Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Pedagogical Opinions of Flutists and Flute Educators on Extended Flute Techniques

Yıl 2025, Cilt: 23 Sayı: 2, 1456 - 1478, 31.08.2025
https://doi.org/10.37217/tebd.1599869

Öz

This article was conducted to describe the pedagogical views of flutists and flute educators on extended flute techniques and was conducted using qualitative research methods. The research used an interview form prepared by the researcher as a data collection tool and was applied to 16 flute educators and flutists who volunteered to participate in the study and worked at various institutions. Within the scope of the research, 4 questions were asked to the participants regarding the classification of the relevant techniques, the difficulty ranking of the techniques, the teaching methods used in teaching the techniques and the effects of the techniques on classical flute playing. The data were analyzed using the content analysis method. According to the research results, 43.75% of the participants stated that they did not need a classification for the techniques, and no common conclusion could be reached in the classification made by 56.25%. While all participants stated that they used the explanation method and show and do techniques in teaching techniques, 43.75% thought that there was no difficulty order among the techniques, 31.25% of the participants suggested a difficulty order, and 25% preferred to make a difficulty order only among certain techniques. 81.25% of the participants stated that studying the techniques would have a positive effect on classical flute performance, while the remaining 18.75% of the participants stated that it could have both positive and negative effects.

