Bu yazıda, Harold Pinter oyunlarındaki politik tonun geçirdiği genişleme
postmodern bir bakış açısıyla değerlendirilmektedir. Yazarın ilk ve orta
dönem oyunlarındaki politik ses, ilişkilere içkin belirsizlikten doğan gücün
metaforik bir düzeyde verilmesi sebebiyle daha düşüktür. Yazarın 1980
sonrası yazdığı ‘açıkça politik’ oyunlarındaysa, gündelik yaşamdaki mikro-politikaların
düzensiz biraradalığı, makro düzeyde tanımlanması çok
daha zor bir güce tekabül etmektedir. Dolayısıyla, yazarın önceki oyunlarında
duyulan politik ton, artık çok daha belirsiz bir güce yöneltilmiş somut
bir haykırışa dönüşür.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 2 Ocak 2016 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2012 Sayı: 20 |