BibTex RIS Kaynak Göster

Opinions of Second Year Medical Students about the Lessons on Learning in Erciyes University Medical Faculty

Yıl 2008, Cilt: 27 Sayı: 27, 13 - 18, 01.01.2008

Öz

Aim: The aim of the study was to determine the thoughts and satisfaction status of the second year medical students about the lessons given about learning. Material-Method: This descriptive study was carried out on second-year medical students. A questionnaire was administered to them. Results: The questionnaire was administered to forty eight (% 39.0) second year students. The 54.2% of the students were satisfied with the addition of the lessons about learning in to curriculum. The percentages of the students who think that the lessons (learning styles, learning strategies, reach information, learning and memory) will positively affect their training lives if they apply what they learn were 77.1, 70.8, 66.7, and 62.5 respectively. But the half of the students didn’t agree or hesitant with the statement “active participation of the students to the lesson is provided”. Conclusion: We decided to continue the lessons about learning in the next academic year, and to do some new arrangements to provide the active participation of the students.

Kaynakça

  • Yıldırım R. Öğrenmeyi Öğrenmek (8. Baskı). İstanbul: Sistem Yayıncılık, 2003.
  • Açıkgöz K. Aktif Öğrenme (6. Baskı). İzmir: Eğitim Dünyası Yayınları, 2005.
  • Najar R. Pathways to success: learning strategy instruction in content curriculum. HERDSA Annual International Conference, Melbourne, 12-15 July 1999. http://www.herdsa.org.au/branches/vic/Cornerstones/pdf/Najar.PDF adresinden 9 Nisan 2008 tarihinde ulaşılmıştır.
  • Baykan Z., Naçar M., Mazıcıoğlu M. Öğrenme Stratejilerinin Öğrenci Başarısına Etkisi. Erciyes Tıp Dergisi 2007; 29 (3): 220-227.
  • Karabilgin ÖS, Şahin H. Eğitim Etkinliğini Değerlendirmede Öğrenci Geribildirimin Kullanımı. Tıp Eğitimi Dünyası 2006; 21-22: 27-33.
  • Özan S, Gürsel Y, Günay T, Demiral Y, Akvardar Y, Gencer Ö, Kıran S, Arkar H, Musal B, Miral S. Dokuz Eylül Üniversitesi Tıp Fakültesi Temel İletişim Becerileri Programına İlişkin Öğrenci Geri Bildirimleri ve Programda Yapılan Değişiklikler. Tıp Eğitimi Dünyası 2004; 17(4):35-40.
  • Russell F. Lim, M.D., Bob C. Hsiung, M.D. and Deborah J. Hales, M.D. Lifelong Learning: Skills and Online Resources. Acad Psychiatry 2006; 30:540-547.
  • Özer B. Öğrenmeyi Öğretme. http://www.aof.anadolu.edu.tr/kitap/IOLTP/1266/unite09.pdf adresinden 14.03.2008 tarihinde ulaşılmıştır.
  • Senemoğlu N. Gelişim Öğrenme ve Öğretim Kuramdan Uygulamaya. Ankara: Gönül Yayıncılık, 2007.
  • Eğitim, Öğrenme ve Öğretme, Öğrenen Merkezli Tıp Eğitimi Eğitici Rehberi. Ankara. 2002.
  • Erden M., Akman Y. Eğitim Psikolojisi (Gelişim-Öğrenme Öğretme). Ankara: Arkadaş Yayınevi, 1996.
  • Açıkgöz K. Etkili Öğrenme ve Öğretme (5. Baskı). İzmir: Eğitim Dünyası Yayınları, 2003.
  • Öztürk B. Genel Öğrenme Stratejilerinin Öğrenciler Tarafından Kullanılma Durumları. Gazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Eğitim Programları ve Öğretim Anabilim Dalı Doktora Tezi. 1995 Ankara.
  • Boydak A. Öğrenme Stilleri. İstanbul: Beyaz Yayınları, 2001.
  • Durak HI, Törün SE, Sayiner A, Kandiloğlu G. Description and evaluation of an innovative course on learning and study skills for the first year medical students. Tohoku J Exp Med. 2006 Nov;210(3):231-7.

