BibTex RIS Kaynak Göster

-

Yıl 2010, Cilt: 21 Sayı: 104, 5207 - 5217, 01.09.2010

Öz

Kaynakça

  • Capper, P.L., Fisher, C.W., İnşaat Mühendisliğinde Zemin Mekaniği, İstanbul, Önalp, A., Geoteknik Bilgisi, Zeminler ve Mekaniği, İstanbul, 1997.
  • Abelyev, Y.M., Abelyev, M.Y., Batan Makro-Boşluklu Zeminler Üzerinde Projelendirme ve İnşaatın Esasları, Moskova, 1948 (Rusça).
  • Mustafayev, A.A., Batan ve Şişen Zeminler Üzerinde Temeller, Moskova, 1989 (Rusca).
  • Mavlyanov, Q.A., Orta Asya’nln Merkezi ve Güney Kısımlarmm Lös ve Löse Benzer Kayaçlarmın Genetik Türleri, Taşkent, 1958 (Rusça).
  • Balayev, L.Q., Tsarov, P.V., Merkezi ve doğu Kafkasya’nın Lös Kayaçları, Moskova, 1964 (Rusça).
  • Skempton, A.W., The Bearing Capacity of Clays, Building Research Congress, Division 1, 180-189, 1951.
  • Shield, R.T., Drucker, D.C., The Application of Limit Analysis to Punch-Indentation Problems, ASME J., Appl. Mech., 20 (4), 453—460, 1953.
  • Terzaghi, K., Zemin Mekaniğinin Teorisi, 1961, (Rusça).
  • Loess Soils Prone to Slump-Type Settlement By Regular Wetting, Soil Mechanics and Foundation Engineering, 37(5), 159-164, 2000. to Slump-Type Settlement, Soil Mechanics and Foundation Engineering, 38(6), 203- , 2001.
  • And An Extremely Thick Loess Bed Prone To Slump-Type Settlement, Soil Mechanics and Foundation Engineering, 38(5), 172-175, 2001. (Rusça). slope, Journal of Nanchang College of Water Conservancy and Hydroelectric Power , 23-27, 2001.

Karayolları Altyapısının Üzerine İnşa Edildiği Çökebilir Lös Zemininin Stabilitesinin Araştırılması

Yıl 2010, Cilt: 21 Sayı: 104, 5207 - 5217, 01.09.2010

Öz

Islanma etkisiyle, çökebilir lös zeminde meydana gelen aşırı oturma nedeniyle, lös zeminler üzerinde inşa olunmuş yolun altyapısmın dayanımı ve stabilitesi bozulabilir, yani yolun altyapısma inşaat sırasmda verihniş geometrik şeklin bozuhnasma ve projede öngörülen profilin değişmesine neden olabilir. Bu nedenle çökebilir lös zeminler üzerine yapılmış yol dolgu ve yannalarin stabilitesi üzerine inşa edildikleri lös zeminin stabilitesine bağlı olarak çözülmelidir. Yapılan deneysel ve teorik çalışmalar sonucu, yol dolgu ve yarına temel zeminlerinin gerilme durumunu, farklı kaynaklardan su sızmasıyla yolun altyapısmın üzerine inşa edildiği lös zemininin su muhtevası artışı, kayma mukavemetinin değişimi ve meydana gelecek oturmayı belirlemek için bağıntılar elde edihniştir. Elde edilen bağmtılar ile Karayolları altyapısmın üzerine inşa edildiği lös zeminin stabilitesinin çözümü için yeni bir yöntem sunulmaktadır

