Öğrenme bireyin çevresiyle etkileşimi sonucunda davranışlarında meydana gelen kalıcı izli değişiklik olarak ifade edilir. Eğitimin amacı bireyde istendik yönde davranış değişikliği sağlamaktır. Davranış değişikliğinin oluşması ya bireyin çevresiyle etkileşimi ile ya da öğrenme-öğretme etkinlikleriyle olabilecektir. Öğrenme-öğretme sürecinde öğrencilerin istendik davranışları kazanabilmeleri öğrenmeye hazır olmaları ile mümkündür. Öğrenmeye hazır olmada, öğrencinin olgunlaşması, hazır bulunuşluk düzeyi, ilgi ve ihtiyaçları, tutum ve değerleri önemli etkiye sahiptir. Bunlardan biri olan tutum, herhangi bir nesne yada kavrama ilişkin kişinin geliştirmiş olduğu olumlu yada olumsuz öğrenilen eğilimleridir. Tutum ile ilgili yapılan araştırmalar, öğrencilerin okul başarısı ile tutumları arasında anlamlı bir ilişkinin olduğunu göstermektedir. Bunun için bu araştırma, öğrencilerin Sosyal Bilgiler dersine yönelik tutumlarını belirleme amacındadır. Bu araştırmanın yöntemi betimseldir ve araştırmanın örneklemini Kırşehir ilinde 2003-2004 öğretim yılında ilköğretim 5. sınıfa devam eden 524 öğrenci oluşturmuştur. Elde edilen bulgulara göre, öğrencilerin tutum puanları ile cinsiyetleri, yaşadıkları yer ve başarı notları arasında ilişki istatistiksel olarak anlamlı ve öğrencilerin tutumları olumlu düzeyde bulunmuştur.
Learning is defined as permanent change in individuals’ behaviors by interactions with their environment. The aim of education is to establish planned behavior changes. This process can occur after interaction of individuals with the environment or teaching-learning activities in the schools. Behavior changes are only possible if the student is ready to learn. For the readiness of students, the level of readiness, their interests and needs, attitude and values have a great effect in learning. Attitude is defined as the negative and positive learned tendency that people developed relating to any object or concept. The researches on attitude have showed that there is a significant difference between the students’ school based success and their attitude. So this study is about determining the attitude of students to Social Sciences Classes. The method of the study is descriptive and the sample is the 5th class primary school students in Kırşehir in the 2003-2004 school term. According to the findings, there is a meaningful correlation between the attitude score and sex, the place they live and the school grades. The students’ attitudes have been found at the positive level.
Diğer ID | JA22ZE92EC |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Mart 2006 |
Gönderilme Tarihi | 1 Mart 2006 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2006 Cilt: 4 Sayı: 1 |