The purpose of this study is to find out the perceptions of students who study at official secondary schools and high
schools, relating teacher - student friendship on social networks. Current study is a research of descriptive nature.
A total of 730 secondary school (8th grade) and high school (12th grade) students, who are studying in district of
Sungurlu, province of Çorum, participated in the research. The data obtained from the survey forms prepared in
line with the opinions of the expert in the field, has been analysed via SPSS 15,0 program. It has been found that
students mostly request to be friends with their teachers in order to benefit from their knowledge, skills and
opinions, to make contact with them, to address questions about classes and homeworks; that their communication
with teachers through social media does not create a positive or negative change in their school-related behaviors,
that they think their teachers are prudent, respectful, well-educated persons, and their teachers can share posts
reflecting their private lives on social networks, their teachers share posts suited to social values, but they do not
share educational and informative posts.
Bu çalışmanın amacı, resmî ortaokul ve liselerde öğrenim gören öğrencilerin, sosyal ağlarda öğretmen-öğrenci arkadaşlığına yönelik algılarını saptamaktır. Çalışma, betimsel nitelikte bir araştırmadır. Araştırmaya Çorum ili, Sungurlu ilçe merkezinde öğrenim görmekte olan ortaokul (8. sınıf) ve lise (12. sınıf) öğrencileri olmak üzere toplam 730 öğrenci katılmıştır. Alan uzmanının görüşlerine başvurularak hazırlanan anket formları öğrencilere uygulanmış veriler SPSS 15 programı kullanılarak analiz edilmiştir. Öğrencilerin sosyal ağlarda daha çok öğretmenlerinin bilgi, beceri ve görüşlerinden yararlanmak, onlarla iletişim kurmak, dersler ve ödevler hakkında sorular yöneltmek amacıyla arkadaşlık kurmak istedikleri; öğretmenleri ile sosyal ağlar aracılığıyla kurdukları iletişimin okula yönelik tutumlarında olumlu/olumsuz herhangi bir değişiklik yaratmadığı, öğrencilerin, öğretmenlerinin sosyal ağlardaki paylaşımlarıyla ölçülü, saygılı, kültürlü birer insan olduklarını ve öğretmenlerin sosyal ağlarda özel hayatlarını yansıtan paylaşımlar yapabileceklerini düşündükleri, öğretmenlerin toplumsal değerlere uygun paylaşımlar yaptıkları ancak eğitici-öğretici paylaşımlar yapmadıkları, bulunmuştur.
Diğer ID | JA43JA62TG |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Haziran 2015 |
Gönderilme Tarihi | 1 Haziran 2015 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2015 Cilt: 13 Sayı: 2 |