BibTex RIS Kaynak Göster

Evaluation of Basic Clinical Skills Education of Selcuk University Via Student’s Feedbacks in Three Year Period

Yıl 2011, Cilt: 29 Sayı: 29, 48 - 55, 01.03.2011

Öz

Aim: In this study we aimed to represent the results of student feedbacks of three years about basic clinical skills in Selcuk University Meram Faculty of Medicine. Material-Method: Student feedbacks in 2005-2006, 2006-2007 and 2007-2008 academic years were assessed, retrospectively. Anonymous and voluntary feedback forms had nine sentences about the clinical skill education. Every sentence had three rating points as “agree, not sure and disagree”. Results: In total 9667 student feedbacks for 30 basic clinical skills education were evaluated. Most of the students (90.5%) noted that place and the duration was adequate for the education of the skill. In respect to feeling of competency 93.3% of the students reported they felt themselves competent after the education. The belief about the usefulness of the basic clinical skill education was increasing with the increase in the educational year. Conclusions: The results of this study show a satisfaction of students about basic clinical skills education. But the competency of students after education and usefulness of these skills should be evaluated via different assessment methods.

Kaynakça

  • Bradley P, Bligh J. Clinical skills centres: where are we going? Medical Education 2005; 39: 649-50.
  • General Medical Council. Tomorrow’s Doctors. Report of the Education Committee. London: GMC; 1993.
  • Çifçili S, Uzuner A, Ünalan P, Akman M. Marmara Üniversitesi Tıp Fakültesi klinik beceri laboratuarı uygulamaları. Tıp Eğitimi Dünyası 2006; 21: 1-10.
  • Ledingham IMcA, Harden RM. Twelve tips for setting up a clinical skills training facility. Medical Teacher ; 20(6): 503-7. Das M, Townsend A, Hasan MY. The views of senior students and young doctors of their training in a skills laboratory. Medical Education 1998; 32: 143-9.
  • Boelen C. The five-star doctor: An asset to health care reform. Human Resources Development Journal www.who.int/entity/hrh/en/HRDJ_1_1_02.pdf erişim tarihi:11/02/2009
  • Mazıcıoğlu M. Kan basıncı ölçümü eğitiminde simülatör kullanımının etkinliği. Tıp Eğitimi Dünyası 2002; 8: 20.
  • Şahin EM, Dağdeviren N, Aktürk Z, Özer C. Öğrenciler eğitimi değerlendiriyor: Tıbbi pratiğe giriş dersinin pratik saatleri. Trakya Üniversitesi Tıp Fakültesi Dergisi 2002; 19(1): 39-43.
  • Alimoğlu MK, Çilli A, Mamaklı S, Öğüş C, Aktekin M. Mesleksel beceriler laboratuarında radyal arterden kan örneği alma eğitimi: Eğitim sonrası ve klinik deneyim sonrası öğrencilerin bakış açıları. Tıp Eğitimi Dünyası ; 13: 44-50. Özçakır A, Uncu Y. Mesleksel Beceri eğitimi açısından geldiğimiz nokta. Uludağ Üniversitesi Tıp Fakültesi Dergisi 2002; 28(3): 105-7.
  • Karabilgin ÖS, Şahin H. Eğitim etkinliğini değerlendirmede öğrenci geri bildiriminin kullanımı. Tıp Eğitimi Dünyası 2006; 21-22: 27-33.
  • Remmen R, Derese A, Scherpbier A, Denekens J, Hermann I, Vleuten C, Royen P, Bossaert L. Can medical schools rely on clerkships to train students in basic clinical skills? Medical Education 1999; 33: 600-5.
  • Bradley P, Bligh J. One year’s experience with a clinical skills resource centre. Medical Education 1999; 33: 20.
  • Mıdık Ö, Kartal M, Büyükakkuş A, Aydın B. Ondokuz Mayıs Üniversitesi Tıp Fakültesi üçüncü sınıf öğrencilerinin mesleksel beceri eğitimleri ile ilgili görüşleri. Tıp Eğitimi Dünyası 2006; 23: 65-72.
  • Liddell MJ, Davidson SK, Taub H, Whitecross LE. Evaluation of procedural skills training in an undergraduate curriculum. Medical Education 2002; 36: 1035-41.
  • Gürpınar E, Mamaklı S, Alimoğlu MK, Şenol Y, Türkay M, Aktekin M. Akdeniz Üniversitesi Tıp Fakültesi mesleksel beceri uygulamaları hakkındaki öğrenci geri bildirimleri. Tıp Eğitimi Dünyası 2006; 23: 58-64.
  • DikiciM, Yalçın M, Büyükakkuş A, Özbenli T, Yarış F. Ondokuz Mayıs Üniversitesi Tıp Fakültesi öğrencilerinin mesleki beceri laboratuarı, probleme dayalı öğrenme oturumları ve sunumlar hakkındaki görüşleri. Tıp Eğitimi Dünyası 2004; 16: 21-25.
  • Remmen R, Scherpbier A, Vleuten C, Denekens J, Derese A, Hermann I, Hoogenboom R, Kramer A, Rossum H, Royen P, Bossaert L. Effectiveness of basic clinical skills training programmes: a cross-sectional comparison of four medical schools. Medical Education 2001; 35: 121-8.
  • Mıstık S, Naçar M, Şahan M, Öztürk A. Erciyes Üniversitesi Tıp Fakültesi’nde beceri eğitiminin değerlendirilmesi. Tıp Eğitimi Dünyası 2005; 19: 46-51.

