Millî Eğitim Bakanlığı Temel Eğitim Projesi kapsamında kurulan Bilgi Teknolojileri Sınıfları’nın dağılımı ve sürekliliğinin sağlanması için planlanan ve gerçekleştirilen çalışmaları değerlendirmek amacıyla yapılan çalışmanın verileri bu projede çalışan 6 formatör öğretmen ve 4 yöneticiyle yapılan görüşmeler ve 65 formatör öğretmene gönderilen 28 açık uçlu soru içeren anketler yoluyla toplanmıştır. Görüşmeler ve anketten toplanan veriler içerik analizi yöntemi kullanılarak değerlendirilmiştir. Ayrıca, belge incelemesi sonucunda elde edilen veriler de araştırma kapsamında elde edilen verileri desteklemek amacıyla kullanılmıştır. Çalışma sonuçları, BT sınıflarının dağılımının öğrenci-bilgisayar etkileşimi göz önünde bulundurularak yapılmadığı görülmüştür. Dağılım yapılırken “her bölgeye eşit bilgisayar dağılımı” anlayışı ön plana çıkmıştır. Çalışma sonucunda, Bilgi Teknolojileri Sınıfları’nın okullara kurulumu ve dağılımıyla kurulum sonrası sürekliliklerinin sağlanması ile ilgili problemler bulunduğu saptanmıştır.
Bilgi teknolojisi bilgi teknolojisi sınıfları Temel Eğitim Projesi
The data of this work, which is conducted to evaluate the distribution and maintenance of the continuity of the IT classrooms established in the scope of Ministry of National Education (MONE) Basic Education Project, was collected through the interviews with the managers who were involved in the project and the questionnaire sent to the formator teachers. 6 formator teachers and 4 managers participated in the study as interviewees and 65 formator teachers participated to the questionnaire. Moreover, the collected data was strengthened using the documents produced during the project. According to the findings in the research, distribution of the IT classrooms were not made considering the computer-student interaction ratio, and unfortunately “every geographical district should have the same amount of computers” approach was accepted during the distribution. Moreover, the financial resources to maintain the continuity of the IT classrooms have not been reserved and also there is no plan about how to keep the computers working after the establishment of the classrooms.
Information technology it classrooms basic education project
Diğer ID | JA99YN34NB |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Haziran 2006 |
Gönderilme Tarihi | 1 Haziran 2006 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2006 Cilt: 4 Sayı: 2 |