Delile dayalı yöntemlerle daha etkili eğitim sağlama fikri özel eğitimde gün geçtikçe kabulü artan birgörüştür. Etkililiklerin belirlenmesi için farklı yöntemler denenmekle beraber bilhassa derlemeçalışmalarıyla karşılaştırılınca, meta-analiz ve etki-düzeyi hesaplama yöntemi, avantajları bakımından ençok kabul gören yöntem olmaktadır. Meta-analiz yaklaşımı temelde grup desenli deneysel araştırmayöntemleri için geliştirildiği ve tek denekli çalışmaların parametrik veya parametrik olmayan istatistiğedayanmamasından dolayı, tek denekli çalışmalarda etki-büyüklüğü hesaplamaları hâlen tartışılmaktaolan bir konudur. En ön plana çıkan tartışma ise araştırmacılar tarafından tek denekli çalışmalarauygulamak için önerilen yöntemlerden hangisinin daha yetkin sonuçlar verdiği üzerine olandır. Buçalışmada tek denekli çalışmalarda etki-büyüklüğünü hesaplamak için geliştirilmiş yöntemlerden enkullanışlı olanını belirlemek amacıyla dört farklı yöntem; örtüşmeyen veri yüzdesi, sıfır veri düzeyi,Swanson modeli ve ITSACORR karşılaştırılmıştır. Otizmi olan çocukların iletişim ve sosyal becerilerinigeliştirmek için doğal yaklaşımları temel alan sağaltım çalışmalarından seçilen bir grup çalışmanınsağladığı veriler etki-düzeyi hesaplamalarında kullanılmıştır. Korelasyon hesaplamaları, parametrikistatistik temelinde üretilmiş yöntemlerin daha yetkin sonuçlar sağladığına dair deliller sağlamıştır.
Meta-analiz tek denekli çalışmalar ve etki-düzeyi hesaplamaları.
Delile dayalı yöntemlerle daha etkili eğitim sağlama fikri özel eğitimde gün geçtikçe kabulü artan birgörüştür. Etkililiklerin belirlenmesi için farklı yöntemler denenmekle beraber bilhassa derlemeçalışmalarıyla karşılaştırılınca, meta-analiz ve etki-düzeyi hesaplama yöntemi, avantajları bakımından ençok kabul gören yöntem olmaktadır. Meta-analiz yaklaşımı temelde grup desenli deneysel araştırmayöntemleri için geliştirildiği ve tek denekli çalışmaların parametrik veya parametrik olmayan istatistiğedayanmamasından dolayı, tek denekli çalışmalarda etki-büyüklüğü hesaplamaları hâlen tartışılmaktaolan bir konudur. En ön plana çıkan tartışma ise araştırmacılar tarafından tek denekli çalışmalarauygulamak için önerilen yöntemlerden hangisinin daha yetkin sonuçlar verdiği üzerine olandır. Buçalışmada tek denekli çalışmalarda etki-büyüklüğünü hesaplamak için geliştirilmiş yöntemlerden enkullanışlı olanını belirlemek amacıyla dört farklı yöntem; örtüşmeyen veri yüzdesi, sıfır veri düzeyi,Swanson modeli ve ITSACORR karşılaştırılmıştır. Otizmi olan çocukların iletişim ve sosyal becerilerinigeliştirmek için doğal yaklaşımları temel alan sağaltım çalışmalarından seçilen bir grup çalışmanınsağladığı veriler etki-düzeyi hesaplamalarında kullanılmıştır. Korelasyon hesaplamaları, parametrikistatistik temelinde üretilmiş yöntemlerin daha yetkin sonuçlar sağladığına dair deliller sağlamıştır.
Meta-analiz tek denekli çalışmalar ve etki-düzeyi hesaplamaları.
Diğer ID | JA42KY65BY |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Mart 2009 |
Gönderilme Tarihi | 1 Mart 2009 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2009 Cilt: 7 Sayı: 1 |