Kaynakça

  • Acar, D. & Onuray-Eğilmez, H. (2021). Modern flüt tekniklerinin deşifre becerisine etkisi: Bursa Uludağ Üniversitesi örneği. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi(57), 382-400.
  • Akıncı, Ç. (1994). Yan flüt tekniği ve yan flüt dağarının incelenmesi. (Yüksek Lisans Tezi). https://tez.yok.gov.tr sayfasından erişilmiştir.
  • Alıcı, S. & Atalay, N. (2018). Çağdaş Türk bestecilerimizden piyano eşlikli flüt eserleri. Pan.
  • Arkoudis, E. V. (2019). Contemporary music notation for the flute: A unified guide to notational symbols for composers and performers. (Lisans Tezi). https://researchrepository.wvu.edu/cgi/ viewcontent.cgi?article=4870&context=etd sayfasından erişilmiştir.
  • Arslan, F. & Sarıboğa, B. (2012). Flüt tarihinde Theobald Boehm ve flüte getirdiği yenilikler. İnönü Üniversitesi Sanat ve Tasarım Dergisi, 2(4), 133-140. https://dergipark.org.tr/tr/pub/iujad/issue/8723/614888 sayfasından erişilmiştir.
  • Avcı-Akbel, B. (2018). Türk müziği çalgı eğitiminde kullanılan öğretim yöntemleri ve teknikleri. Gece.
  • Baltacı, A. (2017). Nitel veri analizinde Miles-Huberman modeli. Ahi Evran Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 3(1), 1-15.
  • Başak, N. B. & Bağcı, H. (2021). 20. yüzyıl genişletilmiş keman çalma tekniklerinin eğitimde kullanım durumunun incelenmesi. Konservatoryum, 8(1), 63-83. https://dergipark.org.tr/tr/pub/konservatoryum/issue/63585/900016 sayfasından erişilmiştir.
  • Botief, J. D. (2015). Flute Extended Techniques: A Practice Guide and Analytical Study of Hatching Aliens by Ian Clarke. A Project Report. California State University, Long Beach. https://www.proquest.com/openview/4ddabe5ded925af72b280e177c13d7cc/1?pq-origsite=gscholar&cbl=18750&diss=y sayfasından erişilmiştir. Bulut, S. (2017). Tarihsel süreçte flütün gelişimi ve ileri flüt tekniklerinin günümüz Türk bestecileri tarafından kullanımı üzerine bir inceleme. Kesit Akademi Dergisi(10), 127-150. https://dergipark.org.tr/en/pub/kesitakademi/issue/59836/864583 sayfasından erişilmiştir.
  • Büyüköztürk, Ş., Kılıç-Çakmak, E., Akgün, Ö. E., Karadeniz, Ş., & Demirel, F. (2016). Bilimsel araştırma yöntemleri (22. b.). Pegem Akademi.
  • Çelik, B. (2021). Flütün 17. yüzyıl ve 20. yüzyıl arası oda müziğinde gelişim süreci. (Yüksek Lisans Tezi). https://tez.yok.gov.tr sayfasından erişilmiştir.
  • Çil. İ. (2018). Geleneksel Türk Müziğinin flüt ile icrasında ileri flüt tekniklerinden “mikroton sesler ve perde bükme” kullanımı. (Yüksek Lisans Tezi). https://tez.yok.gov.tr sayfasından erişilmiştir.
  • Damar, A. T. (2023). Genişletilmiş klarnet tekniklerinin klarnet eğitiminde ve çağdaş Türk müziğinde kullanımına yönelik klarnet eğitimcilerinin görüşleri. (Yüksek Lisans Tezi). https://tez.yok.gov.tr sayfasından erişilmiştir.
  • Dik, C. (2006). Barok dönemde flüt müziği. (Yüksek Lisans Tezi). https://tez.yok.gov.tr sayfasından erişilmiştir.
  • Dik. C. (2016). Flüt çalgısının gelişim sürecinin incelenmesi. Uluslararası Eğitim Bilimleri Dergisi(6), 323-338. https://inesjournal.com/DergiTamDetay.aspx?ID=209 sayfasından erişilmiştir.
  • Gencel-Ataman Ö. (2016). Flüt öğretiminde çokseslendirme teknikleri. Fine Arts, 11(2), 54-65. https://dergipark.org.tr/tr/pub/nwsafine/issue/19917/213187 sayfasından erişilmiştir.
  • Hepyücel, C. (2009). 19. yüzyıldan günümüze Fransız Ekolü ve Marcel Moyse’un dünya flüt sanatına etkiler. (Sanatta Yeterlik Tezi). http://acikerisim.deu.edu.tr:8080/xmlui/bitstream/handle/20.500.12397/ 9527/239137.pdf?sequence=1&isAllowed=y sayfasından erişilmiştir.
  • İlyasoğlu, E. (2009). Zaman içinde müzik. Remzi.
  • Jang, S. H. (2007). Interpretation of extended techniques in unaccompanied flute works by East-Asian composers: Isang Yun, Toru Takemitsu, and Kazu Fukushima. (Doktora Tezi). https://etd.ohiolink.edu/apexprod/rws_etd/send_file/send?accession=ucin1275917772&disposition=inline sayfasından erişilmiştir.
  • Kara, Z. E. (2010). Türkiye ve Amerika Birleşik Devletleri’nde lisans düzeyinde verilen flüt eğitiminin karşılaştırılması. (Yüksek Lisans Tezi). https://tez.yok.gov.tr sayfasından erişilmiştir.
  • Karşal, E. & Yılmaz, E. (2019). Paul Hindemith’in flüt literatürüne katkıları. Kesit Akademisi Dergisi, 5(21), 71-82.
  • Koç, Ü. (2017). Barok dönemden 20. yüzyıla kadar flüt dörtlüsü için bestelenmiş eserlerden bir envanter oluşturma ve analiz çalışması. (Yüksek Lisans Tezi). https://tez.yok.gov.tr sayfasından erişilmiştir.
  • Koçyiğit, Ö. (2010). Flüt tarihinde Johann Joachim Quantz’ın önemi. (Doktora Tezi). https://tez.yok.gov.tr sayfasından erişilmiştir.
  • Martone, A. (2019). Extended technique and the modern flautist: A comparison of two contemporary works for flute. (Yüksek Lisans Tezi). https://scholarworks.calstate.edu/concern/theses/g732dd20k sayfasından erişilmiştir.
  • Melick, L. M. (2004). Twentieth-Century Techniques in Flute Literature: Learning and Teaching Multiphonicks. A Project Report. Middle Tunnessee State Unversity, Murfreesboro. https://www.proquest.com/openview/b1eb8e2102627f707883f354ebaafb6c/1?pq-origsite= gscholar&cbl=18750&diss=y sayfasından erişilmiştir.
  • Miles, M. B. & Huberman, A. M. (1994). Qualitative data analysis: An expended sourcebook (2. b.). Sage.
  • Monier, L. M. (2010). Three works for flute by Ian Clarke: An analysis and performance guide. (Doktora Tezi). https://digitalcommons.unl.edu/cgi/viewcontent.cgi?article=1028&context=musicstudent sayfasından erişilmiştir.
  • Orujov, İ. (2019). 20. yüzyıl flüt icracılığında yeni çalgı teknikleri ve yeni ses efektleri. Erzincan Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 12(2), 477-494. https://dergipark.org.tr/en/download/article-file/913524 sayfasından erişilmiştir.
  • Önertürk, C. (2022). Çağdaş flüt teknikleri. Eğitim.

