Bu çalışmada çeşitli kontrol algoritmalarının etkinliğini birbiriyle karşılaştırmak amacıyla
oluşturulmuş bir kablolu köprü kontrol model örneği [1, 2] baz alınmıştır. Köprünün sonlu
elemanlar modeli modal önem sırasına göre küçültülerek 1/6 boyutunda bir kontrol tasarım
modeli elde edilmiştir. Köprünün deprem hareketi sırasındaki kritik noktaları dikkatle
gözlenmiş, ve yol seviyesinde kule kesme kuvvetlerinin oluştuğu noktaların kontrolü en zor
noktalar olduğunu ortaya konmuştur. Kontrol amaçlı olarak hidrolik pistonlar kullanılmıştır.
Belirsizliği tolere edebilen bir tasarım önerisiyle, tasarım modeli ile değerlendirme modeli
arasındaki fark sınanmıştır. Ayrıca µ-sentezi esas alınarak bir kontrol denklemi
kurgulanmıştır ve bununla birlikte davranış benzetimi gerçekleştirilmiştir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makale |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Nisan 2009 |
Gönderilme Tarihi | 18 Haziran 2015 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2009 Cilt: 20 Sayı: 99 |