Aim: The aim of the study was to determine the thoughts and satisfaction status of the second year medical students about the lessons given about learning. Material-Method: This descriptive study was carried out on second-year medical students. A questionnaire was administered to them. Results: The questionnaire was administered to forty eight (% 39.0) second year students. The 54.2% of the students were satisfied with the addition of the lessons about learning in to curriculum. The percentages of the students who think that the lessons (learning styles, learning strategies, reach information, learning and memory) will positively affect their training lives if they apply what they learn were 77.1, 70.8, 66.7, and 62.5 respectively. But the half of the students didn’t agree or hesitant with the statement “active participation of the students to the lesson is provided”. Conclusion: We decided to continue the lessons about learning in the next academic year, and to do some new arrangements to provide the active participation of the students.
Amaç: Bu çalışmanın amacı öğrenme konusunda verilen derslerle ilgili dönem 2 öğrencilerinin düşüncelerini ve memnuniyet durumlarını belirlemektir. Gereç ve Yöntemler: Bu çalışma Tıp Fakültesi Dönem iki öğrencileri üzerinde yürütülmüş, tanımlayıcı tipte bir çalışmadır. Çalışmada anket yöntemi kullanılmıştır. Bulgular: Dönem 2 öğrenme ile ilgili derslerin değerlendirilmesi için yapılan ankete 48 (%39.02) öğrenci katıldı. Ankete katılan öğrencilerin %54.2’ si öğrenme ile ilgili derslerin müfredata eklenmesinden memnundu. “Öğrenme stilleri”, “öğrenme stratejileri” “bilgiye ulaşma” ve “öğrenme ve bellek” derslerinde öğrendiklerini uygulamaları durumunda sırasıyla yüzde 77.1, 70.8, 66.7 ve 62.5’ i eğitim hayatlarının olumlu etkileneceğini düşünmekteydi. Ancak tüm dersler için “derse öğrencilerin aktif katılımı sağlandı” ifadesine öğrencilerin yarısı kararsız olduklarını veya katılmadıklarını ifade etmişlerdi. Sonuç: Gelecek eğitim yılında bu derslerin eğitim programında devam etmesine ancak öğrencilerin daha aktif katılımlarını sağlayacak yeni düzenlemeler yapılmasına karar verilmiştir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Orjinal Araştırma |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Ocak 2008 |
Gönderilme Tarihi | 5 Eylül 2015 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2008 Cilt: 27 Sayı: 27 |