  • Önertürk, C. (2015a). 20. yüzyıl müziğinde öne çıkan flüt tekniklerinin incelenmesi ve oluşabilecek sorunlarla ilgili icracı ve bestecilere tavsiyeler. Afyon Kocatepe Üniversitesi Akademik Müzik Araştırmaları Dergisi, 1(2), 1-18. https://dergipark.org.tr/tr/pub/amader/issue/1724/21134 sayfasından erişilmiştir.
  • Önertürk C. (2015b). 20. yüzyıl solo flüt repertuvarına yön veren eserler. Afyon Kocatepe Üniversitesi Akademik Müzik Araştırmaları Dergisi, 1(2), 1-14. https://dergipark.org.tr/en/pub/amader/issue/1725/21147 sayfasından erişilmiştir.
  • Özer, A. (2010). Flüt tekniğinin çağdaş anlayışla incelenmesi. (Yüksek Lisans Tezi). https://tez.yok.gov.tr sayfasından erişilmiştir.
  • Pietersen, I. K. (2010). A stuctured teaching approach to extended flute techniques at pre-tertiary level. (Yüksek Lisans Tezi). https://open.uct.ac.za/bitstream/handle/11427/11717/thesis_hum_2010_ pietersen_i_k.pdf;jsessionid=9AE866C21F2E8282093A1533BFEB77FB?sequence=1 sayfasından erişilmiştir.
  • Proulx, J. F. (2009). A Pedagogical Guide to Extended Piano Techniques. A Monograph. Temple University. https://scholarshare.temple.edu/server/api/core/bitstreams/e03bf342-058d-4d79-978a-21a1c0c689cf/content sayfasından erişilmiştir.
  • Sarıboğa, B. (2011). “Theobald Boehm” ve Boehm sistemi flüt enstrümanında dönüm noktası. (Yüksek Lisans Tezi). https://tez.yok.gov.tr sayfasından erişilmiştir.
  • Sarvan G. (2021). Flüt eğitiminde erken dönemde bulunan flütistler için yazılmış çağdaş eserlerden ‘Ghost’ için çalışma klavuzu. Pamukkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 44, 191-202. Seçkin, E. M. (2011). 1950 sonrası flüt müziği ve özel efektler. (Yüksek Lisans Tezi). https://tez.yok.gov.tr sayfasından erişilmiştir.
  • Sözer, A. T. (2015). Yoshihisa Taira’nın Cadenza I’inde kullanılan çağdaş flüt teknikleri üzerine bir inceleme. (Yüksek Lisans Tezi). https://tez.yok.gov.tr sayfasından erişilmiştir.
  • Stewart, C. J. & Cash, W. B. (1985). Interviewing: Principles and practices (4. b.). Wm. C. Brown.
  • Şenol-Sakin, A. (2017). Use of extended flute techniques in flute education in Turkey. Higher Education Studies, 8(1), 1-8. https://www.researchgate.net/publication/321960439_Use_of_Extended_ Flute_Techniques_in_Flute_Education_in_Turkey sayfasından erişilmiştir.
  • Tatu, A. G. (2006). Flüt metodu. Pan.

