Sinyalize kavşakların tasarımı ve işletilmesinde etkili parametrelerden biri taşıt gecikme
süreleridir. Bu çalışma kapsamında taşıt gecikme sürelerinin modellenmesi ele alınmıştır.
Gecikmenin belirlenmesi için kullanılan geleneksel yaklaşımlar genellikle başarılı olmasına
rağmen, özellikle doygun üstü trafik koşullarında veya talebin kapasiteye yaklaştığı ve hatta
aştığı durumlarda yetersiz kalmaktadır. Bu durum doygun üstü durumlarda artan
gecikmenin yeterince tanımlanamaması, belirsizlikler içermesi ve doğru tahmin
edilememesinden kaynaklanmaktadır. Bu eksikliği gidermek amacıyla, trafik hacmi,
kırmızı sürenin devre süresine oranı, kuyruktaki ortalama taşıt sayısı parametreleri dikkate
alınarak ve bulanık mantık tekniğinden faydalanarak, sinyalli kavşaklardaki taşıt
gecikmeleri modellenmiştir. Geliştirilen bulanık mantığa dayalı model, mevcut gecikme
tahmini yaklaşımları ve gerçek değerler ile karşılaştırılmış ve ümit verici sonuçlar elde
edilmiştir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makale |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Aralık 2006 |
Gönderilme Tarihi | 18 Haziran 2015 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2006 Cilt: 17 Sayı: 83 |