Amaç: Bu çalışmada tıp fakültesi programının hedef boyutunun profesyonellikle ilgili hedefleri içerip içermediği, öğrencilerin bu boyutları ne ölçüde, hangi öğrenme aşamasında edindikleri ve tıp fakültesi programının hedef boyutunun Demirel'in Analitik Müfredat Değerlendirme Modeli'ne (DACEM) göre değerlendirilmesi amaçlanmıştır.
Yöntem: Karma bir araştırma tasarımı olan ardışık açıklayıcı tasarım kullanılmış ve toplam 337 4. ve 6. sınıf tıp öğrencisi dahil edilmiştir. Aritmetik ortalama, çok yönlü varyans analizi, çok değişkenli kovaryans analizi ve ilişki analizi, içerik analizi ve doküman analizi yapılmıştır. Programlar DACEM ile değerlendirilmiştir.
Sonuç: Profesyonellik puanları ortalama ve ortalamanın üzerindeydi. Bu boyutların çoğunda birbirleriyle olumlu ilişkiler vardı. Programlarda empati ve motivasyonla ilgili hedefler yoktu. Diğer profesyonellik boyutlarıyla ilgili sınırlı sayıda hedef vardı ve bunlar çoğunlukla klinik eğitim yıllarındaydı.
Sonuç: DACEM'e göre programlardaki hedefler, hedef yazım ilkelerine uygun olarak tasarlanmamıştır, hedefler belirlenirken herhangi bir taksonomi kullanılmamıştır ve hedeflerde örtüşme vardır. Programların dayandığı felsefe açıkça belirtilmemiştir ve hedeflerin toplumun ihtiyaç ve beklentileri ile öğrencinin düzeyi ve gereksinimleri doğrultusunda tasarlandığı görülmüştür.
Tıp Öğrencileri Profesyonellik Program Değerlendirmesi Mezuniyet Öncesi Tıp Eğitimi
Aim: This study aimed to evaluate whether the objective dimension of medical school curriculum includes objectives related to professionalism, to what extent, at what learning stage students acquire these dimensions, and to evaluate the objective dimension of medical school curriculum according to Demirel's Analytical Curriculum Evaluation Model (DACEM).
Methods: The sequential explanatory design, a mixed research design, was used and it included a total of 337 4th and 6th year medical students. Arithmetic mean, multi-way analysis of variance, multivariate analysis of covariance and relationship analysis, content analysis and document analysis were performed. The programs were evaluated with the DACEM.
Results: Professionalism scores were average and above average. Positive relationships with each other have been in many of these dimensions. There were no objectives regarding empathy and motivation in the programs. There were a limited number of objectives related to other professionalism dimensions and these were mostly in the clinical training years.
Conclusions: According to the DACEM, the objectives in the programs were not designed in accordance with the principles of objective writing, no taxonomy was used when determining the objectives, and there was an overlap in the objectives. The philosophy on which the programs are based was not clearly stated, and it has been seen that the objectives are designed in accordance with the needs and expectations of the society and the level and requirements of the student.
Medical students Professionalism Program Evaluation Undergraduate Medical Education
Ethical approval was obtained from the Aydin Adnan Menderes University Educational Research Ethics Committee decision number 2021/20-IV.
None
None
| Birincil Dil | İngilizce |
|---|---|
| Konular | Tıp Eğitimi |
| Bölüm | Orjinal Araştırma |
| Yazarlar | |
| Erken Görünüm Tarihi | 1 Ağustos 2025 |
| Yayımlanma Tarihi | 10 Ağustos 2025 |
| Gönderilme Tarihi | 18 Eylül 2024 |
| Kabul Tarihi | 2 Mayıs 2025 |
| Yayımlandığı Sayı | Yıl 2025 Cilt: 24 Sayı: 73 |