Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Probleme Dayalı Öğrenim Süreci, İşleyişi ve Kazanımlarına İlişkin Ölçek Geliştirme Çalışmaları

Yıl 2017, Cilt: 16 Sayı: 48, 5 - 28, 15.03.2017

Öz

Probleme dayalı öğrenim, yaklaşık yirmi yıldır Dokuz Eylül Üniversitesi Tıp Fakültesi’nde ilk üç sınıfta eğitim programının merkezinde yer almaktadır. Bu kapsamda, öğrencilerin probleme dayalı öğrenime ve ilişkili süreçlere yönelik görüşlerinin belirlenmesi önem taşımaktadır.

Bu çalışmada öğrencilerin PDÖ süreçlerinin işleyişi ve kazanımlarına ilişkin algılarının ve özdüzenlemeli öğrenme becerilerinin değerlendirilmesinde kullanılabilecek ölçüm gereçleri geliştirilmesi hedeflenmiştir.

Araştırmanın evrenini Dokuz Eylül Üniversitesi Tıp Fakültesi’nde öğrenim görmekte olan 328 öğrenci oluşturmuş, ulaşma oranı %70,7 olarak gerçekleşmiştir. Analizlerde Cronbach’s alpha ve açımlayıcı faktör analizi kullanılmıştır. Çalışma sonucunda geçerli ve güvenilir beş ölçek elde edilmiştir. Ölçeklerin geçerlilik ve güvenilirliklerinin probleme dayalı öğrenim uygulayan diğer fakültelerde de sınanmasının yararlı olacağı düşünülmektedir.

Kaynakça

  • Azer SA. Problem-based learning overview. Navigating Problem-based Learning. 1st ed,nMarrickville, N.S.W.: Elsevier Australia, 2008.
Yıl 2017, Cilt: 16 Sayı: 48, 5 - 28, 15.03.2017

Öz

Kaynakça

  • Azer SA. Problem-based learning overview. Navigating Problem-based Learning. 1st ed,nMarrickville, N.S.W.: Elsevier Australia, 2008.
Toplam 1 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Konular Sağlık Kurumları Yönetimi
Bölüm Orjinal Araştırma
Yazarlar

Serpil Velipaşaoğlu

Berna Musal Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 15 Mart 2017
Gönderilme Tarihi 6 Kasım 2016
Yayımlandığı Sayı Yıl 2017 Cilt: 16 Sayı: 48

Kaynak Göster

Vancouver Velipaşaoğlu S, Musal B. Probleme Dayalı Öğrenim Süreci, İşleyişi ve Kazanımlarına İlişkin Ölçek Geliştirme Çalışmaları. TED. 2017;16(48):5-28.