İnsanların istenilen tesislere, ürünlere ve etkinliklere ulaşabilme kolaylığı olarak tanımlanan
erişilebilirlik indeksi [1], ulaşım faaliyetinin temel amacı olan erişimin ve bundan
sağlanması beklenen faydanın kestirimine odaklandığından, ulaştırma talep modelinde
uygulanma potansiyeli olan bir performans ölçütüdür. Bu çalışmada, fayda esaslı
erişilebilirliğin toplulaştırılmış ölçekteki tür seçimi üzerinde etkili olup olmadığı irdelenmiş
ve tür seçim oranlarının yalnız erişilebilirlik indeksinden yararlanılarak modellenme
olanakları araştırılmıştır. Korelasyon, esneklik analizi gibi doğrusal yaklaşımlarda, özellikle
konut ve sosyal donatı türü erişilebilirlik indekslerinin tür seçimi üzerinde etkin ancak
kestirimde yetersiz olduğu görülmüştür. Doğrusal olmayan yapay sinir ağları yaklaşımı
kullanıldığında ise özellikle özel taşıt seçimlerinin yüksek bir genelleme yeteneği ile
tahmin edilebildiği sonucuna ulaşılmıştır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makale |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Haziran 2012 |
Gönderilme Tarihi | 18 Haziran 2015 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2012 Cilt: 23 Sayı: 113 |