DETERMINING THE ATTITUDES TOWARDS SCIENCE COURSE OF SECOND GRADE STUDENTS IN PRIMARY SCHOOL

Yıl 2007, Cilt: 5 Sayı: 4, 637 - 655, 01.12.2007

Öz

The aim of this study is to determine the attitudes towards science course of second grade
students in primary school. Through this study, the relationship between the students’ attitudes and their
grade level, gender, settlement, parents' education level, parents' socio-economic status, availability of
personal room, achievement in science course and frequency of using laboratory in science course was
researched. The data were analyzed in SPSS 11.0 computer program. The results revealed that there are
statistical significant differences between the students’ attitudes towards science course and their grade
level, availability of personal room, achievement in science course, frequency of using laboratory in
science course. There could not be found any significant difference between the students’ attitudes and
their gender, settlement, parents' education level, parents' socio-economic level. According to data some
suggestions were made at the end of the study.

Kaynakça

  • Açıkgöz, K. Ü. (2003). Etkili öğrenme ve öğretme. (4. Basım). İzmir: Eğitim Dünyası Yayınları.
  • Akgün, Ş. (2004). Fen bilgisi öğretimi. Ankara: Nasa Yayınları.
  • Altınok, H. (2004). Öğretmenlerin fen öğretimine yönelik tutumlarına ilişkin öğrenci algıları ve öğrencilerin fen bilgisi dersine yönelik tutum ve güdüleri. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, (26), 1-8.
  • Anonymus (t.y.). Children’s interest and attitudes towards science. 22 Şubat 2005 tarihinde elde edilmiştir: http://www.nestafuturelab.org/research/reviews/ psi01.htm
  • Atasoy, B. (2002). Fen öğrenimi ve öğretimi. Ankara: Gündüz Eğitim ve Yayıncılık.
  • Bilgin, İ. ve Geban, Ö. (2004). İşbirlikli öğrenme yöntemi ve cinsiyetin sınıf öğretmenliği öğretmen adaylarının fen bilgisi dersine karşı tutumlarına, fen bilgisi öğretimi dersindeki başarılarına etkisinin belirlenmesi. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, (26), 9-18.
  • Bilgin, İ., Uzuntiryaki, E. ve Geban, Ö. (2002). Kimya öğretmenlerinin öğretim yaklaşımlarının lise 1 ve 2. sınıf öğrencilerinin kimya dersi başarı ve tutumlarına etkisinin incelenmesi. 08.05.2005 tarihinde elde edilmiştir: http://www.fedu.metu.edu.tr/ufbmek-5/ozetler/d155.pdf
  • Duru, M.K. (2001). İlköğretim fen bilgisi dersinde kavram haritasıyla ve gruplara kavram haritası çizdirilerek öğretimin öğrenci başarısına ve hatırlamaya etkisi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. İstanbul: Marmara Üniversitesi.
  • Erdem, E., Yılmaz, A., Atav, E. ve Gücüm, B. (2004). Öğrencilerin “madde” konusunu anlama düzeyleri, kavram yanılgıları, fen bilgisi dersine karşı tutumları ve mantıksal düşünme düzeylerinin araştırılması. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, (27), 74-82.
  • Gürkan, T. ve Gökçe, E. (2000). İlköğretim öğrencilerinin fen bilgisi dersine yönelik tutumları. IV. Fen Bilimleri Eğitimi Kongresi Bildiri Kitabı, 6-8 Eylül: 188- 192.
  • Hemlick, J. E., Norland, E. V. (1994). I do believe... in Santa? (Cover Story). Adult Learning, 3(5), 22-24.
  • Hendley, D., Stables,S. ve Stables, A. (1996).Pupils' subject preferences at key stage 3 in south Wales. Educational Studies, 2(22), 177-186.
  • Mordi, C. (1991). Factors associated with pupil’s attitudes towards science in Negerian primary schools. Research in Science and Techologial Education, 1(9), 39-41.
  • Murphy, C. ve Beggs J. (2003). Primary pupils’ and teachers’ use of computers at home and school. British Journal of Educational Technology, 1(34), 79-83.
  • Osborne, J. (2003). Attitudes towards science: A review of the literature and its implications. International Journal of Science Education, 25(9), 1049–1079.
  • Türkmen, L. (2004). Sınıf öğretmenliği 1. sınıf öğrencilerinin fen bilimlerine ve fen bilgisi öğretimine yönelik tutumları. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, (23), 218-228.
  • White, R. T. (1993). Learning science. Oxford: Blackwell Publishers.
Toplam 17 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Diğer ID JA36YD35ZP
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Nevin Kozcu Çakır Bu kişi benim

Burcu Şenler Bu kişi benim

Belgin Göçmen Taşkın Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Aralık 2007
Gönderilme Tarihi 1 Aralık 2007
Yayımlandığı Sayı Yıl 2007 Cilt: 5 Sayı: 4

Kaynak Göster

APA Kozcu Çakır, N., Şenler, B., & Göçmen Taşkın, B. (2007). İLKÖĞRETİM II. KADEME ÖĞRENCİLERİNİN FEN BİLGİSİ DERSİNE YÖNELİK TUTUMLARININ BELİRLENMESİ. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 5(4), 637-655.

                                                                                                    Türk Eğitim Bilimleri Dergisi Gazi Üniversitesi Rektörlüğü tarafından yayınlanmaktadır.

                                                                                                                                      Creative Commons Lisansı