Araştırmanın genel amacı, çevrim içi eğitim uygulamalarına ilişkin öğretim elemanı ve öğrenci görüşlerini belirlemektir. Bu genel amaç doğrultusunda, 2001-2002 eğitim-öğretim yılında, Anadolu Üniversitesi, Fırat Üniversitesi, Orta Doğu Teknik Üniversitesi ve Sakarya Üniversitesinde çevrim içi eğitim uygulamalarına katılan öğretim elemanları ve öğrencilerinin görüşlerini belirlemeye yönelik bir araştırma yapılmıştır. Araştırma, tarama modeli kullanılarak gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın evreni, 143 öğretim elemanı ve 2567 öğrenciden, örneklemi ise, araştırmaya katılan 76 öğretim elemanı ve 277 öğrenciden oluşmuştur. Araştırma kapsamında, ilgili literatür taraması ve uzman görüşleriyle elde edilen veriler değerlendirilerek kuramsal boyut oluşturulmuştur. Kuramsal boyut çerçevesinde anket sorularının gerekli değerlendirmeleri yapılmış ve uzman görüşlerinden faydalandıktan sonra uygulanmıştır. Araştırma sonucunda elde edilen bulgulardan bazıları şunlardır: 1. Öğretim elemanlarına göre çevrim içi eğitim uygulamalarının başarılı sonuçlar doğurduğu görülmüştür. 2. Öğretim elemanları, çevrim içi eğitim uygulamalarının geleneksel öğretime destek olabileceği yönünde görüş bildirmişlerdir. 3. Öğrenciler ve öğretim elemanları, yapılan sınavları “Kısmen” geçerli bulmuşlardır. 4. Öğrenciler uygulamaların geleneksel öğretimden daha etkili olmadığını belirtmişlerdir. 5. Öğretim elemanları, çevrim içi eğitim uygulamalarının sınıf içi (yüz yüze) öğretimden daha fazla zaman aldığını belirtmişlerdir.
The aim of this study is to determine the opinions of students and teaching staff about online education implementations .In this respect, a research has been carried out through 2001-2002 terms on the students and teaching staff who participated online education implementations in the universities of Anadolu, Fırat, Middle East Technique and Sakarya. A survey model has been used in this research. The universe of the research is constituted of 143 teaching staff and 2567 students. The sample of the research is constituted of 76 teaching staff and 277 students. The theoretical foundation of the research is exposed by literature review and experts’ opinions. The survey has been implemented after carefully reviewed by expert opinions. The main results of the research are as the following: 1. According to the teaching staff, online education has been implemented successfully, 2. According to the teaching staff, online education can be implemented as a support to the traditional teaching. 3. The students and the teaching staff viewed the exams as less effective. 4. The students have said that online education implementation is more effective than the traditional teaching. 5. The teaching staff have said that the online education has more time consuming than the face-to-face teaching.
Diğer ID | JA38JF36ET |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Haziran 2005 |
Gönderilme Tarihi | 1 Haziran 2005 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2005 Cilt: 3 Sayı: 2 |