Serbest, açık erişimli tıp eğitimi (FOAM); tıp alanında doğru ve güvenilir kaynaklara ulaşmak için elektronik öğrenme (e-öğrenme) stratejilerinin kullanılmasını amaçlayan bir eğitimsel konsepttir. Bu konsept tıbbi blogların, ortam akışlarının, görsel materyallerin, çevrimiçi videoların ve birçok yazılı dokümanın herhangi bir izin veya ödeme yapılmaksızın kullanılmasını içerir. FOAM hızla değişen tıp dünyasında bilgiyi paylaşmak, diğer insanlarla etkileşime girmek ve güncel kalmakla ilgilidir. Bu yazı FOAM konseptini, olumlu ve olumsuz yansımalarıyla tartışmayı hedeflemektedir.
Free open-access medical education (FOAM) is an educational concept involving electronic learning (e-learning) strategies to access accurate and reliable resources in medicine. This concept includes using medical blogs, podcasts, visual materials, online videos and many written documents, those can be used without permission or payment. FOAM is about sharing knowledge, interacting with other people and staying up to date in our rapidly changing medical environment.
This article is aimed to discuss FOAM concept with some positive and negative reflections.
Bölüm | Program Tanıtımı |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 11 Haziran 2016 |
Gönderilme Tarihi | 25 Aralık 2015 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2016 Cilt: 15 Sayı: 45 |