In
this study, perlite based covering which can be used to increase sound
absorption capability of noise barriers, especially for concrete noise
barriers, which is one of the debating methods for environmental noise caused
by highway traffic is examined in terms of design, expermental determination of
physical and acoustic performance and costs. In the following stages of the
studies, taking reduction in the noise level and reduction in the number of
people affected by traffic noise as an economical benefit and comparing with
noise barrier construction and operation costs, application of the the perlite
based covering was evaluated, under certain assumptions, economically feasible
or not for the 50 years assumed as a life span of the concrete noise barrier.
Bu
çalışmada; karayolu trafiği kaynaklı çevresel gürültü ile mücadele
yöntemlerinden biri olan gürültü bariyerlerinde ses yutuculuğun arttırılması
amacı ile özellikle beton bariyerler üzerinde uygulanabilecek olan perlit
esaslı bir kaplamanın tasarlanması, fiziksel ve akustik özelliklerinin deneysel
olarak belirlenmesi ve maliyetleri açısından değerlendirilmesi yapılmaktadır. Çalışmanın
devamında elde edilen gürültü seviyesindeki azalma ve gürültüden etkilenen kişi
sayısındaki azalma miktarı ekonomik bir fayda olarak ele alınıp, bariyerin inşa
maliyeti ve işletme maliyetleri ile karşılaştırılarak perlitli kaplamanın,
belli kabuller altında, 50 yıllık yapı ömrü ile inşa edilmesinin ekonomik olup
olmayacağı araştırılmıştır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Mühendislik |
Bölüm | Makale |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Mayıs 2018 |
Gönderilme Tarihi | 13 Ocak 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 29 Sayı: 3 |