Bu çalışmada, eğri eksenli, betonarme dikdörtgen ayaklı, kompozit tabliyeli bir karayolu
köprüsünün şekil değiştirme esaslı doğrusal olmayan elasto-plastik analiz yöntemine göre
deprem performansı değerlendirilmiştir. Analizde İzmit (1999), San Fernando (1971) ve
Loma Prieta (1989) depremlerinin zaman-ivme kayıtları 50 yılda %2 aşılma olasılıklı
olarak değiştirilerek kullanılmıştır. Analiz sonuçlarına göre köprünün güçlendirilmesine
gerek duyulmuştur. Güçlendirme stratejisinde köprünün varolan mimari görünüşü
olabildiğince korunarak ayak üst uçlarındaki mesnetlere köprü eksenine dik doğrultuda
viskoz sismik sönümleyiciler yerleştirilerek kompozit üst yapının ayaklara göre yapacağı
göreceli yer değiştirmeler sınırlandırılmış, ayaklara ve temellere gelen tesirler azaltılmıştır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makale |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Temmuz 2012 |
Gönderilme Tarihi | 18 Haziran 2015 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2012 Cilt: 23 Sayı: 114 |