BibTex RIS Kaynak Göster

ÖZEL EĞİTİMDE DELİLE DAYALI YÖNTEMLERİN BELİRLENMESİ: TEK DENEKLİ ÇALIŞMA ANALİZLERİ VE KARŞILAŞTIRMALARI

Yıl 2009, Cilt: 7 Sayı: 1, 0 - 0, 01.03.2009

Öz

Delile dayalı yöntemlerle daha etkili eğitim sağlama fikri özel eğitimde gün geçtikçe kabulü artan birgörüştür. Etkililiklerin belirlenmesi için farklı yöntemler denenmekle beraber bilhassa derlemeçalışmalarıyla karşılaştırılınca, meta-analiz ve etki-düzeyi hesaplama yöntemi, avantajları bakımından ençok kabul gören yöntem olmaktadır. Meta-analiz yaklaşımı temelde grup desenli deneysel araştırmayöntemleri için geliştirildiği ve tek denekli çalışmaların parametrik veya parametrik olmayan istatistiğedayanmamasından dolayı, tek denekli çalışmalarda etki-büyüklüğü hesaplamaları hâlen tartışılmaktaolan bir konudur. En ön plana çıkan tartışma ise araştırmacılar tarafından tek denekli çalışmalarauygulamak için önerilen yöntemlerden hangisinin daha yetkin sonuçlar verdiği üzerine olandır. Buçalışmada tek denekli çalışmalarda etki-büyüklüğünü hesaplamak için geliştirilmiş yöntemlerden enkullanışlı olanını belirlemek amacıyla dört farklı yöntem; örtüşmeyen veri yüzdesi, sıfır veri düzeyi,Swanson modeli ve ITSACORR karşılaştırılmıştır. Otizmi olan çocukların iletişim ve sosyal becerilerinigeliştirmek için doğal yaklaşımları temel alan sağaltım çalışmalarından seçilen bir grup çalışmanınsağladığı veriler etki-düzeyi hesaplamalarında kullanılmıştır. Korelasyon hesaplamaları, parametrikistatistik temelinde üretilmiş yöntemlerin daha yetkin sonuçlar sağladığına dair deliller sağlamıştır.

ÖZEL EĞİTİMDE DELİLE DAYALI YÖNTEMLERİN BELİRLENMESİ: TEK DENEKLİ ÇALIŞMA ANALİZLERİ VE KARŞILAŞTIRMALARI

Yıl 2009, Cilt: 7 Sayı: 1, 0 - 0, 01.03.2009

Öz

Delile dayalı yöntemlerle daha etkili eğitim sağlama fikri özel eğitimde gün geçtikçe kabulü artan birgörüştür. Etkililiklerin belirlenmesi için farklı yöntemler denenmekle beraber bilhassa derlemeçalışmalarıyla karşılaştırılınca, meta-analiz ve etki-düzeyi hesaplama yöntemi, avantajları bakımından ençok kabul gören yöntem olmaktadır. Meta-analiz yaklaşımı temelde grup desenli deneysel araştırmayöntemleri için geliştirildiği ve tek denekli çalışmaların parametrik veya parametrik olmayan istatistiğedayanmamasından dolayı, tek denekli çalışmalarda etki-büyüklüğü hesaplamaları hâlen tartışılmaktaolan bir konudur. En ön plana çıkan tartışma ise araştırmacılar tarafından tek denekli çalışmalarauygulamak için önerilen yöntemlerden hangisinin daha yetkin sonuçlar verdiği üzerine olandır. Buçalışmada tek denekli çalışmalarda etki-büyüklüğünü hesaplamak için geliştirilmiş yöntemlerden enkullanışlı olanını belirlemek amacıyla dört farklı yöntem; örtüşmeyen veri yüzdesi, sıfır veri düzeyi,Swanson modeli ve ITSACORR karşılaştırılmıştır. Otizmi olan çocukların iletişim ve sosyal becerilerinigeliştirmek için doğal yaklaşımları temel alan sağaltım çalışmalarından seçilen bir grup çalışmanınsağladığı veriler etki-düzeyi hesaplamalarında kullanılmıştır. Korelasyon hesaplamaları, parametrikistatistik temelinde üretilmiş yöntemlerin daha yetkin sonuçlar sağladığına dair deliller sağlamıştır.

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Diğer ID JA42KY65BY
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Necdet Karasu Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Mart 2009
Gönderilme Tarihi 1 Mart 2009
Yayımlandığı Sayı Yıl 2009 Cilt: 7 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Karasu, N. (2009). ÖZEL EĞİTİMDE DELİLE DAYALI YÖNTEMLERİN BELİRLENMESİ: TEK DENEKLİ ÇALIŞMA ANALİZLERİ VE KARŞILAŞTIRMALARI. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 7(1).

                                                                                                    Türk Eğitim Bilimleri Dergisi Gazi Üniversitesi Rektörlüğü tarafından yayınlanmaktadır.

                                                                                                                                      Creative Commons Lisansı