Kaynakça

  • Capper, P.L., Fisher, C.W., İnşaat Mühendisliğinde Zemin Mekaniği, İstanbul, Önalp, A., Geoteknik Bilgisi, Zeminler ve Mekaniği, İstanbul, 1997.
  • Abelyev, Y.M., Abelyev, M.Y., Batan Makro-Boşluklu Zeminler Üzerinde Projelendirme ve İnşaatın Esasları, Moskova, 1948 (Rusça).
  • Mustafayev, A.A., Batan ve Şişen Zeminler Üzerinde Temeller, Moskova, 1989 (Rusca).
  • Mavlyanov, Q.A., Orta Asya’nln Merkezi ve Güney Kısımlarmm Lös ve Löse Benzer Kayaçlarmın Genetik Türleri, Taşkent, 1958 (Rusça).
  • Balayev, L.Q., Tsarov, P.V., Merkezi ve doğu Kafkasya’nın Lös Kayaçları, Moskova, 1964 (Rusça).
  • Skempton, A.W., The Bearing Capacity of Clays, Building Research Congress, Division 1, 180-189, 1951.
  • Shield, R.T., Drucker, D.C., The Application of Limit Analysis to Punch-Indentation Problems, ASME J., Appl. Mech., 20 (4), 453—460, 1953.
  • Terzaghi, K., Zemin Mekaniğinin Teorisi, 1961, (Rusça).
  • Loess Soils Prone to Slump-Type Settlement By Regular Wetting, Soil Mechanics and Foundation Engineering, 37(5), 159-164, 2000. to Slump-Type Settlement, Soil Mechanics and Foundation Engineering, 38(6), 203- , 2001.
  • And An Extremely Thick Loess Bed Prone To Slump-Type Settlement, Soil Mechanics and Foundation Engineering, 38(5), 172-175, 2001. (Rusça). slope, Journal of Nanchang College of Water Conservancy and Hydroelectric Power , 23-27, 2001.
Toplam 10 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makale
Yazarlar

Sabir Kamiloğlu Aliyev Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Eylül 2010
Gönderilme Tarihi 18 Haziran 2015
Yayımlandığı Sayı Yıl 2010 Cilt: 21 Sayı: 104

Kaynak Göster

APA Aliyev, S. K. (2010). Karayolları Altyapısının Üzerine İnşa Edildiği Çökebilir Lös Zemininin Stabilitesinin Araştırılması. Teknik Dergi, 21(104), 5207-5217.
AMA Aliyev SK. Karayolları Altyapısının Üzerine İnşa Edildiği Çökebilir Lös Zemininin Stabilitesinin Araştırılması. Teknik Dergi. Eylül 2010;21(104):5207-5217.
Chicago Aliyev, Sabir Kamiloğlu. “Karayolları Altyapısının Üzerine İnşa Edildiği Çökebilir Lös Zemininin Stabilitesinin Araştırılması”. Teknik Dergi 21, sy. 104 (Eylül 2010): 5207-17.
EndNote Aliyev SK (01 Eylül 2010) Karayolları Altyapısının Üzerine İnşa Edildiği Çökebilir Lös Zemininin Stabilitesinin Araştırılması. Teknik Dergi 21 104 5207–5217.
IEEE S. K. Aliyev, “Karayolları Altyapısının Üzerine İnşa Edildiği Çökebilir Lös Zemininin Stabilitesinin Araştırılması”, Teknik Dergi, c. 21, sy. 104, ss. 5207–5217, 2010.
ISNAD Aliyev, Sabir Kamiloğlu. “Karayolları Altyapısının Üzerine İnşa Edildiği Çökebilir Lös Zemininin Stabilitesinin Araştırılması”. Teknik Dergi 21/104 (Eylül 2010), 5207-5217.
JAMA Aliyev SK. Karayolları Altyapısının Üzerine İnşa Edildiği Çökebilir Lös Zemininin Stabilitesinin Araştırılması. Teknik Dergi. 2010;21:5207–5217.
MLA Aliyev, Sabir Kamiloğlu. “Karayolları Altyapısının Üzerine İnşa Edildiği Çökebilir Lös Zemininin Stabilitesinin Araştırılması”. Teknik Dergi, c. 21, sy. 104, 2010, ss. 5207-1.
Vancouver Aliyev SK. Karayolları Altyapısının Üzerine İnşa Edildiği Çökebilir Lös Zemininin Stabilitesinin Araştırılması. Teknik Dergi. 2010;21(104):5207-1.