Eğitimin her alan ve aşamasında kullanılan beceriler coğrafya eğitiminde de önemle üzerinde durulan
konulardandır. Çünkü coğrafî beceriler, coğrafî olarak düşünmek için en gerekli araç ve teknikleri sağladıkları,
aktif öğrenme ve uygulamaya imkân verdikleri, bilginin en üst düzeyde değerlendirilerek hayat ile ilgili kararlar
alınmasında kullanıldıkları, zaman ve mekâna göre devamlı gelişim hâlinde bir süreci içerdikleri için önemlidir.
Bu çalışmada, beceriler, coğrafî beceriler, harita ve küre kullanım becerileri üzerinde durularak bunların
kavramsal çerçeveleri çizilmeye çalışılmıştır. Becerilerin, coğrafya ders programındaki yeri, yararları ve
kullanım alanları belirlenerek, coğrafya eğitimindeki uygulamaları ve nasıl geliştirilecekleri üzerinde
durulmuştur. Öğrencilere harita ve küre kullanım becerilerinin kazandırılması için ilgili anahtar kavramlar ile
sorular tespit edilerek, harita ve küre kullanım becerilerinin neler olduğu açıklanmış, bunların ilk, orta ve lise
programları çerçevesinde hiyerarşik olarak düzenlenmesi üzerinde durulmuştur. Coğrafya eğitiminde harita ve
küre kullanım becerileri; 1. Sembollerin anlaşılması, 2. Alansal perspektifin geliştirilmesi, 3. Yönün anlaşılması,
4. Uzaklığın anlaşılması, 5. Yerin belirlenmesi, 6. Harita ölçeği, 7. Yeryüzü şekillerinin anlaşılması, 8. Haritanın
yorumlanması olmak üzere sekiz başlık altında belirlenmiştir.
Coğrafya eğitimi coğrafî beceriler harita ve küre kullanım becerileri
Skills have been one of the most accentuated subjects in geography education. Because geography skills
are tools that are indispensable for geography cogitation, they provide techniques for active learning and
practices that enable higher-order knowledge evaluations. These evaluations are important because they have a
direct impact on critical life issues that are subject to change with time passing and changing environment. This
study aims to establish and outline skills that are related to geography, map and globe skills. These skills were
analyzed, according to their usage and efficacy in geography education and general usage. In order to identify
improvement methods and allow students to improve their skills, key concepts and questions were determined.
These skills were exemplified and were hierarchically established on three different levels, according to primary,
middle and high school educational needs. Map and globe skills in geography education are divided into 8
topics: 1- Understanding the symbols, 2- Developing an aerial perspective, 3- Understanding the direction, 4-
Understanding distance, 5- Location places, 6- Map scale, 7-Reading relief, 8- Map interpretation.
Diğer ID | JA43TD53GP |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Eylül 2006 |
Gönderilme Tarihi | 1 Eylül 2006 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2006 Cilt: 4 Sayı: 3 |