SELÇUK ÜNİVERSİTESİ’NDE TEMEL MESLEKİ BECERİ EĞİTİMİNİN ÖĞRENCİ GERİ BİLDİRİMLERİ İLE ÜÇ YILLIK DEĞERLENDİRMESİ

Yıl 2011, Cilt: 29 Sayı: 29, 48 - 55, 01.03.2011

Öz

Amaç: Biz bu çalışmada Selçuk Üniversitesi Meram Tıp Fakültesi öğrencilerinin temel mesleki beceri eğitimleri hakkındaki üç yıllık öğrenci geribildirim sonuçlarını sunmayı amaçladık. Materyal-Metot: İki bin beş-iki bin altı, 2006-2007 ve 2007-2008 akademik yıllarındaki öğrenci geribildirimleri geriye dönük olarak değerlendirildi. İsimsiz ve gönüllü geribildirim formları mesleki beceri eğitimi hakkında dokuz cümle içermekteydi. Her cümle “katılıyorum, kararsızım ve katılmıyorum” şeklinde üçlü puanlamaya sahipti. Bulgular: Toplam olarak 30 temel mesleki beceri ile ilgili 9667 geribildirim değerlendirildi. Öğrencilerin çoğu (90,5%) beceri eğitiminin yer ve süre olarak yeterli olduğunu belirtmişti. Kendini yeterli hissetme hakkında öğrencilerin %93,3’ü eğitim sonrasında kendini yeterli hissettiğini bildirmişti. Eğitim yılındaki artışla birlikte temel mesleki beceri eğitiminin gerekliliğine olan inanış da artmaktaydı. Sonuç: Bu çalışmanın sonuçları öğrencilerin temel mesleki beceri eğitiminden memnuniyetini göstermektedir. Ancak eğitim sonrası öğrencilerin yeterliliği ve bu becerilerin faydası değişik ölçme yöntemleriyle de değerlendirilmelidir.

