Bu araştırmanın amacı, harmanlanmış öğrenme etkinliğinin, öğrenci başarısı, motivasyonu
ve kalıcılık üzerindeki etkisini incelemektir. Araştırmada harmanlanmış öğrenme (web
destekli öğrenme ve yüz yüze öğrenme) ile yüz yüze öğrenme yaklaşımı kullanılmıştır.
Harmanlanmış öğrenme yaklaşımı, web destekli öğretim teknolojilerinin eğitim amaçları
doğrultusunda harmanlanmasıdır. Deneysel nitelikte yapılan araştırmaya, deney grubundan
24, kontrol grubundan 22 öğrenci katılmıştır. Deney sürecinde öğrencilere başarı testi (ön
test-son test) ve motivasyon ölçeği verilmiştir. Araştırma sonunda, harmanlanmış öğrenme
yaklaşımıyla öğrenim gören öğrencilerin, yüz yüze öğrenenler kadar başarılı ve motive
olduğu bulunmuştur. Kalıcılık testinde ise harmanlanmış öğrenmeyle öğrenim gören
öğrenciler daha yüksek puan almıştır. Harmanlanmış öğrenme yaklaşımlı farklı öğrenme
ortamlarının tasarlanması önerilebilir.
Harmanlanmış öğrenme yüz yüze öğrenme web destekli öğrenme deneysel yöntem başarı ve motivasyon
The purpose of this study, to examine the impact of blended learning on effectiveness, student
success, motivation, and retention. In the study blended learning (web-based learning and
face-to-face learning) and face-to-face learning approach were used. Blended learning
approach is to blend web-based teaching technology through education purpose. In this
experimental research, the experimental group 24, control group of 22 students participated.
In the process of experimental tests, achievement test (pretest-posttest) and the motivation
scale was given to students. At the end of research it was found that the students used blended
learning approach was as successful and motivated as the students who learn face-to-face. At
retention test, the blended learning students got a higher score. It is recommended that
different blended learning environments can be designed.
Blended learning face-to-face learning web based learning experimental method success motivation
Diğer ID | JA27PR62JS |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Mart 2012 |
Gönderilme Tarihi | 1 Mart 2012 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2012 Cilt: 10 Sayı: 1 |