Bu çalışma Suruç
ovasının sulanması amacıyla inşa edilen Suruç tüneli güzergahındaki geoteknik
çalışmaları ve tünel destek tasarımını kapsamaktadır. Suruç tüneli (7.9 m kazı
çapı), Türkiye’nin birinci, dünyanın ise beşinci en uzun sulama tüneli
olacaktır (17.2 km). Tünel kireçtaşı ve marn birimlerinden geçmektedir. Saha
çalışmaları sondaj, numune alımı,
geçirgenlik deneyleri, laboratuvar testleri, kaya kütlesinin karakterize
edilmesi (RMR, Q ve GSI sistemleriyle), süreksizlik ölçümleri ve kinematik
analizleri kapsamaktadır. Tünel basınçları, yenilme zonu sınırları ve destek
tasarımları deneysel, analitik ve
sayısal yöntemlerle belirlenmiş, doğrulukları convergence-confinement
yöntemiyle ve Plaxis 8.2 yazılımı ile sınanmıştır. En küçük deformasyonlar önceden dökülmüş hazır beton
destek elemanlarıyla elde edilmiştir.
Kaya kütlesi sınıflama yöntemleri Hoek-Brown yenilme kriteri Convergence-confinement yöntemi Sayısal analiz; Tünel destek tasarımı
Konular | Mühendislik |
---|---|
Bölüm | Makale |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Temmuz 17 |
Gönderilme Tarihi | 4 Mayıs 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Cilt: 28 Sayı: 3 |