  • Terlikol, G. (2006). Klarinette boehm mekanizmasının bulunuşu ve işleyiş biçimi. (Yüksek Lisans Tezi). https://tez.yok.gov.tr sayfasından erişilmiştir.
  • Toff, N. (1996). The flute book. Oxford.
  • Tuncer, K. A. (2021). 20 yüzyıl müziği yeni notasyon uygulamaları üzerine bir inceleme. Journal of Soocial, Humanities and Administrative Sciences, 7(36), 142-153. https://atif.sobiad.com/index.jsp? modul=makale-detay&Alan=sosyal&Id=oGRidnoBdDWT8dflABOG sayfasından erişilmiştir.
  • Vitullo, S. (2013). The history and process of the development of the modern flute. (Lisans Tezi). https://digitalcommons.liberty.edu/cgi/viewcontent.cgi?article=1379&context=honors sayfasından erişilmiştir.
  • Yıldırım, A. & Şimşek, H. (2018). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri (11. b.). Seçkin.
  • Yöre, S. (2011). Çağdaş müzik: Bestecilik ana akımları, teknikleri ve başlıca besteciler. Ç. Ü. Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 20(3), 1-20. https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/50703 sayfasından erişilmiştir.
  • Yüksel, E. S. (2022). Çağdaş flütçü-besteci Ian Clarke’ın flüt çalma sanatı ve literatürüne katkıları. (Yüksek Lisans Tezi). https://tez.yok.gov.tr sayfasından erişilmiştir.
  • Yüksel-Dedeoğlu Y. (2019). Çağdaş flüt eserlerinde mikrotonal yaklaşımlar. (Yüksek Lisans Tezi). https://tez.yok.gov.tr sayfasından erişilmiştir.

Flütistlerin ve Flüt Eğitimcilerinin Genişletilmiş Flüt Tekniklerine İlişkin Pedagojik Görüşleri

Yıl 2025, Cilt: 23 Sayı: 2, 1456 - 1478, 31.08.2025
https://doi.org/10.37217/tebd.1599869

Öz

Bu makale flütistlerin ve flüt eğitimcilerinin genişletilmiş flüt tekniklerine ilişkin pedagojik görüşlerini betimlemek amacıyla yapılmıştır ve nitel araştırma yöntemleriyle gerçekleştirilmiştir. Araştırmada veri toplama aracı olarak araştırmacı tarafından hazırlanan görüşme formu kullanılmıştır ve çeşitli kurumlarda görev alan, araştırmaya gönüllü olarak katılan 16 flüt eğitimcisi ve flütiste uygulanmıştır. Araştırma kapsamında ilgili tekniklerin sınıflandırılması, tekniklerin zorluk sıralaması, tekniklerin öğretiminde kullanılan öğretim yöntemleri ve tekniklerin klasik flüt çalımına etkisine ilişkin dört soru katılımcılara yöneltilmiş ve verdikleri cevaplar içerik analizi yöntemi kullanılarak analiz edilmiştir. Araştırma sonuçlarına göre katılımcıların %43,75’i teknikler için bir sınıflandırmaya ihiyaç duymadıklarını ifade etmişlerdir, %56,25’inin yaptığı sınıflandırmada ortak bir sonuca varılamamıştır. Anlatım yöntemi ve gösterip yaptırma yöntemleri, tekniklerin öğretiminde katılımcıların tamamı tarafından kullanıldığı tespit edilmiştir. Katılımcıların %43,75’i tekniler arasında zorluk sıralaması olmadığını düşünürken %31,25’i ise zorluk sıralaması yaparken katılımcıların %25’i sadece belli teknikler arasında sıralama olduğunu düşünmektedirler. Katılımcıların %81,25’i teknikleri çalışmanın klasik flüt icrasına olumlu etkisi olacağı görüşünü bildirirken katılımcıların kalan %18,75’i ise olumlu etkilerinin yanında olumsuz etkilerinin olabileceği görüşünü bildirmişlerdir.

