BibTex RIS Kaynak Göster

HARMANLANMIŞ ÖĞRENMENİN BAŞARI VE MOTİVASYONA ETKİSİ

Yıl 2012, Cilt: 10 Sayı: 1, 1 - 27, 01.03.2012

Öz

Bu araştırmanın amacı, harmanlanmış öğrenme etkinliğinin, öğrenci başarısı, motivasyonu
ve kalıcılık üzerindeki etkisini incelemektir. Araştırmada harmanlanmış öğrenme (web
destekli öğrenme ve yüz yüze öğrenme) ile yüz yüze öğrenme yaklaşımı kullanılmıştır.
Harmanlanmış öğrenme yaklaşımı, web destekli öğretim teknolojilerinin eğitim amaçları
doğrultusunda harmanlanmasıdır. Deneysel nitelikte yapılan araştırmaya, deney grubundan
24, kontrol grubundan 22 öğrenci katılmıştır. Deney sürecinde öğrencilere başarı testi (ön
test-son test) ve motivasyon ölçeği verilmiştir. Araştırma sonunda, harmanlanmış öğrenme
yaklaşımıyla öğrenim gören öğrencilerin, yüz yüze öğrenenler kadar başarılı ve motive
olduğu bulunmuştur. Kalıcılık testinde ise harmanlanmış öğrenmeyle öğrenim gören
öğrenciler daha yüksek puan almıştır. Harmanlanmış öğrenme yaklaşımlı farklı öğrenme
ortamlarının tasarlanması önerilebilir.

Kaynakça

  • Akpınar, Y. (1999). Bilgisayar destekli öğretim ve uygulamalar. Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Arık, İ. A. (1996). Motivasyon ve heyecana giriş. İstanbul: Çantay Kitabevi.
  • Bacanlı, H. (2003). Gelişim ve öğrenme. 6. Baskı. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • Bersin, J. (2004). The blended learning book. Best practices, proven methodologies and lessons learned. San Francisco: Pfeiffer.
  • Büyüköztürk, Ş. (2001). Deneysel desenler. Ankara: Pegem A Yayıncılık.
  • Büyüköztürk, Ş. (2002). Sosyal bilimler için veri analizi elkitabı. Ankara: Pegem A Yayıncılık.
  • Büyüköztürk, Ş., Akgün, Ö., Kahveci, Ö. ve Demirel, F. (2004). Güdülenme ve öğrenme stratejileri ölçeğinin Türkçe formunun geçerlik ve güvenirlik çalışması. İstanbul: Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri, Cilt 4, Sayı 2. 207–239.
  • Cornell, R. ve Martin, B. L. (1997) The role of motivation in web-based instruction. (Ed.Badrul H.Khan) Web-Based Instruction. New Jersey. USA: Educational Technology Publications.
  • Çakır, H. (2006). Baskın zekâ türüne dayalı olarak geliştirilen web destekli eğitim ve bilgisayar destekli eğitimin trafik eğitiminde etkililiği. Yayımlanmamış doktora tezi, Ankara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Dede, Y. (2003). ARCS motivasyon modeli ve öğe gösterim teorisi’ne (component display theory) dayalı yaklaşımın öğrencilerin değişken kavramını öğrenme düzeylerine ve motivasyonlarına etkisi. Yayımlanmamış doktora tezi, Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Delialioğlu, Ö. (2004). Effectiveness of hybrid ınstruction on certain cognitive and affective learning outcomes ın a computer networks course. Yayımlanmamış doktora tezi, ODTÜ Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara.
  • Drucker, P. (1996). Yeni gerçekler. (Çev. Birtanem Karanakçı) 5. Baskı. Ankara. Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları.
  • Driscoll, M. (1999). Web-based training in the workplace. Adult Learning/Technology. 21–25.
  • Duchastel, P. (1997) A Motivation framework for web-based instruction. (Ed. Badrul H.Khan) Web-Based Instruction. New Jersey. USA: Educational Technology Publications,
