Bu çalışmada, İstanbul’un ağır trafik problemi yaşanan bölgelerinden Eminönü İlçesi’nde,
“Tıkanıklık Fiyatlandırması Yöntemi”nin uygulanıp uygulanamayacağı araştırılmıştır. Bu
amaçla, ücretli bölge sınırları saptanarak, bölge trafiği incelenmiş; trafik akımını temsil
eden bir model araştırılmış, Akçelik ve MTC hız-akım modellerinin trafik koşullarına
uyduğu belirlenmiş; özel araç sahipleri anketi yardımıyla, bir talep fonksiyonu elde
edilmiştir. Optimum tıkanıklık fiyatını değişken ve parametre değişimine göre hesaplamak
üzere bir yazılım geliştirilmiştir. Farklı trafik koşulları için optimum tıkanıklık fiyatları
belirlenmiştir. Uygulamanın bölgedeki karayolu trafiğinde azaltıcı bir etki yaratacağı;
bunun da taşıt girişlerinde yaklaşık %15-%40’lık azalma, ortalama hızlarda ise 15-25 km/sa
mertebesinde iyileşmeler şeklinde ortaya çıkacağı görülmüştür.
Tıkanıklık fiyatlandırması hız-akım ilişkisi Eminönü lojit türel ayrım modeli
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makale |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Temmuz 2010 |
Gönderilme Tarihi | 18 Haziran 2015 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2010 Cilt: 21 Sayı: 102 |