Amaç
Bu çalışmada,
2017-2018 eğitim-öğretim yılında, tıp fakültesinde uzmanlık eğitimi alan
hekimlere, kendi uzmanlık alanlarında anatomi eğitiminin öneminin belirlenmesi
amacıyla bir anket çalışması yapılmıştır.
Gereç ve Yöntem
Akdeniz Üniversitesi tıp fakültesinde 6 farklı branşta (Radyoloji,
Plastik Cerrahi, Genel Cerrahi, Göğüs Cerrahisi Ortopedive Anestezi) uzmanlık eğitimi
alanı asistan hekimlere, araştırmacı tarafından 6 sorudan oluşan, uzmanlık
alanına anatomi eğitimi entegrasyonunun yararı konulu bir anket çalışması yapılmıştır.
Verilerin analizinde SPSS 7.4 programı kullanılarak ki kare uygulanmıştır.
Bulgular
Anket
sorularının cevapları değerlendirildiğinde uzmanlık eğitimi alan hekimlerin bir
büyük çoğunluğu, Anatomi eğitimine uzmanlık alanında ihtiyaç duyduklarını
(%97,23), almış oldukları uzmanlık eğitimine, anatomi eğitiminin katkısı olabileceğine
inandıkları için anatomi entegrasyonunun olması gerektiğini (%94,6) ve sonraki
hekimlik yaşantılarında anatomi eğitiminin faydalı olabileceğini (%97,2)
vurgulamışlardır. Hekimlerin çoğu bu eğitimin 1. (%54,2) veya 2.(%45,8) yılda
verilmesi gerektiğini belirtmişlerdir.
Sonuç
Anket sonuçları
ışığında, mezuniyet sonrası tıp eğitiminde anatomi bilgisinin yeri ve önemi
sorgulanmıştır ve uzmanlık eğitimi alan hekimler tarafından, eğitimleri
sırasında, alabilecekleri anatomi bilgisinin önemli ve faydalı olabileceği
vurgulanmıştır.
Aim
In this study, a questionnaire study was conducted to determine the importance of anatomy training in physicians who received post graduate educationin medical faculties in the academic year of 2017-2018.
Methods
A questionnaire study on the subject of the benefit from the integration of anatomy education into the field of specialization consisting of 6 questions by residents in the field of post graduate education in 6 different branches (Radiology, Plastic Surgery, General Surgery, Chest Surgery, Orthopedics and Anesthesia) in the medical faculties of Akdeniz University and by researcher was carried out.
Results
When the answers of the questionnaire were evaluated, it was found that most of the doctors who specialized in training needed anatomy integration (96,7%) because they believed that the anatomy training would contribute to thespecialized training they received in the field of specialization of Anatomy education (88,7%), (95,1%) that anatomy training may be beneficial. Most of the physicians stated that this education should be given in the first (62,9%) or the second (37,1%) years.
Conclusion
In the light of the questionnaire results, the place and the importance of the knowledge of anatomy in post graduate medical education was questioned and it was emphasized that the knowledge of anatomy which can be obtained by the doctors who received specialist education during training can be important and useful.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Sağlık Kurumları Yönetimi |
Bölüm | Orjinal Araştırma |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 23 Temmuz 2018 |
Gönderilme Tarihi | 5 Ocak 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 17 Sayı: 52 |