BibTex RIS Kaynak Göster

İLKÖĞRETİM OKULLARINDA GÖREV YAPAN YÖNETİCİ VE ÖĞRETMENLERİN ÖĞRENEN ORGANİZASYONA İLİŞKİN ALGILARI

Yıl 2003, Cilt: 1 Sayı: 2, 0 - 18, 01.06.2003

Öz

Öğrenen organizasyonlar, günün hızlı değişimine ayak uydurmak isteyen her kurum için önemli bir yapıdır. Sistem yaklaşımı, tüm doğanın ve beşerî ilişkilerin birbiriyle olan bağını görmeyi ve bu bağın ne kadar önemli olduğunu fark etmeyi sağlamaktadır. Bu ilişkiler ağı içinde birey hem etkilenen hem de etkileyen konumundadır. Öğrenen organizasyonlar, özellikle kişiye etkileme gücünü hatırlatmasıyla önemlidir. Kişisel gelişim için de uygun ortamlar oluşturarak, teşvik edici bir kültürün oluşumunu sağlar. Kendini geliştiren bireylere değer verilen bir yapıda, yenilikler için her zaman açık bir kapı vardır. Araştırmanın amacı, ilköğretim okulu yönetici ve öğretmenlerinin, öğrenen organizasyona ilişkin algılama düzeylerinin tespit edilmesidir. Bununla ilgili olarak Ankara İl Merkezi İlçelerinde örneklem olarak tesadüfî seçilen 60 İlköğretim okulunun her birinin, okul müdürü, bir müdür yardımcısı ve iki öğretmenine (Toplam 240 kişi), bu özelliklerin gerçekleşme düzeylerini ölçmek amacıyla, araştırmacılar tarafından geliştirilen bir anket uygulanmıştır. Araştırmada elde edilen bulgular şunlardır: 1. Okul müdür ve müdür yardımcılarının kişisel ustalık, zihnî modeller, paylaşılan vizyon, takım hâlinde öğrenme ve sistem düşüncesi gibi öğrenen organizasyon disiplinlerine ilişkin algılama düzeylerinin, öğretmenlere göre daha yüksek olduğu görülmektedir. 2. İlköğretim okulu yönetici ve öğretmenlerinin tümü özellikle kişisel gelişim için daha uygun imkanlar beklediklerini belirtmiş ve belirgin eksiklik olarak da “kişisel ustalık” disiplinini işaret etmişlerdir. 3. İlköğretim okulu yönetici ve öğretmenlerinin sorunların kaynağını dışarıda görme eğiliminde oldukları bulunmuştur. Yönetici ve öğretmenlerin sistem düşüncesi ile ilgili algılarının düşüklüğü, ilköğretim okullarında oluşan sonuçlar üzerindeki etkilerini fark etmede yetersiz kalmalarına sebep olmaktadır. 4. İlköğretim okulu yönetici ve öğretmenlerinin takım çalışmasına açık olduğu bulunmuştur. Bu çalışmalardan zevk aldıklarını belirtmişlerdir. 5. İlköğretim okulu yönetici ve öğretmenleri kurumlarının amaçlarına inandıklarını belirtmişlerdir. Beklentileri, plânlar yapılırken fikirlerinin alınması ve değerlendirilmesi yönündedir.

THE PERCEPTION LEVEL AS REGARDS LEARNING ORGANIZATIONS OF THE PRINCIPALS AND TEACHERS WORKING IN PRIMARY SCHOOLS

Yıl 2003, Cilt: 1 Sayı: 2, 0 - 18, 01.06.2003

Öz

The aim of this study is to determine the perception level of the principals and teachers of primary school as regards learning organizations. With the aim to determine the level in question, an investigation has been carried out by the researcher on the school director, one assistant school director and two teachers (totally 240 persons) of 60 school of primary education of the central districts of the province of Ankara, selected at random.

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Diğer ID JA88SE98BA
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Nezahat Güçlü Bu kişi benim

Hakan Türkoğlu

Yayımlanma Tarihi 1 Haziran 2003
Gönderilme Tarihi 1 Haziran 2003
Yayımlandığı Sayı Yıl 2003 Cilt: 1 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Güçlü, N., & Türkoğlu, H. (2003). İLKÖĞRETİM OKULLARINDA GÖREV YAPAN YÖNETİCİ VE ÖĞRETMENLERİN ÖĞRENEN ORGANİZASYONA İLİŞKİN ALGILARI. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 1(2), 0-18.

                                                                                                    Türk Eğitim Bilimleri Dergisi Gazi Üniversitesi Rektörlüğü tarafından yayınlanmaktadır.

                                                                                                                                      Creative Commons Lisansı