Kaynakça

  • Bradley P, Bligh J. Clinical skills centres: where are we going? Medical Education 2005; 39: 649-50.
  • General Medical Council. Tomorrow’s Doctors. Report of the Education Committee. London: GMC; 1993.
  • Çifçili S, Uzuner A, Ünalan P, Akman M. Marmara Üniversitesi Tıp Fakültesi klinik beceri laboratuarı uygulamaları. Tıp Eğitimi Dünyası 2006; 21: 1-10.
  • Ledingham IMcA, Harden RM. Twelve tips for setting up a clinical skills training facility. Medical Teacher ; 20(6): 503-7. Das M, Townsend A, Hasan MY. The views of senior students and young doctors of their training in a skills laboratory. Medical Education 1998; 32: 143-9.
  • Boelen C. The five-star doctor: An asset to health care reform. Human Resources Development Journal www.who.int/entity/hrh/en/HRDJ_1_1_02.pdf erişim tarihi:11/02/2009
  • Mazıcıoğlu M. Kan basıncı ölçümü eğitiminde simülatör kullanımının etkinliği. Tıp Eğitimi Dünyası 2002; 8: 20.
  • Şahin EM, Dağdeviren N, Aktürk Z, Özer C. Öğrenciler eğitimi değerlendiriyor: Tıbbi pratiğe giriş dersinin pratik saatleri. Trakya Üniversitesi Tıp Fakültesi Dergisi 2002; 19(1): 39-43.
  • Alimoğlu MK, Çilli A, Mamaklı S, Öğüş C, Aktekin M. Mesleksel beceriler laboratuarında radyal arterden kan örneği alma eğitimi: Eğitim sonrası ve klinik deneyim sonrası öğrencilerin bakış açıları. Tıp Eğitimi Dünyası ; 13: 44-50. Özçakır A, Uncu Y. Mesleksel Beceri eğitimi açısından geldiğimiz nokta. Uludağ Üniversitesi Tıp Fakültesi Dergisi 2002; 28(3): 105-7.
  • Karabilgin ÖS, Şahin H. Eğitim etkinliğini değerlendirmede öğrenci geri bildiriminin kullanımı. Tıp Eğitimi Dünyası 2006; 21-22: 27-33.
  • Remmen R, Derese A, Scherpbier A, Denekens J, Hermann I, Vleuten C, Royen P, Bossaert L. Can medical schools rely on clerkships to train students in basic clinical skills? Medical Education 1999; 33: 600-5.
  • Bradley P, Bligh J. One year’s experience with a clinical skills resource centre. Medical Education 1999; 33: 20.
  • Mıdık Ö, Kartal M, Büyükakkuş A, Aydın B. Ondokuz Mayıs Üniversitesi Tıp Fakültesi üçüncü sınıf öğrencilerinin mesleksel beceri eğitimleri ile ilgili görüşleri. Tıp Eğitimi Dünyası 2006; 23: 65-72.
  • Liddell MJ, Davidson SK, Taub H, Whitecross LE. Evaluation of procedural skills training in an undergraduate curriculum. Medical Education 2002; 36: 1035-41.
  • Gürpınar E, Mamaklı S, Alimoğlu MK, Şenol Y, Türkay M, Aktekin M. Akdeniz Üniversitesi Tıp Fakültesi mesleksel beceri uygulamaları hakkındaki öğrenci geri bildirimleri. Tıp Eğitimi Dünyası 2006; 23: 58-64.
  • DikiciM, Yalçın M, Büyükakkuş A, Özbenli T, Yarış F. Ondokuz Mayıs Üniversitesi Tıp Fakültesi öğrencilerinin mesleki beceri laboratuarı, probleme dayalı öğrenme oturumları ve sunumlar hakkındaki görüşleri. Tıp Eğitimi Dünyası 2004; 16: 21-25.
  • Remmen R, Scherpbier A, Vleuten C, Denekens J, Derese A, Hermann I, Hoogenboom R, Kramer A, Rossum H, Royen P, Bossaert L. Effectiveness of basic clinical skills training programmes: a cross-sectional comparison of four medical schools. Medical Education 2001; 35: 121-8.
  • Mıstık S, Naçar M, Şahan M, Öztürk A. Erciyes Üniversitesi Tıp Fakültesi’nde beceri eğitiminin değerlendirilmesi. Tıp Eğitimi Dünyası 2005; 19: 46-51.
Toplam 17 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Orjinal Araştırma
Yazarlar

Nazan Karaoğlu Bu kişi benim

Muzaffer Şeker Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Mart 2011
Gönderilme Tarihi 5 Eylül 2015
Yayımlandığı Sayı Yıl 2011 Cilt: 29 Sayı: 29

Kaynak Göster

Vancouver Karaoğlu N, Şeker M. SELÇUK ÜNİVERSİTESİ’NDE TEMEL MESLEKİ BECERİ EĞİTİMİNİN ÖĞRENCİ GERİ BİLDİRİMLERİ İLE ÜÇ YILLIK DEĞERLENDİRMESİ. TED. 2011;29(29):48-55.