Araştırmanın temel amacı, ilköğretim I. kademedeki okul-aile işbirliği ile ilgili öğretmen ve veli görüşlerini belirlemektir. Araştırmada, Erzurum il merkezindeki 10 ilköğretim okulunda görev yapan 200 öğretmen ve öğrenim gören 200 öğrenci velisi örneklem grubuna alınmıştır. Veri toplamak için araştırmacı tarafından hazırlanan anketler (öğretmen ve veli anketi) kullanılmıştır. Anketler, “öğretmen-veli görüşmeleri”, “veli toplantıları” ve “okul-aile birliği” biçiminde üç boyutta öğretmenler ve veliler için ayrı ayrı hazırlanmış ve okul-aile işbirliğiyle ilgili öğretmen ve velilerin görüşleri alınmıştır. Anketin kapsam geçerliliği ile ilgili alan uzmanlarıyla görüşülüp ifadeler üzerinde tartışılmış, ayrıca anketler 20 öğretmene, 20 de veliye uygulanıp dil, anlam ve içerik açısından gerekli düzeltmeler yapılmıştır. Güvenirliği belirlemek içinde, Cronbach Alpha iç tutarlılık katsayısına bakılmıştır. Buna göre, Cronbach Alpha iç tutarlılık katsayısı öğretmen anketi için 0.84, veli anketi için 0.73 olarak bulunmuştur. Veriler frekans ve yüzde kullanılarak analiz edilmiş ve tablolaştırılarak yorumlanmıştır. Sonuçta, Öğretmen ve veli görüşlerine göre, “öğretmen-veli görüşmeleri”nin sağlıklı bir şekilde yürütüldüğü, yılda en az iki defa “veli toplantısı” yapıldığı ve velilerin buna katılımlarının yüksek olduğu, “okul- aile birliği” ile ilgili olarak da yılda en az bir defa “okul-aile birliği” toplantısının yapıldığı ve velilerin katılımlarının yüksek olduğu ortaya çıkmıştır.
The primary aim of this study is to determine the teachers and parents views about school-family relationship at the first level of primary education. 200 parents and 200 teachers from the primary schools in Erzurum city center are included in the study. Teachers and parents questionnaires designed especially for this study was used for data collection. Questionnaires were divided into three dimensions as “teacher-parents meetings”, “parents meetings” and “school-family relationship” for teachers and parents. The questionnaires were piloted with 20 teachers and 20 parents and modifications were made in terms of language, meanings and writings. The reliability of the questionnaire was found as (Cronbach Alpha) 0.84 and 0.73 for teachers and parents respectively. Data were analysed in terms of frequency and percentages and presented in the tables. As a result, it was found that “teacher-parents meetings” are done accordingly, at least two “parents meeting” are carried out and also parents are attended these meetings, and also at least two “school-family” meetings are held.
Diğer ID | JA94DN24UE |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Haziran 2005 |
Gönderilme Tarihi | 1 Haziran 2005 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2005 Cilt: 3 Sayı: 2 |