Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

İzmir Kâtip Çelebi Üniversitesi Tıp Fakültesi Organizasyon Şeması ve Optimizasyonu

Yıl 2019, , 5 - 9, 30.04.2019
https://doi.org/10.25282/ted.436358

Öz

İzmir Kâtip Çelebi Üniversitesi (İKÇÜ) Tıp
Fakültesi olarak yürütülen çalışmalar çerçevesinde yönetim, idari, akademik ve
eğitim yönetimi şemalarının oluşturulması ve hazırlanan bu organizasyon
şemalarına göre iş akışlarının tespiti yapılması amaçlanmıştır. Fakülte
bünyesinde çalışan birçok birim, kurul ve komisyon olduğu tespit edilmiş ancak
bu oluşumların birbirleriyle ilişkilerinin tanımlanmamış olduğu görülmüştür. Bu
kopukluk zaman zaman mükerrer iş yapılması veya işin sahiplenilmemesi
risklerini beraberinde getirebilmektedir. Bu sebeple sırayla mevcut bilgilerin
toplanması, elde edilen veriler doğrultusunda ilgili ekiplerle odak grup
toplantılarının yapılması, odak grup toplantı sonuçlarına göre organizasyon
şemalarının oluşturulması ve oluşturulan şemaların ilgili ekiplerce iş akışı
yönünden değerlendirilmesi yapıldıktan sonra dekanlıkça ilan edilmesi süreci
gerçekleştirilmiştir. Bu çalışmada organizasyon şeması oluşturulurken izlenen
adımlar model olarak sunulmuştur.

Kaynakça

  • 1. Robert G. Owens. (2004). Organizational Behaviour in Education. Pearson Education, USA.
  • 2. Halil Can. (2005). Organizasyon ve Yönetim. Siyasal Kitabevi, Ankara.
  • 3. Filiz Koç, Gizem Gül Koç, Ali Kokangül. (2015). Çukurova Üniversitesi Tıp Fakültesi Organizasyon Şeması-Optimizasyonu ve Simülasyonu: Hazırlık Aşaması. Cukurova Medical Journal. 40(3):547-554.
  • 4. Bunday,B.D., (1984). Basic Optimization Methods, Edward Arnold Ltd, London.

Izmir Katip Celebi University School of Medicine Organization Chart and Optimizatio

Yıl 2019, , 5 - 9, 30.04.2019
https://doi.org/10.25282/ted.436358

Öz

It is aimed to establish the
administrative, governance, academic and educational management schemes within
the scope of the studies carried out as Izmir Katip Celebi University (IKCU)
Faculty of Medicine and to determine the work flows according to these prepared
organizational schemes. It has been determined that many units, boards and
commissions are working within the faculty, but their relations with each other
have not been defined. This disconnection can sometimes bring about the risks
of duplicate work or lack of ownership.  For
this reason, the process of collacting existing information in order, making
focus group meetings on the basis of the obtained data, forming organizational
charts according to the focus group meeting results, and posting the dean after
evaluating the generated charts fort he related team work flow have been
carried out. In this study, the steps followed when creating the organizational
chart are presented as models.

Kaynakça

  • 1. Robert G. Owens. (2004). Organizational Behaviour in Education. Pearson Education, USA.
  • 2. Halil Can. (2005). Organizasyon ve Yönetim. Siyasal Kitabevi, Ankara.
  • 3. Filiz Koç, Gizem Gül Koç, Ali Kokangül. (2015). Çukurova Üniversitesi Tıp Fakültesi Organizasyon Şeması-Optimizasyonu ve Simülasyonu: Hazırlık Aşaması. Cukurova Medical Journal. 40(3):547-554.
  • 4. Bunday,B.D., (1984). Basic Optimization Methods, Edward Arnold Ltd, London.
Toplam 4 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Sağlık Kurumları Yönetimi
Bölüm Program Tanıtımı
Yazarlar

Funda Tengiz

Mustafa Özmen Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 30 Nisan 2019
Gönderilme Tarihi 25 Haziran 2018
Yayımlandığı Sayı Yıl 2019

Kaynak Göster

Vancouver Tengiz F, Özmen M. İzmir Kâtip Çelebi Üniversitesi Tıp Fakültesi Organizasyon Şeması ve Optimizasyonu. TED. 2019;18(54):5-9.