BibTex RIS Kaynak Göster

-

Yıl 2009, Cilt: 20 Sayı: 99, 4833 - 4850, 01.04.2009

Öz

İntegral Köprülerde Hareketli Yük Dağılımına Yapı-Zemin Etkileşimi ve Uç-Ayak Tabliye Sürekliliğinin Etkileri

Yıl 2009, Cilt: 20 Sayı: 99, 4833 - 4850, 01.04.2009

Öz

Bu çalışmada, yapı-zemin etkileşiminin ve uç ayak tabliye sürekliliğinin köprülerdeki
hareketli yük dağılımına etkileri araştırılmıştır. Bu amaçla, çeşitli yapısal, geoteknik ve
geometrik özelliklere sahip çok sayıda integral ve basit mesnetli köprülerin iki ve üç
boyutlu yapısal modelleri kurularak, AASHTO hareketli yükleri altında analizleri
yapılmıştır. İki ve üç boyutlu analiz sonuçlarından, temel zemini ve dolgunun ve ayrıca uç-
ayak tabliye sürekliliğinin köprülerin elemanları için hesaplanmış olan hareketli yük
dağılım katsayılarına etkileri saptanmıştır. Yapılan bu çalışma sonucunda, yapı-zemin
etkileşiminin integral köprülerin uç ayağı için hesaplanmış olan hareketli yük dağılım
katsayılarını büyük ölçüde etkilediği ve uç-ayak tabliye sürekliliğinin özellikle kısa
açıklıklı köprülerdeki hareketli yük dağılım katsayıları üzerinde oldukça etkili olduğu
anlaşılmıştır.

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makale
Yazarlar

Semih Erhan Bu kişi benim

Murat Dicleli Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Nisan 2009
Gönderilme Tarihi 18 Haziran 2015
Yayımlandığı Sayı Yıl 2009 Cilt: 20 Sayı: 99

Kaynak Göster

APA Erhan, S., & Dicleli, M. (2009). İntegral Köprülerde Hareketli Yük Dağılımına Yapı-Zemin Etkileşimi ve Uç-Ayak Tabliye Sürekliliğinin Etkileri. Teknik Dergi, 20(99), 4833-4850.
AMA Erhan S, Dicleli M. İntegral Köprülerde Hareketli Yük Dağılımına Yapı-Zemin Etkileşimi ve Uç-Ayak Tabliye Sürekliliğinin Etkileri. Teknik Dergi. Nisan 2009;20(99):4833-4850.
Chicago Erhan, Semih, ve Murat Dicleli. “İntegral Köprülerde Hareketli Yük Dağılımına Yapı-Zemin Etkileşimi Ve Uç-Ayak Tabliye Sürekliliğinin Etkileri”. Teknik Dergi 20, sy. 99 (Nisan 2009): 4833-50.
EndNote Erhan S, Dicleli M (01 Nisan 2009) İntegral Köprülerde Hareketli Yük Dağılımına Yapı-Zemin Etkileşimi ve Uç-Ayak Tabliye Sürekliliğinin Etkileri. Teknik Dergi 20 99 4833–4850.
IEEE S. Erhan ve M. Dicleli, “İntegral Köprülerde Hareketli Yük Dağılımına Yapı-Zemin Etkileşimi ve Uç-Ayak Tabliye Sürekliliğinin Etkileri”, Teknik Dergi, c. 20, sy. 99, ss. 4833–4850, 2009.
ISNAD Erhan, Semih - Dicleli, Murat. “İntegral Köprülerde Hareketli Yük Dağılımına Yapı-Zemin Etkileşimi Ve Uç-Ayak Tabliye Sürekliliğinin Etkileri”. Teknik Dergi 20/99 (Nisan 2009), 4833-4850.
JAMA Erhan S, Dicleli M. İntegral Köprülerde Hareketli Yük Dağılımına Yapı-Zemin Etkileşimi ve Uç-Ayak Tabliye Sürekliliğinin Etkileri. Teknik Dergi. 2009;20:4833–4850.
MLA Erhan, Semih ve Murat Dicleli. “İntegral Köprülerde Hareketli Yük Dağılımına Yapı-Zemin Etkileşimi Ve Uç-Ayak Tabliye Sürekliliğinin Etkileri”. Teknik Dergi, c. 20, sy. 99, 2009, ss. 4833-50.
Vancouver Erhan S, Dicleli M. İntegral Köprülerde Hareketli Yük Dağılımına Yapı-Zemin Etkileşimi ve Uç-Ayak Tabliye Sürekliliğinin Etkileri. Teknik Dergi. 2009;20(99):4833-50.