  • Erkan, H. (1998). Bilgi toplumu ve ekonomik gelişme. 4. Baskı. Ankara: Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları.
  • Ersoy, H. (2003). Blending online ınstruction with traditional ınstruction in the programming language course: A case study. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi, ODTÜ Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara.
  • Eşgi, N. (2005). Eğitimsel web tasarım ilkelerine göre şekillenen web temelli bilişsel yapıcı yaklaşıma destek olarak hazırlanan basılı materyal ve yüz yüze öğretimin öğrenci başarısına etkisi. Ankara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Fraenkel, J. R. ve Wallen, N. E. (2000). How to design and evaluate research in education. Fourth Edition. NY: McGraw-Hill.
  • Fryer, B. (2004). Dağları yerinden oynatmak. (Çev. Leyla Aslan) Motivasyon. (Harvard Business Review) İstanbul: Mess Yayın.
  • Gates, B. (1999). Önümüzdeki yol. (Çev. Esra Davutoğlu, Alper Erdal). 2. Baskı. Ankara: Arkadaş Yayınevi.
  • Garnham, C. ve Kaleta R. (2002). Introduction to hybrid courses. Teaching with Technology Today. University of Wisconsin-Milwaukee. http://www.uwsa.edu/ttt/articles/garnham.htm adresinden 28.10.2003 tarihinde elde edilmiştir.
  • Horton, W. (2000) Designing web-based training. How to teach anyone anything anywhere anytime. USA: William Horton Consultign, Inc.
  • Hill, R. J. (1997). Distance learning environments via the world wide web. (Editör: Badrul H. Khan) Web-Based Instruction. New Jersey. USA: Educational Technology Publications,
  • Karasar, N. (1995). Bilimsel araştırma yöntemi. 7. Basım. Ankara.
  • Kerres, M. ve Witt, C. (2003). A didactical framework for the design of blended learning arrangements. Journal of Educatinal Media, Vol 28, Nos.2–3. Carfax Publishing.
  • Lesh, S.G. (2000). Web-based learning: A Kirkpatrick’s multilevel evaluation of effectiveness. (Dissertation abstracts online) 01.08.2003 tarihinde OCLC firstsearch http://FirstSearch.oclc.org veri tabanından alınmıştır.
  • Morgan, T. C. (2005). Psikolojiye giriş. (Y. Sorumlusu: Sirel Karakaş). Ankara: Meteksan.
  • Naisbitt, J., Naisbitt, N. ve Philips, D. (2004). İnsan ve teknoloji. Gelişim değişim ve geleceği anlama arayışı. İstanbul: CSA Global Yayın Ajansı.
  • Nemli, E. (2004). E-öğrenmede kurum kültürü ve motivasyon. (Ed. Selim Yazıcı) E- Öğrenme. İstanbul: Alfa Basım Yayım.
  • Osguthorpe, R. T. ve Graham, C. R. (2003). Blended learning environments definitions and directions. The Quarterly Review of Distance Education, Vol. 4(3), 227–233.
  • Rasmussen, R. (2003). The quantity and quality of human ınteraction ın a synchronous blended learning environment. UMI Number: 3091443.
  • Robison, R. A. (2004). Selected faculty experiences in designing and teaching blended learning courses at brigham young university. UMI Number: 3147153.
  • Şencan, H. (2005). Sosyal ve davranışsal ölçümlerde güvenilirlik ve geçerlilik. Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (1999) Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayınevi.
  • Wikipedia.(2006). Blended learning. (http://en.wikipedia.org/wiki/Blended_learning) adresinden 25.12.2006 tarihinde elde edilmiştir.
  • Wilson, D. ve Smilanich, E. (2005). The other blended learning. A classroom- centered approach. Pfeiffer. San Francisco.

