Çalışmanın amacı; karayollarının projelendirilmesi, yapımı aşamasında veya şu an hizmete
açık kesimlerinde, kaza olabilecek olası kesimleri belirlemek ve gerekli önlemleri
önermektir. Karayolu geometrisinin, trafik kazalarının oluşumunda etkisinin olduğu
bilinmektedir. Bu çalışmada, şehirlerarası bölünmemiş karayolunda trafik kazalarının
oluşumunda payı olan karayolunun geometrik özellikleri, çevresinin etkisi ve hız gibi
etkenler incelenerek değerlendirilmiştir. Trafik kazalarının oluşumunda oldukça fazla
belirsizlik bulunmaktadır. Bu nedenle model oluşumunda bulanık mantık (fuzzy logic)
yaklaşımı kullanılmıştır. Bulanık mantığa dayalı model geliştirilmesinde en önemli konu
üyelik işlevlerinin belirlenmesidir. Üyelik işlevlerinin geliştirilmesinde kaynak
araştırmasından yararlanılmıştır. Trafik kazalarına etki eden etmenlerin birden fazlasının
birlikte değerlendirildiği bir model geliştirilmiştir.
Karayolu Güvenliği Trafik Güvenliği Şerit Genişliği Banket Genişliği
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makale |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Şubat 2009 |
Gönderilme Tarihi | 18 Haziran 2015 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2009 Cilt: 20 Sayı: 97 |