BibTex RIS Kaynak Göster

-

Yıl 2007, Cilt: 18 Sayı: 89, 4257 - 4270, 01.06.2007

Öz

Kaynakça

  • [1] http://www.die.gov.tr
  • [2] http://www.gap-dogu-kalkinma.com/ulasim/6_Karayollariz.htm
  • [3] Dikicioğlu, A.E., Ülkemizdeki Sathi Kaplamalı ve Sıcak Karışım Kaplamalı Yollarda Ömür-Maliyet İlişkisine Genel Bakış. 4.Ulusal Asfalt Sempozyumu, 149-153, 2004.
  • [4] Önal M.A, Temren, Z., Türkiye İle Bazı Avrupa Ülkelerinin Esnek Üstyapı Tasarımlarının Karşılaştırılması. 4.Ulusal Asfalt Sempozyumu 224-243,2004.
  • [5] Argun.T., Kaplama Mühendisliği Ve Uygulamaları. Ankara, 2004.
  • [6] Coree J.B, White T.D. AASHTO Flexible Pavement Design Method: Fact or Fiction. Transportation Research Record, no. 1286. National Research Council, 206–216, 1990.
  • [7] Nii O, Uncertainty Analysis İn Structural Number Determination İn Flexible Pavement Design-a Convex Model Approach. Construction and Building Materials 16,67- 71,2002.
  • [8] Morris, W. L. Design Guidelines for Pozzolanic Pavements. Pozzolanic Soil Stabilization Workshop, Council Bluffs, Iowa,
  • [9] Kenneth L. Bergeson and Andrew G. Barnes, Iowa Thickness Design Guide for Low Volume Roads Using Reclaimed Hydrated Class C Fly Ash Bases.Ttransportatıon Conference Proceedıngs, 1998.
  • [10] David N. Richardson, AASHTO Layer Coefficients for Cement-Stabilized Soil Bases. Journal of Materials in Civil Engineering, Vol. 8, No. 2, pp. 83-87, 1996.
  • [11] http://www.tenax.net/geosynthetics/tech_doc/tds001.pdf
  • [12] Karayolları genel Müdürlüğü, Yollar Fenni Şartnamesi, 170/2, 1989.
  • [13] http://www.birimfiyat.net

AASHTO-86 Yöntemine Göre Üstyapı Tabakalarının Ekonomik Analizi

Yıl 2007, Cilt: 18 Sayı: 89, 4257 - 4270, 01.06.2007

Öz

AASHTO-86 tasarım yönteminde, üst yapı sayısı (SN) taban zemini taşıma gücüne, toplam
eşdeğer standart dingil yükü (ESDY) sayısına, güvenilirlik seviyesine, standart sapmaya ve
hizmet kabiliyeti indeksine göre tespit edilir. Üstyapı sayısının; tabaka kalınlıkları ile
çarpılan izafi mukavemet ve drenaj katsayılarının toplamına eşit ve büyük olması gerektiği
için bir çok kombinasyon ortaya çıkmaktadır. Bu çalışmada tasarım kriterinde yer alan
parametrelerin alabileceği farklı değerlerle ortaya çıkan 441000 seçenek AASHTO-86
yöntemine göre MATLAB programı kullanılarak analiz edilmiştir. Sonuçta, üstyapıyı
oluşturan tabakaların değişik toplam eşdeğer standart dingil yükü sayılarına göre en
ekonomik kalınlıkları, taban zemini taşıma gücünün üstyapı maliyetine etkisi, dingil yükü
sayısı ve taban zemini taşıma gücü ile maliyet arasındaki matematiksel ilişki ile en uygun
ve ekonomik temel, alttemel cinsleri tespit edilmiştir.

