BibTex RIS Kaynak Göster

ÇOCUKLARIN KORUNMASI VE REFAHLARININ ARTTIRILMASINDA OKULUN ROLÜ: İNGİLTERE ÖRNEĞİ

Yıl 2009, Cilt: 7 Sayı: 1, 69 - 84, 01.03.2009

Öz

Bu makale, 8 farklı ülkeden (İngiltere, Hollanda, Almanya, Danimarka, İrlanda, Türkiye, Çek
Cumhuriyeti, Slovakya) 11 katılımcıyla İngiltere’de gerçekleştirilen Arion çalışma ziyareti kapsamında
yer alan, NSPCC tarafından organize edilen “Okulun Çocuk ve Gençleri Koruyucu Rolü” konulu
çalışmadan derlenmiştir. İngilterede çocukların korunması ve refahlarının artırılmasına ilişkin “çocuk
koruma sistemi” başlığında, çeşitli yasal düzenlemeler yapılarak 2002 yılında eğitim yasası
oluşturulmuştur. Makalede İngiltere’de okulların çocukları koruyucu rolü kapsamında ele alınan 2002
Eğitim yasası, ve “Her çocuk önemlidir” sloganı ile değişmekte olan okulun rolü, genişletilmiş okul
kavramı (Extended School), riskli çocukların takibinin yapılmasında ilgili birimlerce kullanılan ortak veri
tabanı CAF, (Common Assessment Form- Ortak Değerlendirme Formu), sivil toplum örgütlerinden
NSPCC’nin (The National Society for the Prevention of Cruelty to Children-Çocuklara Kötü muameleyi
Önleme Ulusal Derneği) çalışmaları, Zorbalıkla Mücadele Birliğinin (Anti-Bullying Alliance)
çalışmaları ile ilgili bilgiler verilmiştir. Çocukların korunması ve refahlarının arttırılmasında okulun rolü
İngiltere ve ülkemiz açısından değerlendirilmiştir .

Kaynakça

  • Ahmad, Y., Smith, P. K. (1994). Bulling in schools and issue of sex difference’in archer (ed) Male Violence; cited in Rigby, K. (2002). New Perspectives on Vullling. London: Jesica Kinsley Publiskers.
  • Anti-Bullying Alliance. (2005). 50 İdeas for anti-bullying week. Published by the National Children’s Bureau on Behalf of the Anti- Bullying Alliance.
  • Arcus, M. E. (1992). Family life education: toward the 21st centruy. Family Relations.
  • Deveci, H. (2004). İlköğretim çocuklarının şiddet algıları. 2005-2006 Şiddet ve Okul Sempozyumunda Sunulmuş Bildiri.
  • DİE. (2002). Devlet istatistik enstitüsü; istatistiki bölge birimleri sınıflandırması. Ankara: DİE Yayınları.
  • DfES. (2002). Bullying : Don’t suffer in silence, 2nd edn. London DfES.
  • Frew, R. (2002). Anti bullying resarch report, London: Camden Islington.
  • Gander, M. J., Gardiner, H. W. (1995). Çocuk ve ergen gelişimi. (Yayına Hazırlayan B. Onur; 2. Baskı). Ankara: İmge Kitapevi.
  • Kapçı, G. (2004). İlköğretim öğrencilerinin zorbalığa maruz kalma türünün ve sıklığının depresyon, kaygı ve benlik saygısıyla ilişkisi. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi, 37(1), 1-13.
  • NCH. (2005). Putting U in the picture : Mobile Bulling survey 2005. London : NCH.
  • Mencap. (1999). Living in fear. London Mencap.
  • Oliver, C., Candappa, M. (2003). Tackling Bullying : Listening of the wiews of children and young people London : DfES.
  • Öğel, K., Yılmazçetin, C. (2005). İstanbul’daki okullarda şu ve şiddetin yaygınlığı. 2005-2006 Şiddet ve Okul Sempozyumunda Sunulmuş Bildiri.
  • Özcebe, H., Üner, S. (2005). Ankara’da bir ilköğretim okulunda erken ve orta dönem adolesanlarda şiddet algısı ve şiddet davranışı sıklığının değerlendirilmesi. 2005-2006 Şiddet ve Okul Sempozyumunda Sunulmuş Bildiri.
  • Pişkin, M. (2002). Okul zorbalığı: tanımı, türleri, ilişkili olduğu faktörler ve alınabilecek önlemler. Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri Dergisi, 2, 531-562.
  • Stead, J. (2006). The English education system- A brief overview, Arion Education Study Visit. York, England.
  • NSPCC. (2006). Information for parents and carers . NSPCC York & North Yorks – Carrers Booklet. NSPCC Registered Charity Number 216401.
  • NSPCC. (2006). Support group for mothers whose children have been sexuallly abused . NSPCC York & North Yorks – Carrers Booklet. NSPCC Registered Charity Number 216401.
  • NSPCC. (2006). Domestic abuse services in york and north yorkshire.NSPCC York & North Yorks – Carrers Booklet. NSPCC Registered Charity Number 216401.
  • Woolmore, S. (2006). Every child matters: Change for children . New legislation and guidance for safeguarding children in England.
  • Yurttal, F., Cenkseven, F. (2004). İlköğretim okullarında zorbalığın incelenmesi. 2005-2006 Şiddet ve Okul Sempozyumunda Sunulmuş Bildiri.
  • http://www.anti-bullingalliance.org
  • http:/www.everychildmatters.gov.uk
  • http:/www.nspcc.org.uk

