Bu makale, yazarın tamamlamış
olduğu doktora tezinden yararlanılarak hazırlanmıştır. Çalışmanın konusu; metro
sistemlerinin yapım ve işletme maliyetlerinin, farklı yolculuk kapasiteleri,
çeşitli yapım metotları, farklı dizi uzunlukları vb. değişkenlere göre
hesaplanarak, en uygun yapım ve işletme maliyet alternatiflerini öneren bir
yaklaşım geliştirmektir. Bu amaçla, metro sistemlerinin yapımı öncesi
hazırlanan fizibilite etüdü çalışmasına esas olacak, en uygun yapım ve işletme
maliyetlerini sağlayan sistemleri öneren bir yazılım geliştirilmiştir. Bu
yazılım nesne tabanlı programlama yaklaşımı kullanılarak Microsoft Visual
Studio C # dili ile geliştirilmiştir. Söz konusu metro hattının yapım ve
işletme maliyetini BP-BB genetik algoritma yöntemi ve Simulator X programları
çıktılarıyla optimize edilmektedir.
This article makes a brief reference to the Ph.D.
dissertation by the author. Developing an approach method for, calculating and
offering the most appropriate solution to optimize a metro system’s
construction and operation costs. This includes different alternatives for
passenger capacity, train sets, construction methods, etc. In order to optimize
the construction and operation costs of a metro line, a software was developed
in Microsoft Visual Studio with C# language by using object oriented
programming approach. The software uses Big Bang-Big Crunch (BB-BC) algorithm
for the optimization process. BB-BC Genetic Algorithm method and results of the
Simulator X were used for the optimization. Finally the study also aims to
offer a proposed software model which must meet the estimated transport demand
for the target year, and also satisfies minimum construction and operating
costs, with alternatives.
Bölüm | Teknik Not |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Ekim 2016 |
Gönderilme Tarihi | 21 Mart 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2016 Cilt: 27 Sayı: 4 |