BibTex RIS Kaynak Göster

MİKRO-POLİTİKTEN MAKRO-POLİTİĞE: HAROLD PİNTER OYUNLARI ÜZERİNE BİR DEĞERLENDİRME

Yıl 2012, Sayı: 20, 51 - 68, 02.01.2016

Öz

Bu yazıda, Harold Pinter oyunlarındaki politik tonun geçirdiği genişleme
postmodern bir bakış açısıyla değerlendirilmektedir. Yazarın ilk ve orta
dönem oyunlarındaki politik ses, ilişkilere içkin belirsizlikten doğan gücün
metaforik bir düzeyde verilmesi sebebiyle daha düşüktür. Yazarın 1980
sonrası yazdığı ‘açıkça politik’ oyunlarındaysa, gündelik yaşamdaki mikro-politikaların
düzensiz biraradalığı, makro düzeyde tanımlanması çok
daha zor bir güce tekabül etmektedir. Dolayısıyla, yazarın önceki oyunlarında
duyulan politik ton, artık çok daha belirsiz bir güce yöneltilmiş somut
bir haykırışa dönüşür.

Kaynakça

  • • ARAGAY, Mireia; “Pinter, Politics, and Postmodernism (2)”, in P. Raby, The Cambridge Companion to Harold Pinter, Cambridge, Camb- ridge University Press, 2009.
  • • BACHMANN, Ingeborg; Wir müssen wahre Sätzefinden ‘Gespräc- he und Interviews’, Piper, München, 1983.
  • • BEST, Steven & KELLNER, Douglas; Postmodern Teori, Ayrıntı Ya- yınları, İstanbul, 1998.
  • • BILLINGTON, Michael; “Pinter: Passion, Poetry, Politics”, in Euro- pe Theatre Prize–X Edition (conferencebook), Turin, 10–12 March 2006. Retrieved 29 January 2011, cf: Billingtonchap. 29.
  • • CUSAC, Anne-Marie; Harold Pinter Interview, retrieved from The Progressive Magazine, (2001, March), http://www.progressive.org/ mag/pinter.html
  • • ESSLIN, Martin; Absürd Tiyatro, çev. G. Siper, Dost Kitabevi, Anka- ra, 1999.
  • • QUIGHEY, Austin; “Pinter, Politics and Postmodernism (1)”, in P. Raby, The Cambridge Companion to Harold Pinter, Cambridge Uni- versity Press., Cambridge, 2009.
  • • QUIGHEY, Austin; The Pinter Problem, Princeton University Press, Princeton, 1975.
  • • LYOTARD, Jean François; Postmodern Durum: Bilgi Üzerine Bir Rapor, Vadi Yayınları, Ankara, 2000.
  • • MERRITT, Susan Hollis; Pinter in Play: Critical Strategies and the Plays of Harold Pinter, Duke University Press, Durham&London, 1990.
  • • MILNE, Drew; “Pinter’s Sexual Politics”, in P. Raby, The Cambridge Companion to Harold Pinter, Cambridge University Press, Cambridge, 2009.
  • • PINTER, Harold; ‘Oh, Superman’, broadcast for Opinion, Channel 4, 31 May 1990, retrieved from VariousVoices: Prose, Poetry, Politics 1948–1998, Faber, London, 1998.
  • • PINTER, Harold; “The Birthday Party”, in Harold Pinter: Plays 1, Faberand Faber, London, 1996.
  • • PINTER, Harold; Nobel Lecture: Art, Truth&Politics, 2005, retrie- ved from Nobel Media AB Web., (2013, Jul 4), http://www.nobelprize. org/nobel_prizes/literature/laureates/2005/pinter-lecture-e.html
  • • SILVERSTEIN, Marc; Harold Pinter and the Language of Cultural Power, Associated University Presses, Inc., Cranbury, London and Ca- nada, 1993.
  • • WITTGENSTEIN, Ludwig; Tractatus, çev. O. Arıoba, YKY, İstanbul, 2002.
  • • YEREBAKAN, İbrahim; “Harold Pinter: Yaşam ve Sanat Serüve- ninden Yansımalar”, Kutlama, Mitos Boyut Yayınları, İstanbul, 2000.
Yıl 2012, Sayı: 20, 51 - 68, 02.01.2016