Kaynakça

  • [1] http://www.die.gov.tr
  • [2] http://www.gap-dogu-kalkinma.com/ulasim/6_Karayollariz.htm
  • [3] Dikicioğlu, A.E., Ülkemizdeki Sathi Kaplamalı ve Sıcak Karışım Kaplamalı Yollarda Ömür-Maliyet İlişkisine Genel Bakış. 4.Ulusal Asfalt Sempozyumu, 149-153, 2004.
  • [4] Önal M.A, Temren, Z., Türkiye İle Bazı Avrupa Ülkelerinin Esnek Üstyapı Tasarımlarının Karşılaştırılması. 4.Ulusal Asfalt Sempozyumu 224-243,2004.
  • [5] Argun.T., Kaplama Mühendisliği Ve Uygulamaları. Ankara, 2004.
  • [6] Coree J.B, White T.D. AASHTO Flexible Pavement Design Method: Fact or Fiction. Transportation Research Record, no. 1286. National Research Council, 206–216, 1990.
  • [7] Nii O, Uncertainty Analysis İn Structural Number Determination İn Flexible Pavement Design-a Convex Model Approach. Construction and Building Materials 16,67- 71,2002.
  • [8] Morris, W. L. Design Guidelines for Pozzolanic Pavements. Pozzolanic Soil Stabilization Workshop, Council Bluffs, Iowa,
  • [9] Kenneth L. Bergeson and Andrew G. Barnes, Iowa Thickness Design Guide for Low Volume Roads Using Reclaimed Hydrated Class C Fly Ash Bases.Ttransportatıon Conference Proceedıngs, 1998.
  • [10] David N. Richardson, AASHTO Layer Coefficients for Cement-Stabilized Soil Bases. Journal of Materials in Civil Engineering, Vol. 8, No. 2, pp. 83-87, 1996.
  • [11] http://www.tenax.net/geosynthetics/tech_doc/tds001.pdf
  • [12] Karayolları genel Müdürlüğü, Yollar Fenni Şartnamesi, 170/2, 1989.
  • [13] http://www.birimfiyat.net
Toplam 13 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makale
Yazarlar

Baha Vural Kök Bu kişi benim

Necati Kuloğlu Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Haziran 2007
Gönderilme Tarihi 18 Haziran 2015
Yayımlandığı Sayı Yıl 2007 Cilt: 18 Sayı: 89

Kaynak Göster

APA Kök, B. V., & Kuloğlu, N. (2007). AASHTO-86 Yöntemine Göre Üstyapı Tabakalarının Ekonomik Analizi. Teknik Dergi, 18(89), 4257-4270.
AMA Kök BV, Kuloğlu N. AASHTO-86 Yöntemine Göre Üstyapı Tabakalarının Ekonomik Analizi. Teknik Dergi. Haziran 2007;18(89):4257-4270.
Chicago Kök, Baha Vural, ve Necati Kuloğlu. “AASHTO-86 Yöntemine Göre Üstyapı Tabakalarının Ekonomik Analizi”. Teknik Dergi 18, sy. 89 (Haziran 2007): 4257-70.
EndNote Kök BV, Kuloğlu N (01 Haziran 2007) AASHTO-86 Yöntemine Göre Üstyapı Tabakalarının Ekonomik Analizi. Teknik Dergi 18 89 4257–4270.
IEEE B. V. Kök ve N. Kuloğlu, “AASHTO-86 Yöntemine Göre Üstyapı Tabakalarının Ekonomik Analizi”, Teknik Dergi, c. 18, sy. 89, ss. 4257–4270, 2007.
ISNAD Kök, Baha Vural - Kuloğlu, Necati. “AASHTO-86 Yöntemine Göre Üstyapı Tabakalarının Ekonomik Analizi”. Teknik Dergi 18/89 (Haziran 2007), 4257-4270.
JAMA Kök BV, Kuloğlu N. AASHTO-86 Yöntemine Göre Üstyapı Tabakalarının Ekonomik Analizi. Teknik Dergi. 2007;18:4257–4270.
MLA Kök, Baha Vural ve Necati Kuloğlu. “AASHTO-86 Yöntemine Göre Üstyapı Tabakalarının Ekonomik Analizi”. Teknik Dergi, c. 18, sy. 89, 2007, ss. 4257-70.
Vancouver Kök BV, Kuloğlu N. AASHTO-86 Yöntemine Göre Üstyapı Tabakalarının Ekonomik Analizi. Teknik Dergi. 2007;18(89):4257-70.