Kaynakça

  • Acar, D. & Onuray-Eğilmez, H. (2021). Modern flüt tekniklerinin deşifre becerisine etkisi: Bursa Uludağ Üniversitesi örneği. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi(57), 382-400.
  • Akıncı, Ç. (1994). Yan flüt tekniği ve yan flüt dağarının incelenmesi. (Yüksek Lisans Tezi). https://tez.yok.gov.tr sayfasından erişilmiştir.
  • Alıcı, S. & Atalay, N. (2018). Çağdaş Türk bestecilerimizden piyano eşlikli flüt eserleri. Pan.
  • Arkoudis, E. V. (2019). Contemporary music notation for the flute: A unified guide to notational symbols for composers and performers. (Lisans Tezi). https://researchrepository.wvu.edu/cgi/ viewcontent.cgi?article=4870&context=etd sayfasından erişilmiştir.
  • Arslan, F. & Sarıboğa, B. (2012). Flüt tarihinde Theobald Boehm ve flüte getirdiği yenilikler. İnönü Üniversitesi Sanat ve Tasarım Dergisi, 2(4), 133-140. https://dergipark.org.tr/tr/pub/iujad/issue/8723/614888 sayfasından erişilmiştir.
  • Avcı-Akbel, B. (2018). Türk müziği çalgı eğitiminde kullanılan öğretim yöntemleri ve teknikleri. Gece.
  • Baltacı, A. (2017). Nitel veri analizinde Miles-Huberman modeli. Ahi Evran Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 3(1), 1-15.
  • Başak, N. B. & Bağcı, H. (2021). 20. yüzyıl genişletilmiş keman çalma tekniklerinin eğitimde kullanım durumunun incelenmesi. Konservatoryum, 8(1), 63-83. https://dergipark.org.tr/tr/pub/konservatoryum/issue/63585/900016 sayfasından erişilmiştir.
  • Botief, J. D. (2015). Flute Extended Techniques: A Practice Guide and Analytical Study of Hatching Aliens by Ian Clarke. A Project Report. California State University, Long Beach. https://www.proquest.com/openview/4ddabe5ded925af72b280e177c13d7cc/1?pq-origsite=gscholar&cbl=18750&diss=y sayfasından erişilmiştir. Bulut, S. (2017). Tarihsel süreçte flütün gelişimi ve ileri flüt tekniklerinin günümüz Türk bestecileri tarafından kullanımı üzerine bir inceleme. Kesit Akademi Dergisi(10), 127-150. https://dergipark.org.tr/en/pub/kesitakademi/issue/59836/864583 sayfasından erişilmiştir.
  • Büyüköztürk, Ş., Kılıç-Çakmak, E., Akgün, Ö. E., Karadeniz, Ş., & Demirel, F. (2016). Bilimsel araştırma yöntemleri (22. b.). Pegem Akademi.
  • Çelik, B. (2021). Flütün 17. yüzyıl ve 20. yüzyıl arası oda müziğinde gelişim süreci. (Yüksek Lisans Tezi). https://tez.yok.gov.tr sayfasından erişilmiştir.
  • Çil. İ. (2018). Geleneksel Türk Müziğinin flüt ile icrasında ileri flüt tekniklerinden “mikroton sesler ve perde bükme” kullanımı. (Yüksek Lisans Tezi). https://tez.yok.gov.tr sayfasından erişilmiştir.
  • Damar, A. T. (2023). Genişletilmiş klarnet tekniklerinin klarnet eğitiminde ve çağdaş Türk müziğinde kullanımına yönelik klarnet eğitimcilerinin görüşleri. (Yüksek Lisans Tezi). https://tez.yok.gov.tr sayfasından erişilmiştir.
  • Dik, C. (2006). Barok dönemde flüt müziği. (Yüksek Lisans Tezi). https://tez.yok.gov.tr sayfasından erişilmiştir.
  • Dik. C. (2016). Flüt çalgısının gelişim sürecinin incelenmesi. Uluslararası Eğitim Bilimleri Dergisi(6), 323-338. https://inesjournal.com/DergiTamDetay.aspx?ID=209 sayfasından erişilmiştir.
  • Gencel-Ataman Ö. (2016). Flüt öğretiminde çokseslendirme teknikleri. Fine Arts, 11(2), 54-65. https://dergipark.org.tr/tr/pub/nwsafine/issue/19917/213187 sayfasından erişilmiştir.
  • Hepyücel, C. (2009). 19. yüzyıldan günümüze Fransız Ekolü ve Marcel Moyse’un dünya flüt sanatına etkiler. (Sanatta Yeterlik Tezi). http://acikerisim.deu.edu.tr:8080/xmlui/bitstream/handle/20.500.12397/ 9527/239137.pdf?sequence=1&isAllowed=y sayfasından erişilmiştir.
  • İlyasoğlu, E. (2009). Zaman içinde müzik. Remzi.
  • Jang, S. H. (2007). Interpretation of extended techniques in unaccompanied flute works by East-Asian composers: Isang Yun, Toru Takemitsu, and Kazu Fukushima. (Doktora Tezi). https://etd.ohiolink.edu/apexprod/rws_etd/send_file/send?accession=ucin1275917772&disposition=inline sayfasından erişilmiştir.
  • Kara, Z. E. (2010). Türkiye ve Amerika Birleşik Devletleri’nde lisans düzeyinde verilen flüt eğitiminin karşılaştırılması. (Yüksek Lisans Tezi). https://tez.yok.gov.tr sayfasından erişilmiştir.
  • Karşal, E. & Yılmaz, E. (2019). Paul Hindemith’in flüt literatürüne katkıları. Kesit Akademisi Dergisi, 5(21), 71-82.
  • Koç, Ü. (2017). Barok dönemden 20. yüzyıla kadar flüt dörtlüsü için bestelenmiş eserlerden bir envanter oluşturma ve analiz çalışması. (Yüksek Lisans Tezi). https://tez.yok.gov.tr sayfasından erişilmiştir.
  • Koçyiğit, Ö. (2010). Flüt tarihinde Johann Joachim Quantz’ın önemi. (Doktora Tezi). https://tez.yok.gov.tr sayfasından erişilmiştir.
  • Martone, A. (2019). Extended technique and the modern flautist: A comparison of two contemporary works for flute. (Yüksek Lisans Tezi). https://scholarworks.calstate.edu/concern/theses/g732dd20k sayfasından erişilmiştir.
  • Melick, L. M. (2004). Twentieth-Century Techniques in Flute Literature: Learning and Teaching Multiphonicks. A Project Report. Middle Tunnessee State Unversity, Murfreesboro. https://www.proquest.com/openview/b1eb8e2102627f707883f354ebaafb6c/1?pq-origsite= gscholar&cbl=18750&diss=y sayfasından erişilmiştir.
  • Miles, M. B. & Huberman, A. M. (1994). Qualitative data analysis: An expended sourcebook (2. b.). Sage.
  • Monier, L. M. (2010). Three works for flute by Ian Clarke: An analysis and performance guide. (Doktora Tezi). https://digitalcommons.unl.edu/cgi/viewcontent.cgi?article=1028&context=musicstudent sayfasından erişilmiştir.
  • Orujov, İ. (2019). 20. yüzyıl flüt icracılığında yeni çalgı teknikleri ve yeni ses efektleri. Erzincan Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 12(2), 477-494. https://dergipark.org.tr/en/download/article-file/913524 sayfasından erişilmiştir.
  • Önertürk, C. (2022). Çağdaş flüt teknikleri. Eğitim.