Öz

Kaynakça

  • • ARAGAY, Mireia; “Pinter, Politics, and Postmodernism (2)”, in P. Raby, The Cambridge Companion to Harold Pinter, Cambridge, Camb- ridge University Press, 2009.
  • • BACHMANN, Ingeborg; Wir müssen wahre Sätzefinden ‘Gespräc- he und Interviews’, Piper, München, 1983.
  • • BEST, Steven & KELLNER, Douglas; Postmodern Teori, Ayrıntı Ya- yınları, İstanbul, 1998.
  • • BILLINGTON, Michael; “Pinter: Passion, Poetry, Politics”, in Euro- pe Theatre Prize–X Edition (conferencebook), Turin, 10–12 March 2006. Retrieved 29 January 2011, cf: Billingtonchap. 29.
  • • CUSAC, Anne-Marie; Harold Pinter Interview, retrieved from The Progressive Magazine, (2001, March), http://www.progressive.org/ mag/pinter.html
  • • ESSLIN, Martin; Absürd Tiyatro, çev. G. Siper, Dost Kitabevi, Anka- ra, 1999.
  • • QUIGHEY, Austin; “Pinter, Politics and Postmodernism (1)”, in P. Raby, The Cambridge Companion to Harold Pinter, Cambridge Uni- versity Press., Cambridge, 2009.
  • • QUIGHEY, Austin; The Pinter Problem, Princeton University Press, Princeton, 1975.
  • • LYOTARD, Jean François; Postmodern Durum: Bilgi Üzerine Bir Rapor, Vadi Yayınları, Ankara, 2000.
  • • MERRITT, Susan Hollis; Pinter in Play: Critical Strategies and the Plays of Harold Pinter, Duke University Press, Durham&London, 1990.
  • • MILNE, Drew; “Pinter’s Sexual Politics”, in P. Raby, The Cambridge Companion to Harold Pinter, Cambridge University Press, Cambridge, 2009.
  • • PINTER, Harold; ‘Oh, Superman’, broadcast for Opinion, Channel 4, 31 May 1990, retrieved from VariousVoices: Prose, Poetry, Politics 1948–1998, Faber, London, 1998.
  • • PINTER, Harold; “The Birthday Party”, in Harold Pinter: Plays 1, Faberand Faber, London, 1996.
  • • PINTER, Harold; Nobel Lecture: Art, Truth&Politics, 2005, retrie- ved from Nobel Media AB Web., (2013, Jul 4), http://www.nobelprize. org/nobel_prizes/literature/laureates/2005/pinter-lecture-e.html
  • • SILVERSTEIN, Marc; Harold Pinter and the Language of Cultural Power, Associated University Presses, Inc., Cranbury, London and Ca- nada, 1993.
  • • WITTGENSTEIN, Ludwig; Tractatus, çev. O. Arıoba, YKY, İstanbul, 2002.
  • • YEREBAKAN, İbrahim; “Harold Pinter: Yaşam ve Sanat Serüve- ninden Yansımalar”, Kutlama, Mitos Boyut Yayınları, İstanbul, 2000.
Toplam 17 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Melike Saba Akım

Yayımlanma Tarihi 2 Ocak 2016
Yayımlandığı Sayı Yıl 2012 Sayı: 20

Kaynak Göster

APA Akım, M. S. (2016). MİKRO-POLİTİKTEN MAKRO-POLİTİĞE: HAROLD PİNTER OYUNLARI ÜZERİNE BİR DEĞERLENDİRME. Tiyatro Eleştirmenliği Ve Dramaturji Bölümü Dergisi(20), 51-68.
AMA Akım MS. MİKRO-POLİTİKTEN MAKRO-POLİTİĞE: HAROLD PİNTER OYUNLARI ÜZERİNE BİR DEĞERLENDİRME. T.E.D. Dergi. Ocak 2016;(20):51-68.
Chicago Akım, Melike Saba. “MİKRO-POLİTİKTEN MAKRO-POLİTİĞE: HAROLD PİNTER OYUNLARI ÜZERİNE BİR DEĞERLENDİRME”. Tiyatro Eleştirmenliği Ve Dramaturji Bölümü Dergisi, sy. 20 (Ocak 2016): 51-68.
EndNote Akım MS (01 Ocak 2016) MİKRO-POLİTİKTEN MAKRO-POLİTİĞE: HAROLD PİNTER OYUNLARI ÜZERİNE BİR DEĞERLENDİRME. Tiyatro Eleştirmenliği ve Dramaturji Bölümü Dergisi 20 51–68.
IEEE M. S. Akım, “MİKRO-POLİTİKTEN MAKRO-POLİTİĞE: HAROLD PİNTER OYUNLARI ÜZERİNE BİR DEĞERLENDİRME”, T.E.D. Dergi, sy. 20, ss. 51–68, Ocak 2016.
ISNAD Akım, Melike Saba. “MİKRO-POLİTİKTEN MAKRO-POLİTİĞE: HAROLD PİNTER OYUNLARI ÜZERİNE BİR DEĞERLENDİRME”. Tiyatro Eleştirmenliği ve Dramaturji Bölümü Dergisi 20 (Ocak 2016), 51-68.
JAMA Akım MS. MİKRO-POLİTİKTEN MAKRO-POLİTİĞE: HAROLD PİNTER OYUNLARI ÜZERİNE BİR DEĞERLENDİRME. T.E.D. Dergi. 2016;:51–68.
MLA Akım, Melike Saba. “MİKRO-POLİTİKTEN MAKRO-POLİTİĞE: HAROLD PİNTER OYUNLARI ÜZERİNE BİR DEĞERLENDİRME”. Tiyatro Eleştirmenliği Ve Dramaturji Bölümü Dergisi, sy. 20, 2016, ss. 51-68.
Vancouver Akım MS. MİKRO-POLİTİKTEN MAKRO-POLİTİĞE: HAROLD PİNTER OYUNLARI ÜZERİNE BİR DEĞERLENDİRME. T.E.D. Dergi. 2016(20):51-68.