Bu araştırmada, ortaöğretim 9. sınıf Coğrafya dersinde çoklu zekâ kuramının, öğrencilerin akademik başarılarına
etkilerini ortaya koymak amaçlanmıştır. Araştırma deneme modellerinden ön test-son test kontrol gruplu modele göre
düzenlenmiş, Ankara Keçiören Lisesinde gerçekleştirilmiştir. Araştırmada, kontrol grubunda geleneksel öğretim, deney
grubunda ise çoklu zekâ kuramına uygun yöntem ve tekniklerin kullanımıyla desteklenen bir öğretim gerçekleştirilmiştir.
Uygulamadan önce öğretmen, öğrenci ve rehberlik öğretmenleri çoklu zekâ teorisi hakkında bilgilendirilmiştir. “Dış
Kuvvetler” konusu deney grubunda dört hafta boyunca çoklu zekâ alanlarına yönelik araçlarla düzenlenmiş bir eğitim
ortamında öğretilmiştir.“Dış Kuvvetler” konusuna ait başarı testi verilerinin çözümlenmesinde; ön test, son test puan
ortalamaları hesaplanmış, gruplar arası karşılaştırmalarda t-testinden yararlanılmıştır. Elde edilen bulgular;
ortaöğretim 9. sınıf Coğrafya dersinde çoklu zekâ kuramına dayanan yöntem ve tekniklerin uygulandığı deney grubunda
bulunan öğrencilerin akademik başarıları ile düz anlatım ve soru-cevap yöntemlerinin uygulandığı kontrol grubunda
bulunan öğrencilerin akademik başarıları arasında deney grubu lehine anlamlı bir fark olduğunu göstermiştir. 9.
sınıflara yönelik coğrafya eğitiminde çoklu zekâ teorisi öğretmen merkezli öğretim yöntemlerine göre (düz anlatım, soru-cevap)
daha etkilidir. Bu şekilde öğretmenler çoklu zekâ modelini kullanarak öğrenci başarılarını arttırabilirler.
In this research, it is aimed at examining the effect of multiple intelligence theory on academic achievement of ninth
grade students in Geography lesson. Pre- post tests and control group are used, and participants were selected from
Ankara Keçiören High School. In experimental group of this study, the subjects are taught in terms of multiple
intelligence theory procedures, whereas, in control group traditional teaching methods are conducted. The teachers,
students, and the counselors were informed about multiple intelligence theory before the implementation process.
“External Forces” subject was taught for 4 weeks to the experiment group in a learning environment enriched by the
tools appropriate for the multiple intelligence theory procedures. In the analysis part of the achievement test scores
about “External Forces”; pre test, post test average points were calculated, t- test was used to compare the groups. The
findings revealed that there is a significant difference in academic achievement of control and experiment groups.
Teaching Geography in ninth classes, multiple Intelligence theory is more effective than teacher centered model
(instructions, question and answer). Therefore, teaches can increase their students’ achievement by using the multiple
intelligence model.
Diğer ID | JA69UK85TS |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Mart 2009 |
Gönderilme Tarihi | 1 Mart 2009 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2009 Cilt: 7 Sayı: 1 |