BibTex RIS Kaynak Göster

OKUL KÜLTÜRÜNÜN ŞEKİLLENDİRİLMESİNDE MÜDÜRÜN ROLLERİ

Yıl 2003, Cilt: 1 Sayı: 4, 0 - 0, 01.12.2003

Öz

Kültür zaman içerisinde gelişir ve geliştikçe de daha büyük anlamlar kazanır. Okul kültürü, en basit anlamıyla okul topluluğunu bir araya getiren idealler, değerler, varsayımlar, inanışlar ve tutumların birleşimidir. Bu normlar okuldaki insanların tecrübelerini güçlü bir şekilde şekillendirir ve etkili bir okul müdürü liderliğinde ortak bir vizyon hâline gelir. Okul müdürlerinin, işgörenlerin üreticiliği ve memnuniyetini sağlamanın yanı sıra öğrencilerin başarılarını ve motivasyonlarını da sağlamak gibi önemli bir sorumluluğu vardır. Okul müdürlerinin okul içindeki kültürü şekillendirebilmeleri, etkili liderlik ve eğitim için önemli olan değer ve inanışlara model oluşturmaları yoluyla olur. Okul müdürleri kültürü zamanla şekillendirir, varolan gelenekleri, amaçları, törenleri dikkatlice düşündükten sonra okul başarısını sağlayan ortak ve iş birlikçi vizyonu yaratmak için işgörenler ve öğrencilerle birlikte çalışır.

PRINCIPAL’S ROLE IN SHAPING SCHOOL CULTURE

Yıl 2003, Cilt: 1 Sayı: 4, 0 - 0, 01.12.2003

Öz

Principals have a fundamental responsibility to ensure overall student achievement and motivation as well as teacher productivity and satisfaction. It is through effective leadership and the modeling of values and beliefs important to education that principals are able to shape the culture within schools. Principals shape culture over time. After careful consideration of existing traditions, goals and ceremonies, principals work with staff and students to create the shared and collaborative vision that ensures school success.

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Diğer ID JA92NF39AF
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Mustafa Çelikten Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Aralık 2003
Gönderilme Tarihi 1 Aralık 2003
Yayımlandığı Sayı Yıl 2003 Cilt: 1 Sayı: 4

Kaynak Göster

APA Çelikten, M. (2003). OKUL KÜLTÜRÜNÜN ŞEKİLLENDİRİLMESİNDE MÜDÜRÜN ROLLERİ. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 1(4).

                                                                                                    Türk Eğitim Bilimleri Dergisi Gazi Üniversitesi Rektörlüğü tarafından yayınlanmaktadır.

                                                                                                                                      Creative Commons Lisansı