Dialogic teaching is a pedagogical approach that harnesses the power of talk to encourage students to think, understand and learn. The reason why speech is valued in the approach is that speech is at the center of the meaning-making process and therefore at the center of learning. The current research aims to reveal the bibliometric characteristics of scientific research on dialogic teaching. In our age where knowledge is rapidly increasing, bibliometric research offers opportunities for scientists who will conduct research in a field to see the general framework of the field and determine the needs. The method of the research is bibliometric analysis. In the Web of Science database, 237 publications were accessed by selecting all fields with the keyword "dialogic teaching". Bibliometric analysis of these articles was conducted using the bibliometrix package of RStudio software. As a result of the analysis, the distribution of the journals with the most publications on dialogic teaching, the authors with the most publications and their production graph, the global citation ranking of the articles, the productivity and collaboration of the countries in the articles and the collaboration network of the authors, and the most frequently used keywords and abstract words in them were revealed.
Bibliometric analysis Dialogic teaching Clasroom interaction
Diyalojik öğretim öğrencileri düşünme, anlama ve öğrenmeye teşvik etmek için konuşmanın gücünden yararlanan pedagojik bir yaklaşımdır. Yaklaşımda konuşmaya değer atfedilmesinin nedeni konuşmanın anlam oluşturma sürecinin ve dolayısıyla öğrenmenin merkezinde yer almasıdır. Mevcut araştırmada diyalojik öğretim ile ilgili yapılmış bilimsel araştırmaların bibliyometrik özelliklerini ortaya koymak hedeflenmiştir. Bilginin hızla arttığı çağımızda bibliyometrik araştırmalar bir alanda araştırma yapacak bilim insanlarına alanın genel çerçevesini görmeleri ve ihtiyaçları belirlemeleri adına fırsatlar sunmaktadır. Araştırmanın yöntemi bibliyometrik analizdir. Web of Science veri tabanında diyalojik öğretim (dialogic teaching) anahtar kelimesi ile tüm alanlar seçilerek yapılan taramada makale türünde ve yayın dili İngilizce olan 237 adet yayına erişilmiştir. Bu makalelerin bibliyometrik analizi RStudio programının bibliometrix paketi kullanılarak yapılmıştır. Analiz sonucunda diyalojik öğretimle ilgili en çok yayın yapan dergilerin dağılımı, en çok yayın yapan yazarlar ve bu yazarların üretim grafiği, makalelerin küresel alıntı sıralaması, makalelerde ülkelerin verimliliği ve iş birliği ile yazarların iş birliği ağı ve bunlarda en sık kullanılan anahtar kelimeler ile özet kelimeleri ortaya konmuştur.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar (Diğer) |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 29 Ağustos 2024 |
Yayımlanma Tarihi | 30 Ağustos 2024 |
Gönderilme Tarihi | 11 Mart 2024 |
Kabul Tarihi | 4 Ağustos 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 Cilt: 22 Sayı: 2 |