Bu çalışma, acil tıp stajının tıp fakültesi son sınıf öğrencilerinin klinik becerileri üzerindeki etkisini değerlendirmeyi amaçlamaktadır. Tanımlayıcı nitelikteki araştırma, 2021-2022 eğitim yılında Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Tıp Fakültesi'nde acil tıp stajı alan 152 öğrenci üzerinde yürütülmüştür. Katılımcılara demografik bilgiler ve Ulusal Çekirdek Tıp Eğitimi Programı (UÇEP) kapsamındaki temel hekimlik becerilerini içeren bir anket uygulanmıştır. Veriler, ki-kare ve lojistik regresyon analizleri ile değerlendirilmiştir.
Bulgular, öğrencilerin %87,5'inin uzman hekim olma hedefiyle Tıpta Uzmanlık Sınavı'na (TUS) hazırlandığını göstermiştir. Acil tıp stajının klinik becerilere katkısı incelendiğinde, öğrencilerin %99,3'ü elektrokardiyografi (EKG) çekme, %82,2'si yara-yanık bakımı gibi temel uygulamalarda kendini yeterli hissederken, entübasyon (%14,5) ve travma sonrası uzuv taşıma (%32,9) gibi kritik becerilerde düşük yeterlilik düzeyleri tespit edilmiştir. Seçmeli acil tıp stajı alan öğrencilerde entübasyon becerisi (%27,6) ve reçete yazma oranı (%100) anlamlı şekilde yüksek bulunmuştur (sırasıyla p=0,009 ve p=0,024). Ayrıca, seçmeli stajı erkek öğrencilerin kadınlara göre 3 kat fazla tercih ettiği belirlenmiştir (p=0,012).
Sonuç olarak, acil tıp stajının klinik becerileri geliştirmede önemli bir rolü olduğu ancak entübasyon ve ileri yaşam desteği gibi kritik uygulamalarda eğitim programlarının iyileştirilmesi gerektiği ortaya konmuştur. Cinsiyet temelli tercih farklılıklarının altında yatan faktörlerin araştırılması önerilmektedir.
This study aims to evaluate the impact of the emergency medicine internship on the clinical skills of final-year medical students. A descriptive study was conducted with 152 students who completed the emergency medicine internship at Çanakkale Onsekiz Mart University Faculty of Medicine during the 2021-2022 academic year. Participants were surveyed using a questionnaire covering demographic information and core medical skills outlined in the National Core Medical Education Program (UÇEP). Data were analyzed using chi-square and logistic regression tests.
Findings revealed that 87.5% of students aimed to become specialist physicians and were preparing for the Medical Specialization Exam (TUS). While the internship significantly contributed to clinical skills, 99.3% of students felt competent in performing electrocardiography (ECG), and 82.2% in wound/burn care. However, lower competency levels were observed in critical skills such as intubation (14.5%) and post-trauma limb transportation (32.9%). Students who chose the elective emergency medicine internship demonstrated significantly higher rates of intubation (27.6%) and prescription writing (100%) compared to non-elective peers (p=0.009 and p=0.024, respectively). Additionally, male students were three times more likely to opt for the elective internship than females (p=0.012).
In conclusion, the emergency medicine internship plays a vital role in enhancing clinical skills, but improvements in training for critical procedures like intubation and advanced life support are needed. Further research into gender-based differences in internship preferences is recommended.
No support was received from any institution.
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Tıp Eğitimi |
Bölüm | Editöre Mektup |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 1 Ağustos 2025 |
Yayımlanma Tarihi | 10 Ağustos 2025 |
Gönderilme Tarihi | 19 Şubat 2025 |
Kabul Tarihi | 20 Nisan 2025 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2025 Cilt: 24 Sayı: 73 |