BibTex RIS Kaynak Göster

İTALYAN TİYATROSUNDA 1970'LERDEN GÜNÜMÜZE BİR BAŞKALDIRI MODELİ OLARAK DACIA MARAINI

Yıl 2005, Sayı: 6, 115 - 133, 07.05.2012

Kaynakça

  • *AKMEN, Üstün, “Tarihe Kazınmış İki Kadının Öyküsü: Maria Stuart”, Nokta, 14-20 Kasım 1999, Sayı: 927, s.48-49.
  • AKTULUM, Kubilay, Kopuk Yazı Kopuk Yapıt, Öteki Yayınevi, Ankara 2002
  • ALAÇAM, Aybala, “Kadını Yazmaktan Feminist Harekete”, Milliyet, 22 Ağustos Perşembe. *ANGELINI, Franca, “Temi e problemi delle attrici d’oggi”, Divina. Arte femminile in scena, Tirrenia Stampatori, Torino 1995, s.37.
  • *BOHLER Régnier-, Danielle, çev. Doğan Şahinler, “Edebi ve Mistik Sesler”, Sanat Dünyamız, Sayı: 63, (Modern Zamanlarda Kadın), Yapı Kredi Yayınları, İstanbul , s.5-43
  • *CİHANSÜMUL, Nurdan, “Tutku ve Kariyer Çıkmazındaki Kraliçeler”, Cumhuriyet, Nisan 1999
  • *DESAIVE,Jean-Paul, “Edebiyatın Belirsizlikleri”, çev. Doğan Şahiner, Sanat Dünyamız, Sayı: 63, (Modern Zamanlarda Kadın), Yapı Kredi Yayınları, İstanbul , s.71-94
  • *ERGAS,Yasmine, “1970’lerde Feminizm”, çev. Özden Arıkan, Sanat Dünyamız,
  • Sayı: 63, (Modern Zamanlarda Kadın), Yapı Kredi Yayınları, İstanbul 1996, s.191
  • * ERKEK, Hasan, Oyun İçinde Anlatı, T.C.Kültür Bakanlığı, Ankara 2001.
  • GENNERO, Valeria, “Bisbetiche domate: studi femministi e istituzioni”, Divina. Arte femminile in scena, Tirrenia Stampatori, Torino 1995, s.16.
  • *GIANNACHI, Gabriella, “Silenzi e parole da Le Roman de Silence a Carlyl Churchill”, Divina. Arte femminile in scena, Tirrenia Stampatori, Torino 1995, s.53.
  • *GOODMAN, Lizbeth, “Women’s Alternative Shakespeares in Contemporary British Teatre”, Divina. Arte femminile in scena, Tirrenia Stampatori, Torino 1995, s.87.
  • İPŞİROĞLU, Zehra, Tiyatroda Düşünsellik, Dramaturjiye Giriş, Mitos Boyut Yayınları, İstanbul 1995.
  • KORAP, Elif , “Kadın, İktidarı Sorguluyor”, Milliyet, 15 Kasım 1999 Pazartesi.
  • MARAİNİ, Dacia, Fare teatro (1966-2000), Rizzoli, Milano 2000. http://muspe.unibo.it/period/pdd/num06/6_09.htm
  • * http://rcslibri.corriere.it/rizzoli/_minisiti/dacia/sogno.htm * http://rcslibri.corriere.it/rizzoli/_minisiti/dacia/sogno.htm *MELON, Edda, “Il teatro di Marguerite Duras”, Divina. Arte femminile in scena, Tirrenia Stampatori, Torino 1995, s.129.
  • *MORAN, Berna, Edebiyat Kuramları ve Eleştiri, Cem yayınları, İstanbul 1994.
  • *MUNGAN, Murathan (yay.haz), Kadınlığın 21 Hikayesi, Metis Yayınları, İstanbul *RECH, F. Giacomo, (yay. haz.), E dicono che siamo poche...Scrittrici italiane dell’ultimo Novecento, Presidenza del Consiglio dei Ministri, Roma 2003.
  • * RESCIGNO, Edoardo, Note sull’opera in G. Donizetti, Maria Stuarda, Ricordi, Milano 1989.
  • * RONA, Zeynep “Fluxus”, Anonim, Eczacıbaşı Sanat Ansiklopedisi, C.1, Yapı- Endüstri Merkezi Yayınlar, İstanbul 1997, s.596-597
  • *SAYIN, Nermin, “Biri, Hepsi ve Hiçbirinin Öyküsü”, Dünya, 26 Kasım 1999
  • ŞENER, Sevda, “Adalet Ağaoğlu’nun Oyunları Bağlamında Türk Dramasında Kadın İmgesi”, Nüket Esin- Erol Köroğlu (yay. haz.), Hayata Bakan Edebiyat, Boğaziçi Üniversitesi Yayınları, İstanbul 2003, s. 133-141.
  • *VACCARİNO, Elisa, “Creazione, interpretazione dei ruoli nel teatro danza da Pina Bausch in poi”, Divina. Arte femminile in scena, Tirrenia Stampatori, Torino 1995, s.209.
  • *VALENTINI, Chiara, Le donne fanno paura, il Saggiatore, Milano 2000.
  • WOLF, Christa, Premesse a Cassandra, Quattro lezioni su come nasce un racconto, Roma edizioni, 1984.
  • YAMANER, Güzin, Feminist Tiyatro Metinleri, Dost Kitabevi Ankara 2002
  • YANIK, Figen, “Kraliçelerin İktidar Savaşı”, Hürriyet, 2 Kasım 1999 Salı.
  • YULA,Özen, “Feminist Tiyatro Kavramı ve ABD’deki Gelişimi, Sanat Dünyamız, Sayı: 63, (Modern Zamanlarda Kadın), Yapı Kredi Yayınları, İstanbul 1996, s.211.
  • * ZWEIG, Stefan, Maria Stuarda, Bompiani, Milano 2001. Summary:
Toplam 29 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Esin Gören Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 7 Mayıs 2012
Yayımlandığı Sayı Yıl 2005 Sayı: 6