  • Önertürk, C. (2015a). 20. yüzyıl müziğinde öne çıkan flüt tekniklerinin incelenmesi ve oluşabilecek sorunlarla ilgili icracı ve bestecilere tavsiyeler. Afyon Kocatepe Üniversitesi Akademik Müzik Araştırmaları Dergisi, 1(2), 1-18. https://dergipark.org.tr/tr/pub/amader/issue/1724/21134 sayfasından erişilmiştir.
  • Önertürk C. (2015b). 20. yüzyıl solo flüt repertuvarına yön veren eserler. Afyon Kocatepe Üniversitesi Akademik Müzik Araştırmaları Dergisi, 1(2), 1-14. https://dergipark.org.tr/en/pub/amader/issue/1725/21147 sayfasından erişilmiştir.
  • Özer, A. (2010). Flüt tekniğinin çağdaş anlayışla incelenmesi. (Yüksek Lisans Tezi). https://tez.yok.gov.tr sayfasından erişilmiştir.
  • Pietersen, I. K. (2010). A stuctured teaching approach to extended flute techniques at pre-tertiary level. (Yüksek Lisans Tezi). https://open.uct.ac.za/bitstream/handle/11427/11717/thesis_hum_2010_ pietersen_i_k.pdf;jsessionid=9AE866C21F2E8282093A1533BFEB77FB?sequence=1 sayfasından erişilmiştir.
  • Proulx, J. F. (2009). A Pedagogical Guide to Extended Piano Techniques. A Monograph. Temple University. https://scholarshare.temple.edu/server/api/core/bitstreams/e03bf342-058d-4d79-978a-21a1c0c689cf/content sayfasından erişilmiştir.
  • Sarıboğa, B. (2011). “Theobald Boehm” ve Boehm sistemi flüt enstrümanında dönüm noktası. (Yüksek Lisans Tezi). https://tez.yok.gov.tr sayfasından erişilmiştir.
  • Sarvan G. (2021). Flüt eğitiminde erken dönemde bulunan flütistler için yazılmış çağdaş eserlerden ‘Ghost’ için çalışma klavuzu. Pamukkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 44, 191-202. Seçkin, E. M. (2011). 1950 sonrası flüt müziği ve özel efektler. (Yüksek Lisans Tezi). https://tez.yok.gov.tr sayfasından erişilmiştir.
  • Sözer, A. T. (2015). Yoshihisa Taira’nın Cadenza I’inde kullanılan çağdaş flüt teknikleri üzerine bir inceleme. (Yüksek Lisans Tezi). https://tez.yok.gov.tr sayfasından erişilmiştir.
  • Stewart, C. J. & Cash, W. B. (1985). Interviewing: Principles and practices (4. b.). Wm. C. Brown.
  • Şenol-Sakin, A. (2017). Use of extended flute techniques in flute education in Turkey. Higher Education Studies, 8(1), 1-8. https://www.researchgate.net/publication/321960439_Use_of_Extended_ Flute_Techniques_in_Flute_Education_in_Turkey sayfasından erişilmiştir.
  • Tatu, A. G. (2006). Flüt metodu. Pan.

