This study was designed to evaluate feedback student opinion on problem based learning, clinical skills laboratory practice and lectures. The study was performed in Ondokuz Mayıs University School of Medicine in the 2003-04 academic year. A questionnaire prepared to obtain feedback information and student evaluation on problem based learning, clinical skills laboratory and lectures was given to first year medical students. Seventy-nine questionnaires were used in the evaluation. The results showed that students gave significantly higher scores to laboratory practices and problem-based learning sessions as compared to scores they gave to lectures, indicating that our students think that laboratory practices and problem based learning sessions are more beneficial than presentations.
Tıp Fakültesi birinci sınıf öğrencilerine yönelik mesleki beceri ve diğer laboratuar uygulamaları, probleme dayalı öğrenme oturumları ve sunumların etkililiğini öğrencilerden alınan geri bildirimlerle değerlendirilmesi amacı ile tasarlanmış olan bu çalışmada veriler, Ondokuz Mayıs Üniversitesi Tıp Fakültesinde 2003-2004 eğitim yılında 79 öğrenciye uygulanan anketlerin değerlendirilmesi ile elde edilmiştir. Çalışmada elde edilen veriler, öğrencilerin laboratuar ve probleme dayalı öğrenme için verdikleri puanların sunumlar için verdikleri puanlardan daha yüksek olduğunu ve aradaki farkın istatistiksel açıdan anlamlı olduğunu göstermiştir. Bu sonuç, öğrencilerimizin mesleki beceri ve diğer laboratuar uygulamalarının ve probleme dayalı öğrenme oturumlarının genel olarak sunumlara göre daha yararlı olduğunu düşündüklerini ortaya koymuştur.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Orjinal Araştırma |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Ağustos 2004 |
Gönderilme Tarihi | 5 Eylül 2015 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2004 Cilt: 16 Sayı: 16 |