Kaynak Göster

APA Gören, E. (2012). İTALYAN TİYATROSUNDA 1970’LERDEN GÜNÜMÜZE BİR BAŞKALDIRI MODELİ OLARAK DACIA MARAINI. Tiyatro Eleştirmenliği Ve Dramaturji Bölümü Dergisi(6), 115-133.
AMA Gören E. İTALYAN TİYATROSUNDA 1970’LERDEN GÜNÜMÜZE BİR BAŞKALDIRI MODELİ OLARAK DACIA MARAINI. T.E.D. Dergi. Mayıs 2012;(6):115-133.
Chicago Gören, Esin. “İTALYAN TİYATROSUNDA 1970’LERDEN GÜNÜMÜZE BİR BAŞKALDIRI MODELİ OLARAK DACIA MARAINI”. Tiyatro Eleştirmenliği Ve Dramaturji Bölümü Dergisi, sy. 6 (Mayıs 2012): 115-33.
EndNote Gören E (01 Mayıs 2012) İTALYAN TİYATROSUNDA 1970’LERDEN GÜNÜMÜZE BİR BAŞKALDIRI MODELİ OLARAK DACIA MARAINI. Tiyatro Eleştirmenliği ve Dramaturji Bölümü Dergisi 6 115–133.
IEEE E. Gören, “İTALYAN TİYATROSUNDA 1970’LERDEN GÜNÜMÜZE BİR BAŞKALDIRI MODELİ OLARAK DACIA MARAINI”, T.E.D. Dergi, sy. 6, ss. 115–133, Mayıs 2012.
ISNAD Gören, Esin. “İTALYAN TİYATROSUNDA 1970’LERDEN GÜNÜMÜZE BİR BAŞKALDIRI MODELİ OLARAK DACIA MARAINI”. Tiyatro Eleştirmenliği ve Dramaturji Bölümü Dergisi 6 (Mayıs 2012), 115-133.
JAMA Gören E. İTALYAN TİYATROSUNDA 1970’LERDEN GÜNÜMÜZE BİR BAŞKALDIRI MODELİ OLARAK DACIA MARAINI. T.E.D. Dergi. 2012;:115–133.
MLA Gören, Esin. “İTALYAN TİYATROSUNDA 1970’LERDEN GÜNÜMÜZE BİR BAŞKALDIRI MODELİ OLARAK DACIA MARAINI”. Tiyatro Eleştirmenliği Ve Dramaturji Bölümü Dergisi, sy. 6, 2012, ss. 115-33.
Vancouver Gören E. İTALYAN TİYATROSUNDA 1970’LERDEN GÜNÜMÜZE BİR BAŞKALDIRI MODELİ OLARAK DACIA MARAINI. T.E.D. Dergi. 2012(6):115-33.