BibTex RIS Kaynak Göster

TÜRK MİLLÎ EĞİTİMİNDEN FELSEFÎ BİR KESİT

Yıl 2003, Cilt: 1 Sayı: 2, 0 - 0, 01.06.2003

Öz

İsmail Hakkı Baltacıoğlu’nun Terbiye ve İman adlı eseri eğitim felsefesi açısından değerli bilgileri içermektedir. Eserde ele alınan başlıca konular; maarif kavramı, eğitim ortamları, maarif meselesinin çözümlenebilmesi için ihtiyaç duyulan idealizim, eğitimdeki çöküş ve gerilemenin belli başlı sebepleri, maarif alanında yapılması gereken reformlardır. Baltacıoğlu’na göre maarif bizde yanlış anlaşılmış, basit bir okuma-yazmadan ibaret zannedilmiştir. Oysa okuma-yazma maarifin amacı değil, eğitim öğretimin aracıdır. Gerçek maarif, okulları toplumsal yapıya uygun hâle getirmeli, yetişecek nesli hayata hazırlamalıdır. Aile, okul ve toplum eğitimin temel ortamlarıdır. Eğitimde gözlenen gerilemenin sebebi ona göre bedende, fikirde, his ve iradede meydana gelen çöküştür. Bunların hepsinin temelinde eğitimsel anlamda bir imanın eksikliği vardır. Söz konusu iman hırsı, çalışma azmini, hayata bağlanmayı, inanç ve iradenin güçlü olmasını, bireyin ve toplumun refahı için gerekli mücadele ruhunu ifade etmektedir. Günümüz eğitiminde de benzer bir gerileme ve böyle bir imana duyulan ihtiyaç hâlâ devam etmektedir.

A PHILOSOPHICAL OUTLOOK OF TURKISH EDUCATION

Yıl 2003, Cilt: 1 Sayı: 2, 0 - 0, 01.06.2003

Öz

In his book titled “Education and the Faith” İsmail Hakkı BALTACIOĞLU pointed out some curicial issues from the standpoint of educational philosophy. Major issues discussed in depth, in this scholarly work, can be listed as follows: The concept of education, the media of education, the idealizm needed to solve the educational problems, major reasons underlying the existing regression and collapse in the overall education system and the reforms to be introduced to restore the whole system. According to Baltacıoğlu, education is a misunderstood concept in that it is simply seen as a process to achieve literacy only. However, literacy cannot be the ultimate goal of education but a means of learning. Education in its real sense, should transform the school structure so that it could be compatible with the societal life and should prepare new generations for the life outside school walls. Family life, school and the society are the basic media for education. He firmly believed that, the source of current regression observed in the education, is mainly, due to the collapse in the body, thought and the emotional world of individulas. He also argued that the lack of faith in education could be the reason for this outcome. The faith, in this sense, represents commitment to success; developing strong ties with life; and the belief in struggle for the welfare of both individuals and the sociecty. Today the need for such a belief and spirit are sought to remedy the ongoing regression in the educational field

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Diğer ID JA58UP75TF
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Hikmet Yıldırım Celkan Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Haziran 2003
Gönderilme Tarihi 1 Haziran 2003
Yayımlandığı Sayı Yıl 2003 Cilt: 1 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Celkan, H. Y. (2003). TÜRK MİLLÎ EĞİTİMİNDEN FELSEFÎ BİR KESİT. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 1(2).

                                                                                                    Türk Eğitim Bilimleri Dergisi Gazi Üniversitesi Rektörlüğü tarafından yayınlanmaktadır.

                                                                                                                                      Creative Commons Lisansı