THE SCHOOL’S ROLE IN SAFEGUARDING AND PROMOTING THE WELFARE OF CHILDREN: ENGLAND SAMPLE

Yıl 2009, Cilt: 7 Sayı: 1, 69 - 84, 01.03.2009

Öz

This article was compiled from the study, “The School Role in Protecting Children and Increasing Their
Welfare”, in Arion study visit which was organized by NSPCC in England. There were 11 participants
from England, Holland, German, Denmark, Ireland, Turkey, Czech Republic, and Slovakia. In England,
education law was regulated by various legal arrangements under the title of “child safeguarding
system”, which is related with safeguarding and promoting the Welfare of Children. In this article, data
about 2002 education law gathered within schools roles of protecting children; changing role of school
with slogan of “every child matters; concept of extended school; CAF-Common Assessment Form, which
is used by interested units to follow risky children; activities of NSPCC (The National Society for the
Prevention of Cruelty to Children), which is one of the civil society organizations; activities of Anti-Bullying
Alliance was given. Role of school in protecting children and enhancing their welfare in Turkey
and England was compared.

Kaynakça

  • Ahmad, Y., Smith, P. K. (1994). Bulling in schools and issue of sex difference’in archer (ed) Male Violence; cited in Rigby, K. (2002). New Perspectives on Vullling. London: Jesica Kinsley Publiskers.
  • Anti-Bullying Alliance. (2005). 50 İdeas for anti-bullying week. Published by the National Children’s Bureau on Behalf of the Anti- Bullying Alliance.
  • Arcus, M. E. (1992). Family life education: toward the 21st centruy. Family Relations.
  • Deveci, H. (2004). İlköğretim çocuklarının şiddet algıları. 2005-2006 Şiddet ve Okul Sempozyumunda Sunulmuş Bildiri.
  • DİE. (2002). Devlet istatistik enstitüsü; istatistiki bölge birimleri sınıflandırması. Ankara: DİE Yayınları.
  • DfES. (2002). Bullying : Don’t suffer in silence, 2nd edn. London DfES.
  • Frew, R. (2002). Anti bullying resarch report, London: Camden Islington.
  • Gander, M. J., Gardiner, H. W. (1995). Çocuk ve ergen gelişimi. (Yayına Hazırlayan B. Onur; 2. Baskı). Ankara: İmge Kitapevi.
  • Kapçı, G. (2004). İlköğretim öğrencilerinin zorbalığa maruz kalma türünün ve sıklığının depresyon, kaygı ve benlik saygısıyla ilişkisi. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi, 37(1), 1-13.
  • NCH. (2005). Putting U in the picture : Mobile Bulling survey 2005. London : NCH.
  • Mencap. (1999). Living in fear. London Mencap.
  • Oliver, C., Candappa, M. (2003). Tackling Bullying : Listening of the wiews of children and young people London : DfES.
  • Öğel, K., Yılmazçetin, C. (2005). İstanbul’daki okullarda şu ve şiddetin yaygınlığı. 2005-2006 Şiddet ve Okul Sempozyumunda Sunulmuş Bildiri.
  • Özcebe, H., Üner, S. (2005). Ankara’da bir ilköğretim okulunda erken ve orta dönem adolesanlarda şiddet algısı ve şiddet davranışı sıklığının değerlendirilmesi. 2005-2006 Şiddet ve Okul Sempozyumunda Sunulmuş Bildiri.
  • Pişkin, M. (2002). Okul zorbalığı: tanımı, türleri, ilişkili olduğu faktörler ve alınabilecek önlemler. Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri Dergisi, 2, 531-562.
  • Stead, J. (2006). The English education system- A brief overview, Arion Education Study Visit. York, England.
  • NSPCC. (2006). Information for parents and carers . NSPCC York & North Yorks – Carrers Booklet. NSPCC Registered Charity Number 216401.
  • NSPCC. (2006). Support group for mothers whose children have been sexuallly abused . NSPCC York & North Yorks – Carrers Booklet. NSPCC Registered Charity Number 216401.
  • NSPCC. (2006). Domestic abuse services in york and north yorkshire.NSPCC York & North Yorks – Carrers Booklet. NSPCC Registered Charity Number 216401.
  • Woolmore, S. (2006). Every child matters: Change for children . New legislation and guidance for safeguarding children in England.
  • Yurttal, F., Cenkseven, F. (2004). İlköğretim okullarında zorbalığın incelenmesi. 2005-2006 Şiddet ve Okul Sempozyumunda Sunulmuş Bildiri.
  • http://www.anti-bullingalliance.org
  • http:/www.everychildmatters.gov.uk
  • http:/www.nspcc.org.uk
Toplam 24 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Diğer ID JA54EZ75ZD
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Figen Elmacı Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Mart 2009
Gönderilme Tarihi 1 Mart 2009
Yayımlandığı Sayı Yıl 2009 Cilt: 7 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Elmacı, F. (2009). ÇOCUKLARIN KORUNMASI VE REFAHLARININ ARTTIRILMASINDA OKULUN ROLÜ: İNGİLTERE ÖRNEĞİ. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 7(1), 69-84.

                                                                                                    Türk Eğitim Bilimleri Dergisi Gazi Üniversitesi Rektörlüğü tarafından yayınlanmaktadır.

                                                                                                                                      Creative Commons Lisansı