  • Terlikol, G. (2006). Klarinette boehm mekanizmasının bulunuşu ve işleyiş biçimi. (Yüksek Lisans Tezi). https://tez.yok.gov.tr sayfasından erişilmiştir.
  • Toff, N. (1996). The flute book. Oxford.
  • Tuncer, K. A. (2021). 20 yüzyıl müziği yeni notasyon uygulamaları üzerine bir inceleme. Journal of Soocial, Humanities and Administrative Sciences, 7(36), 142-153. https://atif.sobiad.com/index.jsp? modul=makale-detay&Alan=sosyal&Id=oGRidnoBdDWT8dflABOG sayfasından erişilmiştir.
  • Vitullo, S. (2013). The history and process of the development of the modern flute. (Lisans Tezi). https://digitalcommons.liberty.edu/cgi/viewcontent.cgi?article=1379&context=honors sayfasından erişilmiştir.
  • Yıldırım, A. & Şimşek, H. (2018). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri (11. b.). Seçkin.
  • Yöre, S. (2011). Çağdaş müzik: Bestecilik ana akımları, teknikleri ve başlıca besteciler. Ç. Ü. Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 20(3), 1-20. https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/50703 sayfasından erişilmiştir.
  • Yüksel, E. S. (2022). Çağdaş flütçü-besteci Ian Clarke’ın flüt çalma sanatı ve literatürüne katkıları. (Yüksek Lisans Tezi). https://tez.yok.gov.tr sayfasından erişilmiştir.
  • Yüksel-Dedeoğlu Y. (2019). Çağdaş flüt eserlerinde mikrotonal yaklaşımlar. (Yüksek Lisans Tezi). https://tez.yok.gov.tr sayfasından erişilmiştir.
Toplam 48 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Güzel Sanatlar Eğitimi
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Hasan Alemlioğlu 0000-0002-9812-687X

Ömer Bilgehan Sonsel 0000-0001-5814-4363

Erken Görünüm Tarihi 12 Ağustos 2025
Yayımlanma Tarihi 31 Ağustos 2025
Gönderilme Tarihi 11 Aralık 2024
Kabul Tarihi 21 Mayıs 2025
Yayımlandığı Sayı Yıl 2025 Cilt: 23 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Alemlioğlu, H., & Sonsel, Ö. B. (2025). Flütistlerin ve Flüt Eğitimcilerinin Genişletilmiş Flüt Tekniklerine İlişkin Pedagojik Görüşleri. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 23(2), 1456-1478. https://doi.org/10.37217/tebd.1599869

                                                                                                    Türk Eğitim Bilimleri Dergisi Gazi Üniversitesi Rektörlüğü tarafından yayınlanmaktadır.

                                                                                                                                      Creative Commons Lisansı