THE EFFECT OF BLENDED LEARNING ON MOTIVATION AND SUCCESS

Yıl 2012, Cilt: 10 Sayı: 1, 1 - 27, 01.03.2012

Öz

The purpose of this study, to examine the impact of blended learning on effectiveness, student
success, motivation, and retention. In the study blended learning (web-based learning and
face-to-face learning) and face-to-face learning approach were used. Blended learning
approach is to blend web-based teaching technology through education purpose. In this
experimental research, the experimental group 24, control group of 22 students participated.
In the process of experimental tests, achievement test (pretest-posttest) and the motivation
scale was given to students. At the end of research it was found that the students used blended
learning approach was as successful and motivated as the students who learn face-to-face. At
retention test, the blended learning students got a higher score. It is recommended that
different blended learning environments can be designed.

Kaynakça

  • Akpınar, Y. (1999). Bilgisayar destekli öğretim ve uygulamalar. Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Arık, İ. A. (1996). Motivasyon ve heyecana giriş. İstanbul: Çantay Kitabevi.
  • Bacanlı, H. (2003). Gelişim ve öğrenme. 6. Baskı. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • Bersin, J. (2004). The blended learning book. Best practices, proven methodologies and lessons learned. San Francisco: Pfeiffer.
  • Büyüköztürk, Ş. (2001). Deneysel desenler. Ankara: Pegem A Yayıncılık.
  • Büyüköztürk, Ş. (2002). Sosyal bilimler için veri analizi elkitabı. Ankara: Pegem A Yayıncılık.
  • Büyüköztürk, Ş., Akgün, Ö., Kahveci, Ö. ve Demirel, F. (2004). Güdülenme ve öğrenme stratejileri ölçeğinin Türkçe formunun geçerlik ve güvenirlik çalışması. İstanbul: Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri, Cilt 4, Sayı 2. 207–239.
  • Cornell, R. ve Martin, B. L. (1997) The role of motivation in web-based instruction. (Ed.Badrul H.Khan) Web-Based Instruction. New Jersey. USA: Educational Technology Publications.
  • Çakır, H. (2006). Baskın zekâ türüne dayalı olarak geliştirilen web destekli eğitim ve bilgisayar destekli eğitimin trafik eğitiminde etkililiği. Yayımlanmamış doktora tezi, Ankara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Dede, Y. (2003). ARCS motivasyon modeli ve öğe gösterim teorisi’ne (component display theory) dayalı yaklaşımın öğrencilerin değişken kavramını öğrenme düzeylerine ve motivasyonlarına etkisi. Yayımlanmamış doktora tezi, Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Delialioğlu, Ö. (2004). Effectiveness of hybrid ınstruction on certain cognitive and affective learning outcomes ın a computer networks course. Yayımlanmamış doktora tezi, ODTÜ Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara.
  • Drucker, P. (1996). Yeni gerçekler. (Çev. Birtanem Karanakçı) 5. Baskı. Ankara. Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları.
  • Driscoll, M. (1999). Web-based training in the workplace. Adult Learning/Technology. 21–25.
  • Duchastel, P. (1997) A Motivation framework for web-based instruction. (Ed. Badrul H.Khan) Web-Based Instruction. New Jersey. USA: Educational Technology Publications,
  • Erkan, H. (1998). Bilgi toplumu ve ekonomik gelişme. 4. Baskı. Ankara: Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları.
  • Ersoy, H. (2003). Blending online ınstruction with traditional ınstruction in the programming language course: A case study. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi, ODTÜ Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara.
  • Eşgi, N. (2005). Eğitimsel web tasarım ilkelerine göre şekillenen web temelli bilişsel yapıcı yaklaşıma destek olarak hazırlanan basılı materyal ve yüz yüze öğretimin öğrenci başarısına etkisi. Ankara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Fraenkel, J. R. ve Wallen, N. E. (2000). How to design and evaluate research in education. Fourth Edition. NY: McGraw-Hill.
  • Fryer, B. (2004). Dağları yerinden oynatmak. (Çev. Leyla Aslan) Motivasyon. (Harvard Business Review) İstanbul: Mess Yayın.
  • Gates, B. (1999). Önümüzdeki yol. (Çev. Esra Davutoğlu, Alper Erdal). 2. Baskı. Ankara: Arkadaş Yayınevi.
  • Garnham, C. ve Kaleta R. (2002). Introduction to hybrid courses. Teaching with Technology Today. University of Wisconsin-Milwaukee. http://www.uwsa.edu/ttt/articles/garnham.htm adresinden 28.10.2003 tarihinde elde edilmiştir.
  • Horton, W. (2000) Designing web-based training. How to teach anyone anything anywhere anytime. USA: William Horton Consultign, Inc.
  • Hill, R. J. (1997). Distance learning environments via the world wide web. (Editör: Badrul H. Khan) Web-Based Instruction. New Jersey. USA: Educational Technology Publications,
  • Karasar, N. (1995). Bilimsel araştırma yöntemi. 7. Basım. Ankara.
  • Kerres, M. ve Witt, C. (2003). A didactical framework for the design of blended learning arrangements. Journal of Educatinal Media, Vol 28, Nos.2–3. Carfax Publishing.
  • Lesh, S.G. (2000). Web-based learning: A Kirkpatrick’s multilevel evaluation of effectiveness. (Dissertation abstracts online) 01.08.2003 tarihinde OCLC firstsearch http://FirstSearch.oclc.org veri tabanından alınmıştır.
  • Morgan, T. C. (2005). Psikolojiye giriş. (Y. Sorumlusu: Sirel Karakaş). Ankara: Meteksan.
  • Naisbitt, J., Naisbitt, N. ve Philips, D. (2004). İnsan ve teknoloji. Gelişim değişim ve geleceği anlama arayışı. İstanbul: CSA Global Yayın Ajansı.
  • Nemli, E. (2004). E-öğrenmede kurum kültürü ve motivasyon. (Ed. Selim Yazıcı) E- Öğrenme. İstanbul: Alfa Basım Yayım.
  • Osguthorpe, R. T. ve Graham, C. R. (2003). Blended learning environments definitions and directions. The Quarterly Review of Distance Education, Vol. 4(3), 227–233.
  • Rasmussen, R. (2003). The quantity and quality of human ınteraction ın a synchronous blended learning environment. UMI Number: 3091443.
  • Robison, R. A. (2004). Selected faculty experiences in designing and teaching blended learning courses at brigham young university. UMI Number: 3147153.
  • Şencan, H. (2005). Sosyal ve davranışsal ölçümlerde güvenilirlik ve geçerlilik. Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (1999) Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayınevi.
  • Wikipedia.(2006). Blended learning. (http://en.wikipedia.org/wiki/Blended_learning) adresinden 25.12.2006 tarihinde elde edilmiştir.
  • Wilson, D. ve Smilanich, E. (2005). The other blended learning. A classroom- centered approach. Pfeiffer. San Francisco.
Toplam 36 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Diğer ID JA27PR62JS
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Halük Ünsal Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Mart 2012
Gönderilme Tarihi 1 Mart 2012
Yayımlandığı Sayı Yıl 2012 Cilt: 10 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Ünsal, H. (2012). HARMANLANMIŞ ÖĞRENMENİN BAŞARI VE MOTİVASYONA ETKİSİ. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 10(1), 1-27.

                                                                                                    Türk Eğitim Bilimleri Dergisi Gazi Üniversitesi Rektörlüğü tarafından yayınlanmaktadır.

                                                                                                                                      Creative Commons Lisansı