In this research, it was aimed at interpreting the prospective science teachers’ conceptions
about scientific knowledge and scientific method. The participants were 70 Prospective
science teachers; and data were collected through open ended questions and interviews with
10 participants. The data were analyzed qualitatively by open coding technique and the
conceptions were interpreted in terms of determined categories and conceptual constructions.
The findings consisted of some indicators that conceptions about scientific knowledge were in
harmony with realist perspective and also prospective science teachers believed in the
existence of a scientific method to be followed for achieving true knowledge. At the end, some
simple and applicable suggestions were given.
Prospective Science Teachers nature of science scientific knowledge scientific method
Bu araştırmada Fen Bilgisi öğretmen adaylarının bilimsel bilgi ve yöntem algılarının bazı
kavramsal yapılar etrafında yorumlanabilmesi amaçlanmıştır. 70 kişilik öğretmen adayı
grubuyla yürütülen araştırmada, açık uçlu sorulara verilen yazılı cevaplar ve grup içinden
rasgele seçilen 10 öğretmen adayıyla yapılan mülakatlar veri kaynağı olarak kullanılmıştır.
Ulaşılan veriler açık kodlama tekniğiyle analiz edilmiş ve belirlenen kategoriler ve kavramsal
yapılar etrafında savlar oluşturularak algılar yorumlanmaya çalışılmıştır. Oluşturulan
savlar, öğretmen adaylarının bilimsel bilgiye yaklaşımlarının realist anlayışla uyumlu
olduğunun ve doğru bilgiye götürecek belirli basamakları olan bir bilimsel yöntemin
varlığına inandıklarının işaretlerini içermiştir. Araştırmanın son bölümünde bu savlar
doğrultusunda geliştirilmiş uygulanabilir, basit önerilere yer verilmiştir.
Fen Bilgisi öğretmen adayları bilimin doğası bilimsel bilgi bilimsel yöntem
Diğer ID | JA37AJ39VB |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Mart 2009 |
Gönderilme Tarihi | 1 Mart 2009 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2009 Cilt: 7 Sayı: 1 |