ERCİYES ÜNİVERSİTESİ TIP FAKÜLTESİ DÖNEM II ÖĞRENCİLERİNİN ÖĞRENME İLE İLGİLİ VERİLEN DERSLER HAKKINDAKİ DÜŞÜNCELERİ

Yıl 2008, Cilt: 27 Sayı: 27, 13 - 18, 01.01.2008

Öz

Amaç: Bu çalışmanın amacı öğrenme konusunda verilen derslerle ilgili dönem 2 öğrencilerinin düşüncelerini ve memnuniyet durumlarını belirlemektir. Gereç ve Yöntemler: Bu çalışma Tıp Fakültesi Dönem iki öğrencileri üzerinde yürütülmüş, tanımlayıcı tipte bir çalışmadır. Çalışmada anket yöntemi kullanılmıştır. Bulgular: Dönem 2 öğrenme ile ilgili derslerin değerlendirilmesi için yapılan ankete 48 (%39.02) öğrenci katıldı. Ankete katılan öğrencilerin %54.2’ si öğrenme ile ilgili derslerin müfredata eklenmesinden memnundu. “Öğrenme stilleri”, “öğrenme stratejileri” “bilgiye ulaşma” ve “öğrenme ve bellek” derslerinde öğrendiklerini uygulamaları durumunda sırasıyla yüzde 77.1, 70.8, 66.7 ve 62.5’ i eğitim hayatlarının olumlu etkileneceğini düşünmekteydi. Ancak tüm dersler için “derse öğrencilerin aktif katılımı sağlandı” ifadesine öğrencilerin yarısı kararsız olduklarını veya katılmadıklarını ifade etmişlerdi. Sonuç: Gelecek eğitim yılında bu derslerin eğitim programında devam etmesine ancak öğrencilerin daha aktif katılımlarını sağlayacak yeni düzenlemeler yapılmasına karar verilmiştir.

Kaynakça

  • Yıldırım R. Öğrenmeyi Öğrenmek (8. Baskı). İstanbul: Sistem Yayıncılık, 2003.
  • Açıkgöz K. Aktif Öğrenme (6. Baskı). İzmir: Eğitim Dünyası Yayınları, 2005.
  • Najar R. Pathways to success: learning strategy instruction in content curriculum. HERDSA Annual International Conference, Melbourne, 12-15 July 1999. http://www.herdsa.org.au/branches/vic/Cornerstones/pdf/Najar.PDF adresinden 9 Nisan 2008 tarihinde ulaşılmıştır.
  • Baykan Z., Naçar M., Mazıcıoğlu M. Öğrenme Stratejilerinin Öğrenci Başarısına Etkisi. Erciyes Tıp Dergisi 2007; 29 (3): 220-227.
  • Karabilgin ÖS, Şahin H. Eğitim Etkinliğini Değerlendirmede Öğrenci Geribildirimin Kullanımı. Tıp Eğitimi Dünyası 2006; 21-22: 27-33.
  • Özan S, Gürsel Y, Günay T, Demiral Y, Akvardar Y, Gencer Ö, Kıran S, Arkar H, Musal B, Miral S. Dokuz Eylül Üniversitesi Tıp Fakültesi Temel İletişim Becerileri Programına İlişkin Öğrenci Geri Bildirimleri ve Programda Yapılan Değişiklikler. Tıp Eğitimi Dünyası 2004; 17(4):35-40.
  • Russell F. Lim, M.D., Bob C. Hsiung, M.D. and Deborah J. Hales, M.D. Lifelong Learning: Skills and Online Resources. Acad Psychiatry 2006; 30:540-547.
  • Özer B. Öğrenmeyi Öğretme. http://www.aof.anadolu.edu.tr/kitap/IOLTP/1266/unite09.pdf adresinden 14.03.2008 tarihinde ulaşılmıştır.
  • Senemoğlu N. Gelişim Öğrenme ve Öğretim Kuramdan Uygulamaya. Ankara: Gönül Yayıncılık, 2007.
  • Eğitim, Öğrenme ve Öğretme, Öğrenen Merkezli Tıp Eğitimi Eğitici Rehberi. Ankara. 2002.
  • Erden M., Akman Y. Eğitim Psikolojisi (Gelişim-Öğrenme Öğretme). Ankara: Arkadaş Yayınevi, 1996.
  • Açıkgöz K. Etkili Öğrenme ve Öğretme (5. Baskı). İzmir: Eğitim Dünyası Yayınları, 2003.
  • Öztürk B. Genel Öğrenme Stratejilerinin Öğrenciler Tarafından Kullanılma Durumları. Gazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Eğitim Programları ve Öğretim Anabilim Dalı Doktora Tezi. 1995 Ankara.
  • Boydak A. Öğrenme Stilleri. İstanbul: Beyaz Yayınları, 2001.
  • Durak HI, Törün SE, Sayiner A, Kandiloğlu G. Description and evaluation of an innovative course on learning and study skills for the first year medical students. Tohoku J Exp Med. 2006 Nov;210(3):231-7.
Toplam 15 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Orjinal Araştırma
Yazarlar

Zeynep Baykan Bu kişi benim

Melis Naçar Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Ocak 2008
Gönderilme Tarihi 5 Eylül 2015
Yayımlandığı Sayı Yıl 2008 Cilt: 27 Sayı: 27

Kaynak Göster

Vancouver Baykan Z, Naçar M. ERCİYES ÜNİVERSİTESİ TIP FAKÜLTESİ DÖNEM II ÖĞRENCİLERİNİN ÖĞRENME İLE İLGİLİ VERİLEN DERSLER HAKKINDAKİ DÜŞÜNCELERİ. TED. 2008;27(27):13-8.