BibTex RIS Kaynak Göster

ÖĞRETMEN ADAYLARININ GENEL ÖĞRETMENLİK DAVRANIŞLARI AÇISINDAN KENDİLERİNE YÖNELİK YETERLİLİK ALGILARI

Yıl 2003, Cilt: 1 Sayı: 4, 25 - 36, 01.12.2003

Öz

Bu araştırmada, öğretmen adaylarının genel öğretmenlik davranışları açısından kendilerini yeterli görme dereceleri üniversite, bölüm ve cinsiyet değişkenleri açısından incelenmiştir. Araştırmaya Gazi, Marmara ve Fırat Üniversitelerinden 309 öğretmen adayı katılmıştır. Genel tarama modelinde yürütülen araştırmada veri toplama aracı olarak, öğretmen adayı yeterlilik ölçeği kullanılmıştır. Ölçek 5 boyut ve 43 maddeden oluşan 5’li Likert tipi bir ölçektir. Ölçekte; öğretmen adaylarının genel öğretmenlik davranışları; (1) öğretilecek alan, (2) öğretimi tasarlama, plânlama, uygulama ve yönetme, (3) öğrenci başarısını ölçme ve değerlendirme, (4) öğretim amacıyla ilgililerle iş birliği yapma ve (5) meslekî gelişim boyutlarında incelenmiştir. Araştırmada kullanılan ölçeğin 5 faktöre yönelik toplam varyansı açıklama oranı .62 ve Cronbach Alfa Güvenirlik Katsayısı .97‡dir. Araştırmadan elde edilen sonuçlar; öğretmen adaylarının genel öğretmenlik davranışları açısından kendilerini kısmen yeterli bulduklarını ve yeterlilik algılarının üniversite, bölüm ve cinsiyet değişkenleri açısından anlamlı farklılık oluşturmadığını göstermiştir. Öğretmen yetiştirme sisteminin, bir bütün olarak ve araştırmalarla desteklenerek yeniden yapılandırılması önerilmiştir.

THE SELF-PERCEPTION ON COMPETENCY OF THE PROSPECTIVE TEACHERS IN TERMS OF GENERAL TEACHER BEHAVIORS

Yıl 2003, Cilt: 1 Sayı: 4, 25 - 36, 01.12.2003

Öz

In this study, how competent prospective teachers see themselves in terms of general teacher behaviors has been examined with reference to the university and the department worked at and gender being the variables. The participants consisted of 309 prospective teachers at Gazi, Marmara, and Fırat Universities. The data for the study, being a survey, were collected through “Prospective Teacher Competency Scale”, including 5 dimensions and 43 items with a Likert-type grading. It was found that prospective teachers perceive themselves as comparatively competent in terms of general teacher behaviors and that their perception of competency does not vary significantly with respect to the university and the department worked at and gender. It is suggested the teacher training system be reconstructed as a whole using the findings of the studies conducted.

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Diğer ID JA33TR94JE
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Yavuz Erişen Bu kişi benim

Nadir Çeliköz Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Aralık 2003
Gönderilme Tarihi 1 Aralık 2003
Yayımlandığı Sayı Yıl 2003 Cilt: 1 Sayı: 4

Kaynak Göster

APA Erişen, Y., & Çeliköz, N. (2003). ÖĞRETMEN ADAYLARININ GENEL ÖĞRETMENLİK DAVRANIŞLARI AÇISINDAN KENDİLERİNE YÖNELİK YETERLİLİK ALGILARI. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 1(4), 25-36.

                                                                                                    Türk Eğitim Bilimleri Dergisi Gazi Üniversitesi Rektörlüğü tarafından yayınlanmaktadır.

                                                                                                                                      Creative Commons Lisansı