Temel dil becerilerinden konuşma becerisinin eğitimi, Türkçe eğitiminde ihmal edilen
konulardan biri olagelmiştir. Bu becerinin ihmal edilmesinin sonuçları, ilköğretimden
yükseköğretime kadar eğitimin her kademesinde kendini göstermektedir. Konuşma, bir dili
tam olarak biliyor olmanın önemli göstergelerindendir. Bu beceri ayrıca, öğrencilerin okulda
başarıya ulaşmalarında büyük görevler üstlenir. Çocuklar okula başladıklarında konuşma
becerisini belirli bir düzeyde edinmiş durumdadırlar. Okula başlanmasıyla birlikte diğer dil
becerileriyle birlikte konuşma da planlı ve programlı olarak ele alınmaya başlanır. Bu yazıda
öncelikle konuşma-iletişim ilişkisi ele alınmış, konuşma becerisi eğitiminin niçin gerekli
olduğu çeşitli yönleriyle belirtilmiş, bu becerinin diğer dil becerileriyle ilişkisine değinilerek
konuşma eğitiminin nitelikleri ele alınmıştır. Ardından da konuşma becerisinin eğitimine
yönelik etkinlik örneklerine yer verilmiştir.
The speaking skill, which is among basic language skills, has always been one of the most
neglected issues. The consequences of this negligence are observed at all levels of education
from primary to higher education. Speaking is one of the most important indicators of
knowing a language well. This skill also has great roles in students’ achieving success at
school. When children begin to go to school, they already have the speaking skill to some
extent. Together with other language skills, speaking is also handled in a scheduled and
planned way. In this paper, primarily speaking- communication relationship, the reasons why
speaking education is necessary, and the qualifications of the speaking skill are discussed by
mentioning the connection of this skill with others. And lastly, some example activities about
how to teach speaking are presented.
Language skills speaking education primary education activity
Diğer ID | JA72UT39BU |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Mart 2009 |
Gönderilme Tarihi | 1 Mart 2009 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2009 Cilt: 7 Sayı: 1 |